آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۵ فعالیت ضروری و یخ شکن برای دوره های آنلاین کم جمعیت

۵ فعالیت ضروری و یخ شکن برای دوره های آنلاین کم جمعیت

هنگامی که بیماری همه گیر COVID-19 در مارس ۲۰۲۰ وارد کشورهای مختلف شد، دانش آموزان و معلمان با یک چالش جدید روبرو شدند: “ایجاد احساس تعلق به همسالان خود و برقراری ارتباطی مشابه با ارتباط های کلاس های فیزیکی.” و برای حل این چالش باید از یخ شکن برای دوره های آنلاین خود استفاده کنند.
در کلاس های مجازی. مأموریت دانشکده ها این بود که از طریق پلتفرم ها و بسترهای کلاس مجازی و ویدئو کنفرانسی به دانشجویان خود کمک کنند تا با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.

یخ شکن برای دوره های آنلاین

فعالیت هایی که برای تسهیل گفتگوی اولیه و کمک به دانش آموزان برای صمیمی تر شدن با یکدیگر طراحی شده اند را اصطلاحا یخ شکن کلاس ها مینامند که در محیط های آموزشی دیجیتال بسیار مورد نیاز است.
بازی های آموزشی آنلاین و  یخ شکن موثر به شروع بحث ها کمک می کند
و به دانش آموزان اجازه می دهد سایر شاگردان را بیشتر بشناسند و ارتباط بهتری برقرار کنند.
یخ شکن های آنلاین خوب حتی می توانند پیوندهای تیمی را بین دانشجویان در طول ترم ایجاد و بعد از آن نیز تقویت کنند.

تعداد زیادی فعالیت یخ شکن در کلاس های مجازی وجود دارد،
از کارهای گروهی و گروه های دوستانه در اتاق های برک اوت گرفته تا بازی ها و نظرسنجی های داخل جلسه اصلی.
سایر فعالیت های یخ شکن مجازی را می توان از طریق:
ابزارهای همکاری در سیستم مدیریت یادگیری (LMS) که در آن انعطاف پذیری و قابلیت بیشتری در اختیار دارید انجام داد.

فعالیت های تیم سازی و یخ شکن در کلاس های کم جمعیت

یخ شکن های کلاس مجازی

  1. زمان داستان در سه کلمه

این یخ شکن برای گروه های کوچکتر مناسب است و راهی سرگرم کننده برای سنجش علایق غیردانشگاهی است.
از دانش آموزان بخواهید در مورد موضوعی تصادفی مانند ورزش، فیلم یا زندگی دانشگاهی توافق کنند.
از هر فرد بخواهید فقط سه کلمه به داستان کمک کند.
هر کس از فرصت مساوی برای مشارکت برخوردار است
در حالی که هیچ کس از آنچه که شخص بعدی در آن مشارکت خواهد کرد آگاه نیست.
هدف این است که در زمان کوتاهی روند داستان از یک دانش آموز به دانش آموز دیگر منتقل شود
تا شرکت کنندگان به تفکر خلاقانه در محل برسند.

تنظیمات مورد نیاز: دانش آموزان را به ترتیب خاصی مانند حروف الفبا دسته بندی کنید
یا از دانش آموزان بخواهید گروه های خود را در آموزش انتخاب کنند.
این یخ شکن مجازی به بهترین شکل کار می کند و سرگرم کننده ترین جریان را در یک محیط همزمان ایجاد می کند.

  1. رزومه همکاری

این یخ شکن گروهی برای بدست آوردن تصاویری از تحصیلات دانش آموزان، سوابق کاری، سرگرمی ها و موارد دیگر است.
همچنین برای استفاده در هفته اول کلاس، جایی که دانش آموزان برای اولین بار با یکدیگر ملاقات می کنند، یک یخ شکن عالی است.
دانش آموزان با هم کار می کنند تا یک رزومه گروهی ایجاد کنند تا مطالبی را که می خواهند، از دوره بدست آورند.
مانند: دانش فعلی آنها از محتوای دوره، تجربیات کاری قبلی و تلاش های دبیرستانی و هرگونه موفقیت قابل توجه و مفید و…. .

تنظیمات مورد نیاز: این تمرین، که برای توسعه مهارت های کار گروهی دانش آموزان طراحی شده است،
در گروه های چهار تا شش نفره به بهترین نحو کار می کند.
به منظور تشویق مشارکت برابر دانش آموزان، یک رویکرد همزمان توصیه می شود.
پس از تقسیم دانش آموزان به گروه های کوچک، اعضای تیم را در اتاق های بزرگتر جدا کنید.
برای تشکیل اتاق های مجزا میتوانید از اتاق های برک اوت ادوب کانکت یا برک اوت بیگ بلو باتن استفاده کنید.
از دانش آموزان بخواهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در جلسه طوفان فکری شرکت کرده و برگه تکالیف خود را پر کنند.
اطمینان حاصل کنید که یک نفر در هر گروه به عنوان فرمانده تیم تعیین شده است تا در پایان تمرین،
کار را از طریق LMS یا یک پلت فرم یادگیری و مدیریتی فعال دیگر برای شما ارسال کند.

یخ شکن های کلاس مجازی

  1. زمین فیلم

این یخ شکن سرگرم کننده به دانش آموزان امکان می دهد مهارت های تحقیق، همکاری و ارتباط خود را توسعه دهند.
دانش آموزان را در گروه های پنج نفره قرار دهید
و از آنها بخواهید تا ایده ای (و ارائه) برای فیلم جدیدی که دوست دارند به طور فرضی تهیه کنند، ارائه دهند.
پس از۱۰ دقیقه آماده سازی، از یک یا دو دانش آموز در هر گروه بخواهید که صحبت خود را با بقیه کلاس در میان بگذارند.
هنگامی که همه گروه ها ایده های خود را ارائه کردند،
سایر همکلاسی ها در مورد ایده ای که فکر می کنند بهتر و برتر است، رای می دهند.
میتوانید به برندگان یک پاداش کوچک به انتخاب خود اعطا کنید.

تنظیمات مورد نیاز: از دانش آموزان بخواهید یک یا دو دانش آموز در هر گروه انتخاب کنند تا ایده خود را در بین هم گروهی ها مطرح کنند.
پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آماده سازی، همه دانش آموزان را به اتاق اصلی جلسه برگردانید و از دانش آموزان بخواهید شروع به کار کنند.

  1. تصورات گذشته – آینده

در این یخ شکن مجازی، دانش آموزان آنچه را که تصور می کردند دوست دارند و وقتی بزرگ شده اند میخواهند به آن برسند را برای هم تعریف میکنند.
در نتیجه الگوهای مختلف فکری و عقایدی در کلاس مطرح میشود که میتواند جنبه آموزشی داشته باشد
و یا دید برخی کاربران را نسبت به بعضی از مسائل تغییر دهد
و در کل باعث ایجاد خط فکری جدید بین همگان میشود.

تنظیمات مورد نیاز: این فعالیت در تیم های بزرگ یا کوچک از راه دور به خوبی کار می کند.
اولین سوال یخ شکن شما ممکن است به این سادگی باشد که “وقتی بزرگ شدی می خواستی چه کاره باشی؟”
از دانش آموزان بخواهید پاسخ دهند و نتایج را به صورت عمومی به همه نشان دهند.
و به همین ترتیب سوالات دیگر و جالب تری مطرح کنید و یک چالش بسازید.

  1. بازی و حافظه

این یخ شکن آموزشی به دانش آموزان اجازه می دهد تا از ترجیحات و خصوصیات همسالان خود، در حالی که حافظه آنها را آزمایش می کنند، بیاموزند.
این فعالیت در کلاس های آنلاین کوچک بهتر انجام می شود.
از یکی از دانش آموزان بخواهید کاری را که دوست دارد، انجام دهد و به اشتراک بگذارد.
دانش آموز بعدی آنچه که به اشتراک گذاشته شده است را دوباره بیان می کند
و کاری را که ترجیح می دهند انجام می دهد.
فعالیت را ادامه دهید تا زمانی که هر دانش آموز فرصتی برای مشارکت داشته باشد.

در مقالات بعدی بازی ها و یخ شکن هایی را به شما پیشنهاد میدهیم که مناسب گروه های بزرگ با جمعیت بیشتر هستند.
باما همراه باشید.

 

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا