طراحی سایت و وردپرس

چرا وردپرس رایگان است؟

چرا وردپرس رایگان است؟

این روزها دیگر همه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی دارند. سیستمی که قابلیت ایجاد و راه اندازی انواع و اقسام وب سایت ها را دارد. امکانات و ویژگی های این CMS باعث محبوبیت آن در تمام دنیا شد. این محبوبیت تا جایی ادامه پیدا کرد که امروزه بیش از ۳۵ درصد از تمامی وب سایت های دنیا، با وردپرس ایجاد شده اند. با این وجود یک نکته تعجب برانگیز در خصوص این سیستم وجود دارد و آن هم این است که چرا وردپرس رایگان است؟ رایگان و متن باز بودن وردپرس یکی از دلایلی است که منتقدان به آن واکنش نشان می دهند و آن را از معایب این سیستم می دانند! ما در این مقاله قصد داریم به این سوال بزرگ بسیاری از شماها پاسخ دهیم. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چرا وردپرس رایگان است با تهران سرور همراه باشید.

دلیل رایگان بودن وردپرس چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت رایگان در اختیار همگان قرار می گیرد. در حقیقت کافی است تا شما به سایت Wordpress.org مراجعه کنید و آخرین و به روز ترین نسخه این CMS را دانلود کنید. احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چطور سیستمی به این بزرگی و با امکانات فوق العاده رایگان است. پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست و دلایل خاصی دارد که ما در ادامه به شما می گوییم.

چرا وردپرس رایگان است؟

۱- پلن درآمدی وردپرس

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید پلن درآمدی وردپرس و نرم افزارهای مشابه آن را بشناسید. یکی از پر طرفدار ترین پلن های درآمدی در دنیا عرضه رایگان در ابتدای مسیر است. احتمالا شما هم در فروشگاه های اپلیکیشن مانند پلی استور و اپ استور، با نرم افزار و بازی هایی برخوردار داشته اید که رایگان هستند. اما این رایگان بودن تنها در ابتدای مسیر و برای مدتی محدود جوابگو است. اصطلاحا به چنین برنامه هایی، برنامه های رایگان با پرداخت درون برنامه ای می گویند. وردپرس نیز از همین شیوه درآمدی استفاده می کند. در حقیقت درست است که فایل نصبی بر روی هاست را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، اما شما برای طراحی سایت با وردپرس نیازمند صرف هزینه هستید.

۲- متن باز بودن وردپرس

یکی دیگر از دلایلی که وردپرس رایگان است، متن باز بودن این سیستم می باشد. اگر با سیستم های متن باز یا Open Source آشنا باشید می دانید که آن ها رایگان هستند. علت اصلی این کار نیز این است تا توسعه دهندگان نرم‌ افزار و برنامه نویسان به کدهای منبع سیستم مورد نظر دسترسی داشته باشند. تا خلاقیت خود را در آن جا پیاده سازند، باگ‌ ها و حفره‌ های امنیتی را پیدا و بهبود بخشند و یا حتی نسخه‌ های بهتری از نسخه اصلی ایجاد و منتشر کنند. لینوکس و وردپرس دو غول بزرگ در دنیای سیستم های متن باز به حساب می آیند. در حقیقت توسعه آن ها به دست توسعه دهندگان مختلف در جای جای دنیا انجام می شود و تنها یک تیم خاص بر آن نظارت ندارد.

چرا وردپرس رایگان است؟

آیا وردپرس که رایگان عرضه می شود و متن باز است امنیت دارد؟

یکی از ترس های افراد نابلد و تازه کار درباره سیستم های متن باز و رایگان این است که گمان می کنند چنین سیستم یا نرم افزارهایی امنیت ندارند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد سودجو از عدم آگاهی این افراد سوءاستفاده کنند و آن ها را به سمت استفاده از سیستم های متن بسته و گران قیمت سوق دهند. برای مثال بسیاری از طراحان وب سایت از این راه افراد را از طراحی سایت با وردپرس باز می دارند. در عوض با گرفتن مبالغ زیاد برای آن ها به ظاهر CMS اختصاصی می نویسند. خوشبختانه وردپرس و به طور کلی بسیاری از سیستم های متن باز معتبر امنیت قابل قبولی دارند. با این حال در دنیای وب نباید انتظار امنیت ۱۰۰ درصدی داشته باشید. شما می توانید با استفاده از تدابیر امنیتی ویژه مانند نصب افزونه های ایمنی، امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

جمع بندی

همانطور که دیدید رایگان بودن وردپرس نه تنها ایراد آن نیست بلکه تبدیل به یک مزیت بزرگ برای آن و طرفدارانش شده است. بهتر است باورهای غلط در خصوص رایگان بودن وردپرس را فراموش کنید و طراحی سایت خودتان با این CMS محبوب را شروع کنید.

سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا