آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

معایب برگزاری کلاس مجازی در واتساپ

معایب برگزاری کلاس مجازی در واتساپ

حدود ۳ سال قبل که کرونا دنیا را بر هم ریخت، سبک و شیوه زندگی انسان ها در همه کشورها تغییر یافت. یکی از مهم ترین حوزه هایی که دچار تغییرات گسترده در این دوران شد، برگزاری کلاس های درس به صورت آنلاین و مجازی است. البته مدتی است که کلاس ها دوباره به صورت حضوری برگزاری می شود و مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شدند. با این حال هنوز هم موسسات آموزشی بسیاری از آن جایی که سلامت را اولویت می دانند و مزایای تدریس آنلاین را درک کرده اند، همچنان از کلاس مجازی استفاده می کنند. اما متاسفانه از بدو شروع آموزش مجازی برخی کلاس های خود را در شبکه اجتماعی واتساپ برگزاری می کنند. در این مقاله قصد داریم از معایب برگزاری کلاس مجازی در واتساپ صحبت کنیم و بهترین گزینه برای برگزاری کلاس آنلاین را معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

واتساپ نرم افزار کلاس مجازی است یا شبکه اجتماعی؟

اگر کمی با دنیای اینترنت و تلفن های همراه هوشمند آشنا باشید بدون شک پاسخ این سوال را می دانید. واتساپ یک شبکه اجتماعی یا بهتر بگوییم یک پیامرسان است. وظیفه این نرم افزار ارسال پیام و نزدیک کردن افراد به یک دیگر و به نوعی کوتاه کردن فاصله است. با این حال قابلیت هایی نظیر تماس صوتی و تصویری دارد که عده ای در کمال تعجب از آن ها برای برگزاری کلاس مجازی استفاده می کنند. اما کار این نرم افزار همانطور که گفتیم چیز دیگری است. استفاده از هر چیزی به روش غلط و اشتباه قطعا معایبی در پی دارد. بدون شک استفاده از واتساپ به عنوان نرم افزار کلاس مجازی نیز معایب زیادی دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین معایب آن می پردازیم.

عدم امکان اشتراک گذاری در ارتباط صوتی و تصویری

معایب برگزاری کلاس مجازی در واتساپ

همانطور که گفتیم واتساپ نیز مانند برخی دیگر از شبکه های اجتماعی دارای امکان برقراری تماس به صورت صوتی و تصویری است. برخی افراد از این قابلیت برای برگزاری کلاس مجازی استفاده می کنند. ایراد اساسی که این روش به همراه دارد، عدم امکان اشتراک گذاری فایل و یا یادداشت های مختلف در هنگام تماس است. در صورتی که یک نرم افزار مخصوص کلاس مجازی به راحتی از این قابلیت پشتیبانی می کند.

حواس پرتی

همانطور که گفتیم واتساپ یک شبکه اجتماعی است. ممکن است افراد زیادی در طول شبانه روز برای شما پیامی ارسال کنند. یا در گروه هایی که عضو هستید پیام های مختلفی ارسال شود. ارسال پیام و نمایان شدن نوتیفیکیشن یا همان اعلانات حواس شما را در هنگام شرکت در کلاس مجازی پرت می کند. ذات این نرم افزار برگزاری کلاس مجازی نیست و بهتر است از این کار صرف نظر کنید.

احتمال بروز مشکلات سخت افزاری

استفاده زیاد از حد از برخی از گوشی های هوشمند به خصوص نسخه های میان رده یا پایین رده ممکن است باعث بروز اشکالاتی در سخت افزار آن ها شود. این گوشی ها به دلیل ضعیف بودن نسبت به گوشی های قدرتمند قدرت پردازش پایینی دارند. همچنین مصرف باتری زیاد و خرابی آن و داغ شدن گوشی از احتمالات بروز است. به عبارتی علاوه بر آن که تجربه خوبی از آموزش مجازی نخواهید داشت، ابزار هوشمند خود را نیز در معرض خرابی قرار می دهید.

ارسال فایل در واتساپ، کلاس مجازی نیست

معایب برگزاری کلاس مجازی در واتساپ

بسیاری به اشتباه گمان می کنند که با فرستادن فایل های درسی در قالب Word یا PDF در واتساپ می توانند کلاس آنلاین داشته باشند. این تصور کاملا اشتباه و غلط است. امکانات یک نرم افزار کلاس مجازی بسیار بیشتر از یک پیام رسان است. شاید بتوانید کلاس های کوتاه، ساده و با تعداد نفرات زیر پنج نفر را در واتساپ برگزار کنید اما برای برگزاری کلاس مجازی به صورت حرفه ای نیازمند نرم افزاری حرفه ای در این حوزه هستید.

بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی چیست؟

حال که از معایب واتساپ و به طور کلی پیامرسان ها برای برگزاری کلاس مجازی گفتیم، احتمالا با خود می گویید بهترین نرم افزار کلاس مجازی چیست؟ خوشبختانه پیشرفت های زیادی در آموزش مجازی به وجود آمده و نرم افزارهای زیادی در این حوزه وجود دارند. با این حال برخی از آن ها نسبت به دیگر رقبا از کیفیت و امکانات بیشتری برخوردارند. بدون شک نرم افزارهای بیگ بلو باتن و ادوب کانکت بهترین گزینه ها در ایران به حساب می آیند. این دو نرم افزار تمام چیزی که شما از یک کلاس آنلاین انتظار دارید را برآورده می کنند. همچنین پشتیبانی از زبان فارسی به صورت سلیس و روان کار شما را برای برگزاری کلاس ها بسیار ساده می کند.

جمع بندی

اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. باید از پیامرسان ها به خصوص پیامرسان واتساپ برای این کار دوری کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا