LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۴ فاکتور مهم در پیشرفت آموزش مجازی

فاکتورهای مهم در پیشرفت آموزش مجازی

۴ فاکتور مهم در پیشرفت آموزش مجازی

آموزش مجازی عمر چندان طولانی ندارد و مدت اندکی است که کشورهای دنیا به سمت استفاده از آن رفته اند. به خصوص در کشور ایران این مسئله بسیار محسوس است و می توان گفت اگر کرونا نبود، آموزش همچنان حضوری بود. با این حال رشد آموزش مجازی به نسبت رشد چشمگیری است. اما برای بهبود و رشد هرچه بهتر آن در کشور باید به عوامل زیادی توجه کرد. در حقیقت تنها داشتن یک نرم افزار کلاس مجازی برای یک آموزش مجازی با کیفیت کافی نیست. مولفه های بسیاری در بهبود این مسیر موثر هستند. در این مقاله تهران سرور قصد داریم تا ۴ فاکتور مهم در آموزش مجازی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱- وجود زیر ساخت های سخت افزاری مناسب

اولین قدم برای داشتن فعالیت های مجازی در قالب آموزش داشتن زیر ساخت های سخت افزاری مناسب است. در حقیقت شما باید از نظر شبکه های رایانه ای و همچنین دیوایس های مناسب بهره مند باشید. گسترش فناوری های ارتباطات مانند اینترنت و استفاده از نسل های جدید تر این فناوری در بهبود زیرساخت های سخت افزاری کشور کمک می کند. بدین ترتیب شما اولین قدم را برمیدارید. در مرحله بعدی ابزارها یا همان دیوایس ها هستند که باید با توجه به آخرین تکنولوژی روز دنیا برای آموزش الکترونیک استفاده شوند. با کمک این ابزار می توانید سرعت پردازش خود را افزایش دهید و مشکلاتی مانند کندی و یا عدم اجرا را تجربه نخواهید کرد. پس شرط اول بهبود فرایندهای مذکور است.

۲- بهبود زیر ساخت های نرم افزاری

تنها داشتن سخت افزار قدرتمند کافی نیست. در حقیقت شما برای دیدن قدرت سخت افزارهای خود و تجربه کاربری لذت بخش باید از بهترین نرم افزارها استفاده کنید. در حال حاضر نرم افزارهای زیادی برای کلاس و آموزش مجازی در سطح دنیا وجود دارند. با این حال با توجه به اینکه این نوع آموزش در ابتدای مسیر است، تعداد کمی از این نرم افزارها قابل اعتماد هستند. و می توانند نیازهای کاربر را به طور کامل برطرف کنند. اما نرم افزارهای کلاس مجازی مانند بیگ بلو باتن و ادوب کانکت تا حد زیادی در میان خیل عظیمی از نرم افزارها بهترین گزینه برای انتخاب هستند. در این بین داشتن یک سیستم مدیریت یادگیری یا همان LMS نیز ضروری است. بدون شک بهترین انتخاب در این حوزه نیز مودل یا همان Moodle است.

۴ فاکتور مهم در پیشرفت آموزش مجازی

۳- محتوای مناسب آموزش مجازی

شیوه آموزش به سبک مجازی یک شیوه نوظهور است. از این رو باید مطالبی که در آن ارائه می شود نیز به شیوه ای متفاوت باشد. قاعدتا شما نمی توانید مطالبی که در دوره های حضوری به دانش آموزان ارائه می کردید، در دوره های مجازی نیز ارائه کنید. باید تفاوت های این حوزه ها را درک کنید و محتوای مناسب برای این فضا تولید کنید. المان های تصویری و صوتی باید در بهترین شکل ممکن به کار بروند تا محتوای جذاب برای کلاس مجازی تولید شود. اهمیت این فاکتور از آن نظر است که دانش آموزان را با محیط مجازی آشنا می کند. همچنین از خسته کنندگی ناشی از فعالیت های مجازی نیز کم می کند. علاوه بر این باعث ایجاد صمیمیت و همچنین بهبود یادگیری می شود.

۴- آموزش و فرهنگ سازی

مواجهه با یک اتفاق جدید همیشه با انتقادات زیادی همراه است. این انتقادات ممکن است به دلیل عدم شناخت و درک آن مسئله رخ دهد. در خصوص آموزش مجازی نیز ما با این مسئله مواجه شدیم. متاسفانه بسیاری از معلمان به دلیل درک نادرست از این سبک آموزشی، آن را مخرب و غیر قابل قبول می دانستند. اما این شیوه در دنیا اثبات کرده که در آینده جایگزین آموزش سنتی و حضوری می شود. از این رو ما باید به معلمان، دانش آموزان و خانواده فرهنگ استفاده از کلاس و آموزش آنلاین و مجازی را یاد بدهیم. آموزش در این حوزه باید به صورت آموزش سخت افزاری، نرم افزاری و تولید محتوا باشد. شاید مهم ترین عامل و فاکتوری که باید در حال حاضر به آن توجه شود همین است. چرا که نقش آن در ترسیم نقش سیستم آموزشی آینده بسیار پر رنگ تر خواهد بود.

۴ فاکتور مهم در پیشرفت آموزش مجازی

جمع بندی

با توجه به این عوامل می توان آینده خوبی را برای صنعت کلاس مجازی در ایران متصور شد. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی را دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا