LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

گسترش eLearning و کلاس مجازی

چطور کلاس مجازی در دنیا گسترش می یابد؟

گسترش eLearning و کلاس مجازی

پیدایش ویروس کرونا برای همه ما سخت بود. ویروسی که همچنان هم خطر آفرین است و باید حسابی مراقب آن باشیم. اما این مشکلات برای صنعت eLearning و کلاس مجازی، یک موهبت به شمار رفت. چرا که باعث رشد چشمگیر و عمده این صنعت شد. با فعالیت سازمان ها، مدارس و ارائه دهندگان آموزش از راه دور، این سال ها فرصت های زیادی را برای فناوری آموزش و یادگیری الکترونیکی فراهم کرده است. پیش بینی ها از روند و کارکرد آموزش الکترونیکی در سال نو میلادی یعنی 2023 حاکی از رشد و گسترش این صنعت در آینده نه چندان دور می دهد. در این مقاله با وبلاگ تهران سرور همراه باشید تا بررسی در این باره با هم داشته باشیم.

1. هوش مصنوعی

AI یا هوش مصنوعی، پتانسیل بسیار زیادی را برای ایجاد سفارشی سازی در آموزش الکترونیکی بدون نیاز به مداخله دستی ایجاد کرده است. هوش مصنوعی واقعاً موضوع داغ در صنعت فناوری آموزش است. پیش بینی می شود که در سال جاری، هوش مصنوعی می تواند روندی باشد که بیش از 45٪ رشد می کند. رشدی که بدون شک بر آموزش و کلاس مجازی نیز تاثیر خواهد گذاشت. AI یا هوش مصنوعی می تواند فعالیت های روزمره تکراری شما را در یادگیری الکترونیکی خودکار کند. به عنوان مثال، آزمون های آنلاین چند گزینه ای می توانند درجه بندی را برای مربیان به صورت خودکار انجام دهند. علاوه بر این ها، هوش مصنوعی می تواند در تجزیه و تحلیل در مورد تعاملات بی درنگ و الگوهای کاربر در یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) بینش ارزشمندی ارائه دهد.

چطور کلاس مجازی در دنیا گسترش می یابد؟

2. تجزیه و تحلیل داده ها

داده های بهتر منجر به تصمیم گیری بهتر می شوند. بسیاری از سازمان ها به مجموعه داده های عمیق تر و گسترده تری روی می آورند. نیروی کار خود را از راه دور درک می کنند. در حالی که معیارهای متضاد را برای تعیین بهره وری و توسعه ردیابی می کنند. این مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر روی گسترش eLearning و کلاس مجازی خواهد داشت.

3. یادگیری بر پایه ویدئو

محتوای ویدئویی یک روند آموزش الکترونیکی قابل توجه است که اکنون سال هاست همچنان در این صنعت نقش مهمی ایفا می کند. و تاثیر گذاری و به یاد ماندن بیشتری در یادگیری دانش آموزان دارد. نکته مهم اینکه نرم افزارهای خوب کلاس مجازی مثل ادوب کانکت که این روزها بسیار مورد پسند کاربران و کارآمد می باشد نیز امکان به اشتراک گذاری ویدئو و انواع فایل ها در کلاس مجازی را برای شما به ارمغان می آورد. یادگیری مبتنی بر ویدئو همچنان روند داغی خواهد بود که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. پخش مستقیم، تکالیف ویدئویی آنلاین، جلسات تخصصی و موارد دیگر را می توان با یادگیری مبتنی بر ویدیو به طور یکپارچه به دست آورد.

چطور کلاس مجازی در دنیا گسترش می یابد؟

4. استفاده گسترده از فرصت های مهارت افزایی

با توجه به روی کار آمدن گزینه های آموزش مجازی در طول سال های اخیر، نیاز به متخصص این دوره ها، برای موفقیت در یک فضای آنلاین افزایش یافته است. ارائه آموزش سنتی در کلاس ها، سمینارها یا سخنرانی ها همیشه مربیان را با مهارت ها و ابزارهایی که برای موفقیت در اینترنت نیاز دارند، مجهز نمی کند. ارائه محتوای دوره از طریق صفحه نمایش واقعیت بسیار متفاوتی است و به مجموعه مهارت خاصی نیاز دارد. فراهم آوردن فرصت های توسعه برای خود مربیان، به آن ها کمک می کند. تا در آموزش از طریق سیستم عامل های مختلف مجازی، برای دستیابی به نتایج تعامل بهتر و یادگیرنده، در آموزش موثرتر باشند.

5. یادگیری با موبایل و ابزارهای همراه

در سال 2019 تقریباً 6.8 میلیارد کاربر تلفن همراه، در سراسر جهان وجود داشت. که پیش بینی می شود در سال 2023 به 7 میلیارد نفر برسد. با رشد صعودی در استفاده از تلفن همراه و پیشرفت های زیاد این صنعت، فراگیران تلفن همراه با سرعت بسیار ویژه ای در حال رشد هستند. نیاز شدید به انعطاف پذیری، یادگیری در هر زمان، ردیابی عملکرد و قابلیت دسترسی در حال افزایش است. از این رو یادگیری با موبایل می تواند این نیازها را برطرف سازد. 91٪ از کاربران اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند. کارآموزان از گروه های سنی مختلف استفاده از برنامه ها را در تلفن همراه خود بیشتر از استفاده از لپ تاپ و صفحه سیستم ترجیح می دهند. رابط کاربری تلفن همراه به طور مداوم در حال پیشرفت است تا تجربیات و نتایج بهتر یادگیری را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا