آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسهاست

۴ نکته برای بهبود امنیت وردپرس

چطور وردپرس را امن تر کنیم؟

امنیت وردپرس خود را با این نکات تضمین کنید

سیستم مدیریت محتوای وردپرس بدون شک بهترین و قدرتمندترین CMS دنیا باشد. شما با استفاده از این سیستم می توانید هر نوع وب سایتی که بخواهید طراحی کنید و از همه مهم تر به سادگی آن را مدیریت کنید. یکی از مزایایی که وردپرس نسبت به رقبایش مانند جوملا دارد، سطح امنیت آن است. درست است که در دنیای اینترنت امنیت صد درصدی تضمین نمی شود، اما وردپرس سطح ایمنی خوبی دارد. با این حال برای اطمینان و بهبود امنیت وردپرس نیز راهکارهای زیادی وجود دارد. در این مقاله وبلاگ تهران سرور قصد داریم ۴ نکته اساسی و مهم را برای بهبود امنیت وردپرس به شما معرفی کنیم. اگر امنیت سایت وردپرسی شما برایتان مهم است، این مقاله را از دست ندهید.

۱- هاست مطمئن تهیه کنید

اولین قدم در طراحی سایت، تهیه هاست است. هاست فضایی است که سایت شما بر روی آن قرار می گیرد و به نوعی میزبان وب سایت شما می باشد. از این رو باید در تهیه آن وسواس زیادی به خرج دهید و به سراغ بهترین شرکت های ارائه دهنده هاستینگ بروید. اولین قدم برای تامین امنیت یک سایت نیز به هاست آن بر می گردد. ارائه دهندگان معتبر هاست، از روش های امنیتی استاندارد برای محافظت از سرورهایشان استفاده می کنند. تمام این تدابیر امنیتی باعث می شود، وب سایت شما امنیت بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر یک هاستینگ معتبر با تقویت ایمنی خود، ایمنی سایت شما را نیز افزایش می دهد.

۲- استفاده از افزونه های امنیتی

همانطور که گفتیم، خوشبختانه سطح امنیت وردپرس خوب و مناسب است. به خصوص برای کسب و کارهای کوچک. اما با رشد وب سایت و قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل، ممکن است حملاتی به آن صورت بگیرد. یکی از راه هایی که برای اطمینان و محکم تر شدن قفل های سایت انجام می شود، استفاده از افزونه های امنیتی است. یکی از مزایای وردپرس داشتن تعداد زیادی افزونه در هر زمینه ای است. خوشبختانه افزونه های امنیتی زیادی نیز در مخزن وردپرس قرار دارد. اما شما به بهترین افزونه امنیتی وردپرس نیاز دارید!

چطور وردپرس را امن تر کنیم؟

۳- تهیه‌ ی نسخه‌ ی پشتیبان (Back up) از سایت

اطلاعات سایت شما مهم ترین چیزی است که دارید. به عبارتی دیگر دارایی ارزشمند شما همین اطلاعات و داده ها است. از این رو شما باید در نگهداری آن ها دقت لازم را به خرج دهید و وسواس زیادی بر روی آن داشته باشید. از این رو باید در مدت زمان هایی مشخص و فواصل زمانی معین، از تمامی داده‌ ها و کدهای سایت نسخه‌ ی پشتیبان تهیه کنید و آن را در جایی امن قرار دهید. در صورت حمله به سایت و نابودی اطلاعات شما به هر دلیلی، به سادگی می توانید با استفاده از این نسخه سایت خود را دوباره بازسازی کنید.

۴- بروزرسانی وردپرس، قالب و افزونه ها

آپدیت بودن همیشه خوب است. با این کار شما از آخرین بروزرسانی هایی که توسعه دهندگان عرضه کرده اند بهره مند می شوید. اگر از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید، حفره های امنیتی و باگ های نسخه های قبلی رفع شده و از نظر ایمنی قدرتمند تر شده است. این مسئله در خصوص قالبی که برای سایت استفاده می کنید نیز صادق است. در حقیقت با داشتن یک قالب به روز و دارای پشتیبانی، بهترین نسخه و امن ترین آن را خواهید داشت. همین موارد در خصوص افزونه های مختلف را نیز رعایت کنید تا سطح ایمنی سایت خود را بسیار افزایش دهید.

جمع بندی

با رعایت همین نکات ساده می توانید به سطح ایمنی بسیار خوبی برسید. تیم طراحی سایت تهران سرور نیز همیشه از نکات ایمنی در طراحی سایت خود پیروی می کند و علاوه بر نصب افزونه تمهیدات امنیتی دیگری نیز برای مشتریان خود در نظر می گیرد. برای سفارش طراحی سایت وردپرسی می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن وب سایتی با کیفیت تحویل بگیرید. برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا