طراحی سایت و وردپرس

۵ تصور غلط درباره وردپرس

۵ تصور غلط درباره وردپرس

بدون هیچ شکی وردپرس بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS در دنیای کنونی
است. این سیستم آنقدر قدرتمند است که به تنهایی بیش از ۳۰ درصد تمام وب سایت های دنیا با آن طراحی
شده اند. این آمار نشان دهنده کاربرد فوق العاده این CMS است. با این حال همیشه درباره هرچیز موفقی
تصورات غلطی وجود دارد. متاسفانه وردپرس نیز از گزند این تصورات در امان نیست. با وجود منابع بسیار
خوبی که از این سیستم وجود دارد هنوز هم شناخت بسیاری از افراد از آن کم است. همین باعث می شود
تصورات غلطی درباره آن شکل بگیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا ۵ تصور غلط درباره وردپرس که بسیار رایج
هستند را به شما معرفی کنیم و آن ها را رد کنیم. اگر دوست دارید بیشتر از گذشته با CMS وردپرس آشنا
شوید با تهران سرور همراه باشد.

۱- وردپرس تنها یک ابزار وبلاگ نویسی است

وقتی که وردپرس شروع به کار کرد، به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی شناخته می شد و اصلا برای راحتی در همین موضوع وارد عرصه شد. اما به لطف توسعه دهندگان این سیستم به مرور تکامل یافت تا جایی که امروزه شما انواع وب سایت را می توانید با وردپرس بسازید. اما متاسفانه یک باور اشتباه این است که وردپرس تنها برای ساخت وبلاگ است. این که شما می توانید هر نوع وب سایتی را با آن بسازید، نشان دهنده قدرت و کدهای بهینه این سیستم است که به شما چنین قابلیت هایی می دهد. شما می توانید سایت های خبری، فروشگاهی، شخصی و… را با این سیستم مدیریت محتوا راه اندازی کنید.

۲- وردپرس امنیت ندارد

۵ تصور غلط درباره وردپرس

شاید لازم باشد در ابتدای این بخش حرفی را به شما بزنم که احتمالا از شنیدن آن خوشحال نمی شوید. اگر به دنبال امنیت صد درصدی در دنیای اینترنت هستید بهتر است هیچ وقت به اینترنت متصل نشوید. در واقع قدرتمندترین سیستم های امنیتی نیز هیچ گاه از خطرات آن در امان نیستند. خوشبختانه سطح ایمنی وردپرس مطلوب است. با این حال شما می توانید با استفاده از افزونه های امنیتی ایمنی آن را دو چندان کنید. لازم به ذکر است از آن جایی که این CMS یک سیستم متن باز است می توانید کدهای امنیتی مستحکم تری برای آن تعریف کنید.

۳- وردپرس رایگان است پس بی کیفیت است

یکی دیگر از بی اساس ترین تصورات درباره وردپرس این است که به دلیل رایگان بودن بی کیفیت است. اما باید گفت دلیل رایگان بودن آن متن باز بودن آن است. به عبارت دیگر این سیستم تنها از طریق یک شرکت خاص توسعه نیافته. وردپرس توسط وب مستران گوناگونی در سراسر دنیا پیشرفت کرده و همین مسئله باعث می شود به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد. البته این نکته را فراموش نکنید که رایگان بودن این سیستم تنها در دانلود فایل نصبی آن است. شما برای داشتن یک سایت وردپرسی باید هزینه های زیادی در بخش های مختلف کنید.

۴- وردپرس برای سایت های با ترافیک بالا گزینه مناسبی نیست

۵ تصور غلط درباره وردپرس

از عجیب ترین اظهارات درباره وردپرس این است که تنها مناسب سایت های نوپا و تازه کار است. بسیاری معتقدند پس از رونق گرفتن سایت وردپرسی و جذب مخاطب و افزایش ترافیک باید از وردپرس کوچ کند و به سمت سایت های کد نویسی شده برود. این یک باور غلط است. بسیاری از معروف ترین وب سایت های دنیا که اتفاقا ترافیک بالایی دارند و میزان بازدید بسیاری زیادی در طول روز ثبت می کنند از وردپرس استفاده می کنند. بهینه بودن این سیستم باعث شده تا سنگین ترین مسائل را به خوبی هندل کند و از پس آن ها بر آید.

۵- سایت های وردپرسی شبیه هم هستند

احتمالا شنیده باشید که بسیاری می گویند تمام سایت های وردپرسی شبیه هم هستند. احتمالا این افراد با مخزن تم و قالب وردپرس و همچنین مخزن افزونه های آن آشنایی ندارند. شما برای سایت وردپرسی خود می توانید انواع قالب ها را انتخاب کنید. قالب هایی که کوچک ترین شباهتی به یکدیگر ندارند. علاوه بر این با استفاده از افزونه های قدرتمند آن نیز می توانید امکانات کاربردی و ظاهری متفاوتی به سایت خود اضافه کنید. به عبارت دیگر کمتر سایت وردپرسی را پیدا می کنید که به هم دیگه شبیه باشند.

جمع بندی

بهتر است از این باورهای غلط و گول زننده دوری کنید. باورهای اشتباهی که شما را از شروع به کار و ورود به دنیای تجارت الکترونیک باز می دارند. اگر قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دارید باید به طراحی سایت خودتان توجه زیادی کنید. اگر اینگونه نباشد باید بگوییم بهتر است فکر این کار را از سرتان بیرون کنید! سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا