LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چطور کلاس مجازی مفید و با بازدهی بالا داشته باشیم؟

نکاتی برای برگزاری کلاس مجازی مفید

چطور کلاس مجازی مفید و با بازدهی بالا داشته باشیم؟

دوران کرونا با تمام سختی هایی که برای همه داشته، باعث شد تا پتانسیل بخش های گوناگون نمایان شود. و قابلیت های مختلف آن ها نیز مشخص شوند. یکی از مهم ترین آن ها، کلاس مجازی بود. که کمکی برای بهبود اوضاع سخت کرونایی بوده است. در حقیقت ارزش و توانایی کلاس های مجازی در روزهای کرونایی بیش از پیش آشکار شد و نشان داد که تنها راه یادگیری و آموزش شرکت در کلاس های حضوری نیست و می توان با شرایطی نوین نیز به یادگیری پرداخت. اما از آن جایی که این تکنولوژی در کشور ما نو پا است ممکنه در اوایل استفاده از آن با مشکلاتی رو به رو شوید و نتوانید یک کلاس مفید برگزار کنید. در این مقاله قصد داریم تا راه هایی برای داشتن یک کلاس مجازی با بازدهی بالا به شما ارائه دهیم.

1. از نرم افزارهای حرفه ای کلاس مجازی استفاده کنید

اولین قدم برای داشتن یک کلاس مجازی مفید و پر بازده استفاده از یک نرم افزار مخصوص برای برگزاری کلاس آنلاین در آن است. چند سالی است که شرکت های بزرگ و کوچک به سمت راه اندازی پلتفرم‌های آموزش از راه دور حرکت کرده اند و نرم افزارهای گوناگونی در این زمینه تولید کرده اند. با این حال همه آنها نتوانسته اند تمام نیازهای تحصیلی را رفع کنند و باگ های ریز و درشتی در جای جای آن ها به چشم می خورد.

اما در این بین نرم افزار کلاس مجازی کمپانی محبوب ادوب یعنی ادوب کانکت بهترین عملکرد را داشته. با استفاده از ادوب کانکت می توانید با سرعت بسیار بالا کلاس های خود را راه اندازی کنید و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید. همچنین اگر به دلیل پشتیبانی نکردن این نرم افزار از زبان فارسی به سراغ آن نرفتید باید به شما مژده دهیم که تهران سرور برای اولین بار در ایران ادوب کانکت فارسی به مشتریان خود ارائه می دهد.

2. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی یکی از مهم ترین اصول برای آموزش است و در آموزش مجازی نیز نباید این اصل فراموش شود. بهتر است پیش از برگزاری کلاس مسیر و اهداف را برای خود مشخص کنید و آن را برای دانش آموزان نیز شرح دهید. همین مسئله به شما کمک خواهد کرد تا بازدهی بسیار بالایی را از کلاس دریافت کنید و نتیجه نیز بسیار خوب و مفید برای دانش آموزان شما خواهد داشت.

3. با حاضران در جلسه تعامل کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که در کلاس ها چه به صورت حضوری چه به صورت مجازی به آن پرداخته می شود تعامل با حاضران در آن جلسه است. در حقیقت شما باید برای آن که یک فضای پویا پیرامون گفت و گو داشته باشید، در همان ابتدای جلسه با دانشجویان و دیگر حاضران جلسه صحبت کنید و به نوعی یخ آن ها را آب کنید. پس از آن تا جایی که وقت یاری می کند و مباحث اجازه می دهند، سعی کنید تا افراد را درگیر بحث و گفت و گو کنید و از نظرات آن ها نیز استفاده کنید. با این کار علاوه بر پیشبرد جلسه میتوانید مباحث متفاوت و نویی را به مخاطبان خود ارائه دهید.

نکاتی برای برگزاری کلاس مجازی مفید

4. از تصاویر ثابت و ایستا استفاده نکنید

همانطور که گفتیم شما قابلیت این را دارید تا در ادوب کانکت فایل های مختلفی را به اشتراک بگذارید و این مسئله به شما کمک می کند تا از فضای یک نواخت و خسته کننده تنها صحبت کردن فاصله بگیرید. اما همین مسئله نیز می تواند تبدیل به نقطه ضعف شود. بهتر است از تصاویر یا پاورپوینت های بی روح و ایستا برای تدریس استفاده نکنید و به کلاس خود روح و انرژی تزریق کنید. برای این کار سعی کنید از ویدیوهای آموزشی و یا انیمیشن های مربوطه استفاده کنید.

5. جلسات خود را طولانی برگزار نکنید

از آن جایی که ارتباط حضوری در کلاس مجازی وجود ندارد و بین افراد حس نزدیک بودنی وجود ندارد، ممکن است طولانی شدن مدت برگزاری کلاس برای حاضران خسته کننده باشد. از این رو سعی کنید مطالب خود را در مدت زمانی مشخص و کوتاه اما با حداکثر کیفیت به مخاطبان خود منتقل کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم در صورت اضافه آوردن وقت به مباحث خارج درسی نیز بها دهید.

جمع بندی

با رعایت این نکات می توانید کلاسی به شدت مفید داشته باشید. کلاسی که خستگی در آن معنا ندارد و بازدهی آن نیز به شدت بالاست. در صورت تمایل به خرید کلاس مجازی می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس حاصل فرمایید. پس از دریافت مشاوره رایگان، می توانید پلان مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا