LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چه کسانی به LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارند؟

LMS چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

چه کسانی به LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارند؟

ویروس کرونا به دلیل وجود آوردن محدودیت‌هایی در زمینه‌های مختلف، همه‌ی ما را با تکنولوژی و ابزارهای گوناگونی در حوزه‌های متفاوت آشنا کرد. در بخش آموزش نیز تغییرات بسیاری رخ داد و کلاس‌های حضوری به شیوه‌ی سنتی به طور کامل جای خود را به کلاس‌های آنلاین غیر حضوری دادند. امکان ندارد در این دوران که تمام روش‌های آموزشی به صورت مجازی انجام می‌شود، نامی از LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نشنیده باشید. اگر از کاربران سایت ما باشید، به کرات در خصوص این ابزار قدرتمند آموزش مجازی صحبت کرده‌ایم. اما سوالی در ذهن بسیاری به وجود آمده که LMS برای چه کسانی مناسب است و چه افرادی به آن نیاز پیدا می‌کنند؟ آیا تنها استفاده سیستم‌های مدیریت یادگیری در مدارس و مراکز آموزشی است؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز درگیر کرده است بهتر است با تهران سرور همراه باشید تا پاسخ ابهامات خود را پیدا کنید.

LMS چیست و چه مزایایی دارد؟

بهتر است پیش از آن که به سراغ سوال اصلی این مقاله در خصوص سیستم مدیریت یادگیری برویم. به صورت اجمالی و مختصر نگاهی به مفهوم آن و ویژگی‌های بیشمارش بیاندازیم. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، LMS مختصر Learning Management System می‌باشد که در فارسی به سیستم مدیریت یادگیری ترجمه می‌شود. به طور کلی این سیستم برای مدیریت دوره‌های مجازی و بالا بردن تعامل بین دانشجویان و اساتید طراحی شده است. در این سیستم شما می‌توانید دوره‌های آموزشی را ایجاد کنید و به سادگی به مدیریت آن بپردازید. دانشجویان شما می‌توانند به عنوان کاربر در این سایت ثبت نام کنند و اطلاعات آن‌ها طبقه بندی می‌شوند.

چه کسانی به LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارند؟

علاوه بر موارد گفته شده، می‌توانید کلاس‌های مجازی مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را به LMS خود متصل کنید. عموما LMSها از قدرت و انعطاف بالایی برخوردار هستند. و همین امر امکان استفاده از آن‌ها در سیستم عامل‌های مختلف کامپیوتر و تلفن همراه را به شما می‌دهد. امکان برگزاری آزمون به شیوه‌های مختلف مانند چهار گزینه‌ای، صحیح و غلط، تشریحی و… نیز از مزایا و ویژگی‌های خوب این سیستم به شمار می‌رود. حتی اگر نتوانستید سر کلاس حاضر شوید نباید نگران باشید چرا که LMS به سادگی می‌تواند جلسات زنده را ضبط و ذخیره سازی کند و برای دانلود در اختیار کاربر خود قرار دهد.

مزایای دیگر LMS چیست؟

از دیگر مزایایی که سیستم‎‌های مدیریت آموزش و به طور کلی آموزش مجازی به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد، صرفه جویی در وقت و هزینه‌های مالی است. در حقیقت در این شیوه آموزشی شما نیازی به رفت و آمد ندارید و به تبع آن هزینه‌ها در امور مختلف چه برای برگزار کنندگان و چه برای دانشجویان به حداقل می‌رسند. در صورت خرید LMS از ارائه کنندگان برتر در امر آموزش مجازی مانند تهران سرور، شما همواره از یک تیم پشتیبانی به صورت شبانه روزی بهره می‌برید. تا در هنگام بروز مشکلات فنی، سریعا راه حل را پیدا و به حل آن بپردازید. همچنین امکان اشتراک گذاری فایل‌های چند رسانه‌ای با فرمت‌های مختلف از عکس و ویدئو گرفته تا فایل صوتی و متنی می‌تواند در روند کلاس مجازی شما بسیار کارآمد واقع شود.

چه کسانی به LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارند؟
اهمیت LMS در آموزش مجازی

چه کسانی به LMS نیاز دارند؟

بی شک مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی که فعالیت آن‌ حول محور آموزش می‌چرخد، به LMS نیاز دارند. این نیاز تنها به شرایط اضطراری و سخت مانند این روزها که درگیر کرونا می‌باشیم محدود نمی‌شود. در حقیقت آموزش مجازی می‌تواند به عنوان یک مکمل قدرتمند در کنار آموزش به شیوه‌های سنتی مورد استفاده قرار بگیرد. مسیر پیشرفت دنیا نیز در جاده‌ای قرار گرفته که تکنولوژی‌ نقش مهمی در آن ایفا می‌کند و اینترنت نیز در تمام زمینه‌های زندگی ما نفوذ پیدا کرده است. همین امر باعث می‌شود که در آینده‌ی نه چندان دور آموزش سنتی و شیوه‌های قدیمی جای خود را به آموزش آنلاین نوین بدهند.

وقتی بحث آموزش مطرح می‌شود، ذهن به صورت ناخودآگاه به سمت فضای آکادمیک مدارس و داشنگاه فکر می‌کند. اما اینگونه نیست. امروزه به دلیل رشد سریع و به روز شدن در تمام زمینه‌ها، آموزش نقشی اساسی دارد. کسب و کارها در قرن 21 اگر می‌خواهند به موفقیت در حوزه خود نزدیک شوند باید همواره آموزش ببیند. اما به دلیل مشغله‌های زیاد و همچنین هزینه‌های بالای آموزش حضوری، استفاده از LMS می‌تواند بهترین گزینه‌ی موجود باشد. با استفاده از این سیستم می‌توانید همواره خود و مجموعه کسب و کارتان را به روز نگه دارید.

چه کسانی به LMS یا سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارند؟

ذکر این نکته نیز ضروری است که نباید گمان کنید از این سیستم تنها برای کسب و کارهای مرتبط با اینترنت یا سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. وقتی حرف از آموزش زده می‌شود، مفهومی عام دارد که تمام بخش‌ها را در خود جای می‌دهد. در حقیقت تمام حوزه‌های کسب و کاری مانند شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری، حوزه بهداشت و سلامت و دارو، صنعت خودروسازی، بازاریابی و تبلیغات و حتی ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی نیازمند آموزش هستند که اگر انتخاب آن‌ها آموزش مجازی باشد، استفاده از LMS یک فرصت خوب برای آن‌ها به شمار می‌رود.

بهترین LMS بازار چیست؟

شرکت‌ها و کمپانی‌های کوچک و بزرگی در دنیا اهمیت آموزش مجازی از طریق سیستم‌های مدیریت یادگیری را درک کرده‌اند و رقابت شدیدی بین آن‌ها در ارائه خدمات مختلف برای متمایز بودن از رقبای خود شکل گرفته است. همین بازار رقابتی باعث شده تا کیفیت LMS ها در سطح بالایی قرار بگیرند. اما بهترین آن‌ها کدام است؟ شاید اسامی مختلفی مانند بلوولت و لیتموس و مودل به گوشتان خورده باشد. این سه از بهترین و محبوب ترین سیستم‌های مدیریت یادگیری جهان هستند اما در بین این‌ها پیشنهاد تهران سرور LMS مودل است. دلایل زیادی برای محبوبیت این سیستم وجود دارد که می‌توان به محیط کاربری آسان، اتصال به کلاس مجازی و قابلیت فارسی سازی آن اشاره کرد. شرکت تهران سرور به عنوان ارائه دهنده خدمات وب و محیط‌های آموزشی آنلاین نیز برای آموزش از راه دور، ال ام اس مودل را به کاربران خود پیشنهاد می‌کند.

جمع‌بندی

همانطور که مطالعه کردید، سیستم‌های مدیریت یادگیری امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و بحث آموزش از راه دور در تمام زمینه‌ها از تحصیل تا کسب و کار گرفته را پوشش می‌دهند. همچنین با بهترین و محبوب ترین آن‌ها یعنی مودل آشنا شدید. بهتر است نکات پیش از خرید LMS را نیز مطاله کنید تا بهترین را برای خود انتخاب کنید.

اگر قصد خرید LMS را دارید، شرکت تهران سرور، ارائه دهنده آموزش‌ مجازی در بستر AdobeConnect و BigBlueButton با برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه‌ای و استفاده از تکنولوژی روز مجازی سازی، می‌تواند انتخابی حرفه‌ای و مقرون به صرفه برای شما باشد. همچنین برای دیدن آموزش‌های ویدویی ما می‌توانید به کانال‌ تهران سرور در آپارات سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا