آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

افزایش دوباره کرونا و نگرانی از حضوری شدن مدارس

چرا نباید مدارس و دانشگاه ها حضوری شوند؟

افزایش دوباره کرونا و نگرانی از حضوری شدن مدارس

این روزها اخبار زیادی از افزایش دوباره کرونا در ایران به گوش می رسد. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای قرمز 57 و شهرهای نارنجی به 86 رسیده است. همچنین 7851 بیمار جدید شناسایی شده و موارد فوت به 31 نفر رسیده است. تمامی این آمار حاکی از سر رسیدن موج جدیدی از ویروس کرونا است. موجی که بنا به گفته کارشناسان و همچنین تجربه دو سال گذشته با سرد شدن هوا و شروع فصل پاییز اوج می گیرد. فصلی که زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیز است. این مسئله باعث نگرانی اکثر خانواده ها از حضوری شدن دوباره مدارس و دانشگاه های شده است. اما چرا نباید مدارس و دانشگاه ها در این برهه حساس بازگشایی شوند؟

چرا نباید مدارس و دانشگاه ها حضوری شوند؟

آمارها حاکی از وضعیتی بحرانی می دهد. بر اساس آن ها باید در فصول سرد سال منتظر رشد بی سابقه کرونا و موج جدید آن باشیم. اتفاقی که می توان با آموزش مجازی از آن تا حد زیادی جلوگیری کرد. بازگشایی دوباره مراکز آموزشی و بازگشت به زندگی عادی در چنین شرایطی به نظر امکان پذیر نمی باشد. موقعیت حساس کنونی درست مانند سال گذشته است که بلافاصله پس از بازگشایی هرچند کوتاه مدت مراکز آموزشی، کرونا به صورت افسارگسیخته رشد کرد. پیشگیری و پیروی از روندهای درمانی دلایلی است که حداقل امسال نباید مدارس و دانشگاه به صورت حضوری فعالیت کنند. یا حداقل این فعالیت های حضوری به محدودترین شکل ممکن صورت پذیرد. اما راه حل های پیشنهادی چیست؟

معایب آموزش حضوری

برگزاری آموزش مجازی

حدود دو سال قبل که کرونا برای اولین بار سر و کله اش پیدا شد، درک درستی از آموزش مجازی در ایران وجود نداشت. دوران پاندمی کرونا با وجود سختی هایش، پتانسیل های این سبک آموزشی را به ما نشان داد. از این رو پیشنهاد مجموعه تهران سرور نیز همین است. اگر مانند روزهای ابتدایی کرونا، آموزش صد در صد مجازی باشد احتمال رشد این ویروس بسیار کاهش می یابد. تجربه ای که در این سال ها کسب کردیم قطعا به کمک ما خواهد آمد. از این رو قطعا آموزش مجازی را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی می کنیم. به صورتی که تدریس و تحصیل در بالاترین سطح خود قرار بگیرند.

استفاده از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری

راه حل دیگر که به نظر منطقی تر از استفاده صرف از آموزش حضوری است، استفاده از آموزش ترکیبی است. به این صورت که در کنار آموزش حضوری آموزش مجازی نیز دایر باشد. به عبارت دیگر تنها دروسی که نیازمند حضور فیزیکی دانشجویان هستند به صورت حضوری برگزار شود. بقیه دروس نیز به صورت مجازی و در منزل تدریس شود. بدین شکل نیز می توان در جلوگیری و مقاومت دربرابر ویروس کرونا موثر واقع شد.

آموزش آنلاین

بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی برای کرونا چیست؟

در این چند سال نرم افزارهای زیادی در حوزه کلاس مجازی قد علم کردند. با این حال چندتایی از آن ها توانست نیازهای مردم را به صورت کامل رفع کند. در کشور ما نیز پلتفرم های مختلفی برای این سبک آموزش وجود دارد. اما دو نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت و بیگ بلو باتن نسبت به دیگر رقبا برتری و محبوبیت بیشتری دارند. همچنین استفاده از سیستم مدیریت یادگیری و آموزش مودل در این دوران به آموزش مجازی کمک زیادی کرد. با اتصال کلاس مجازی به مودل و اتصال مودل به وردپرس نیز می توانید پلتفرم و وب سایت آموزشگاهی خود را راه اندازی کنید.

جمع بندی

بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا