طراحی سایت و وردپرس

چرا برخی سایت های وردپرسی کند هستند؟

چرا برخی سایت های وردپرسی کند هستند؟

سرعت وب سایت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید برای سایت خود در نظر بگیرید. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که گوگل آن را یکی از المان های مهم سئو می داند. از این رو بسیاری از طراحان سایت بر روی این مسئله مانور زیادی می دهند. متاسفانه بسیاری از طراحان CMS اختصاصی به اشتباه می گویند که سایت های وردپرسی کند هستند. این مسئله نیز یکی دیگر از باورهای غلط درباره وردپرس است. اگر وردپرس سایت های کندی را تحویل می داد، بیش از ۳۰ درصد وب سایت های دنیا با استفاده از آن ساخته نمی شدند. هر سایتی می تواند به مرور زمان کند شود. با این حال ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چرا برخی سایت های وردپرسی کند هستند؟ راه حل بهبود سرعت آن ها چیست؟ با تهران سرور برای رسیدن به پاسخ این سوالات همراه باشید.

چرا سرعت سایت وردپرسی مهم است؟

چرا برخی سایت های وردپرسی کند هستند؟

سرعت سایت، این روزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تاثیر سرعت مستقیما بر سئو سایت شما می باشد. در حقیقت یکی از راه های قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل بالا بردن سرعت سایت است. همچنین صبر و حوصله کاربران امروزی بسیار پایین است. برخی آمارها حاکی از آن است که عمده کاربران تنها ۳ الی ۵ ثانیه به هر سایتی فرصت بارگذاری کامل را می دهند! پس اگر سایت کندی دارید، علاوه بر از دست دادن رتبه های بالای گوگل، کاربران زیادی را در سطح اینترنت از دست خواهید داد. تمام این مسائل نشان دهنده اهمیت سرعت سایت است. حال در ادامه به دلایل کندی برخی سایت های وردپرسی می پردازیم.

۱- هاست یا سرور نامناسب

یکی از اولین نکاتی که باید در طراحی سایت به آن دقت کنید، انتخاب هاست یا سرور است. هاست یا سرور فضای میزبانی وب سایت شما هستند. در واقع این دو می توانند بستری برای راه اندازی و قرار گرفتن سایت شما باشند. از این رو از اهمیت زیادی برخوردارند. اگر هاست خود را از مراکز نامعتبر خریداری کنید بدون شک با کمبود سرعت مواجه می شوید. سعی کنید برای سایت های وردپرسی خود از هاست وردپرس استفاده کنید. هاست وردپرس هاستی است که برای این سیستم مدیریت محتوا بهینه شده و بر اساس الگوهای آن جمع آوری شده است. نبود یک هاست مناسب اولین قدم در داشتن یک سایت وردپرسی کند است!

۲- استفاده از قالب های سنگین و نال

یکی از مزایا و ویزگی های بی نظیر وردپرس داشتن تعداد زیادی قالب به صورت رایگان و پولی است. تنوع قالب های وردپرس آن قدر زیاد است که کمتر سایت وردپرسی به دیگری شباهت دارد. با این حال این ویژگی که نقطه قوت وردپرس است می تواند به نقطه ضعف آن نیز تبدیل شود. به عبارت دیگر اگر از قالب های سنگین و پر زرق و برق استفاده کنید، قطعا به مرور زمان سایت شما دچار کندی می شود. از این رو پیشنها می کنیم به سراغ قالب های سبک با طراحی ساده و مدرن بروید. همچنین استفاده از قالب های نال نیز می تواند باعث ایجاد کندی در سایت شما شود.

۳- نصب تعداد زیادی افزونه

از مزایای دیگر وردپرس می توان به مخزن فوق العاده افزونه های آن اشاره کرد. با استفاده از این افزونه های می توانید قابلیت های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. از افزایش امنیت و تغییر ویژگی های ظاهری تا بهبود سرعت و اضافه کردن ویژگی خاص. با این حال نباید در نصب افزونه ها زیاده روی کرد. استفاده از تعداد بی شماری افزونه باعث می شود سایت شما کند شود. برخی از وب مستران افزونه ها را نصب و غیر فعال می کنند. در واقع با این کار گمان می کنند سرعت سایت را بهبود می دهند. اما تفاوتی نمی کند! سعی کنید از شر افزونه های اضافی خلاص شوید و آن ها را پاک کنید.

چرا برخی سایت های وردپرسی کند هستند؟

*نکته: توصیه می کنیم برای افزایش سرعت سایت خود حتما از افزونه های افزایش سرعت و پاکسازی کش مانند LiteSpeed Cache استفاده کنید. همچنین نصب افزونه امنیتی باعث مقاوم شدن سایت شما می شود. این کار نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سرعت سایت اثر می گذارد.

جمع بندی

سه دلیلی که در این مقاله ذکر کردیم، مستقیما به سایت های وردپرسی مرتبط می شود. عوامل دیگری مانند استفاده از تصاویر و ویدیوهای بهینه نشده، کد نویسی غیر اصولی و… در تمامی وب سایت ها قابل رخ دادن هستند. به عبارت دیگر در صورتی که شما این ۳ نکته را مد نظر قرار دهید، بدون شک سرعت سایت شما افزایش چشمگیری می کند. همین افزایش سرعت باعث بهبود سئو و جذب کاربران نیز می شود.

سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا