طراحی سایت و وردپرس

۵ کار اشتباه در طراحی سایت سال ۲۰۲۲

۵ کار اشتباه در طراحی سایت سال ۲۰۲۲

هر ساله بهبودهایی در دنیای وب سایت ها اتفاق می افتد. به عبارت دیگر تغییراتی در کارکردهای وب سایت ها به وجود می آید. حال که چند ماهی است در سال ۲۰۲۲ به سر می بریم و به تازگی نیز وارد سال ۱۴۰۱ شده ایم، بهتر است دقت زیادی در طراحی سایت خود داشته باشیم. بسیاری از متدهایی که در ساخت و ایجاد وب سایت استفاده می شود، قدیمی و از مد افتاده هستند. کارهایی که در طراحی مدرن امروز نقشی ندارند و توصیه اکید داریم که از آن ها فاصله بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا ۵ کار اشتباه در طراحی سایت سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم تا از آن ها استفاده نکنید. پس با تهران سرور همراه باشید تا به روز باشید.

منظور از کارهای اشتباه در طراحی سایت چیست؟

پیش از آن که به معرفی موارد منتخب در این مقاله بپردازیم بهتر است منظور خودمان از اشتباه در طراحی سایت را مشخص کنیم. قاعدتا در هر کاری انجام برخی اعمال باعث بر هم خوردن و نتیجه نا مطلوبی می شود. مجموعه کارهایی که در طراحی های قدیمی استفاده می شدند و امروزه در طراحی مدرن نقشی ندارند، کارهای اشتباه می گویند. به عنوان مثال شلوغی بیش از اندازه یکی از فاکتورهای اساسی در وب سایت های قدیمی بود. در سال های قبل کمتر سایتی را پیدا می کردید که تمامی اطلاعات را در صفحه اصلی قرار نمی داد. این مسئله امروزه منسوخ است و سادگی و مینیمالیست بودن جایگزین آن شده است. حال بهتر است به ۵ اشتباه مهلک و منسوخ در طراحی وب سایت بپردازیم.

۱- استفاده از موسیقی در سایت

استفاده از موسیقی در سایت
استفاده از موسیقی در سایت

اگر از طرفداران قدیمی سایت های دانلود موسیقی یا انجمن های آهنگ های روز باشید بدون شک با موسیقی در سایت آشنایی دارید. در سال های نه چندان دور وب سایت های زیادی از این متد برای جذب مخاطب استفاده می کردند. شما به محض ورود به این سایت ها، با موسیقی مختص به آن مجموعه رو به رو می شدید. برخی از آن ها حتی برای هر صفحه موزیک خاصی در نظر می گرفتند. اما امروزه این کار بسیار زننده است. تا جایی که بسیاری از کاربران به محض برخورد با چنین سایتی به سرعت آن را ترک می کنند. توصیه می کنیم از این قابلیت استفاده نکنید و در صورت اصرار به استفاده از آن قابلیت کنترل موزیک برای کاربر را فعال کنید.

۲- استفاده از متن و تصاویر متحرک

یکی از کارهایی که در چند سال گذشته مرسوم بود استفاده افراطی از متون و تصاویر متحرک در جای جای سایت بود. این ویژگی در ابتدای ظهور بسیار جالب و جذاب و سرگرم کننده به نظر می رسید. اما رفته رفته به یکی از سرسام آور ترین قابلیت های وب سایت ها بدل گشت. استفاده بیش از اندازه از متن و تصاویر متحرک باعث می شود تمرکز کاربران برهم بخورد. از آن جایی که مهم ترین اندوخته هر سایتی، مطالب آن است باید کاری کنید که کاربر تمام حواسش به آن باشد. در صورتی که این مسئله را رعایت نکنید بدون شک کاربران زیادی را از دست می دهید.

۳- استفاده از فونت های عجیب و غریب

استفاده از فونت های عجیب و غریب
استفاده از فونت های عجیب و غریب

همانطور که گفتیم و احتمالا می دانید، محتوای سایت شما مهم ترین چیزی است که کاربر به سراغ آن می آید. محتوای متنی نیز معمولا از باقی محتواها با ارزش تر است. به همین دلیل باید وسواس زیادی در انتخاب فونت ها به خرج دهید. استفاده از فونت های عجیب و نا خوانا باعث سردرگرمی کاربران می شود. علاوه بر این زیبایی نیز برای سایت شما نخواهد داشت. پس بهتر است از فونت های ساده و رسمی و مناسب طراحی سایت استفاده کنید.

۴- استفاده زیاد از تبلیغات

بسیاری از وب سایت ها منبع درآمد خاصی ندارد. به خصوص آن هایی که به صورت وبلاگی هستند و محصولی برای فروش ندارند. یکی از بهترین راه ها برای چنین سایت هایی استفاده از تبلیغات است. البته وب سایت هایی که تبلیغات می گیرند و یا میزبان مقالات رپورتاژ هستند، معمولا بسیار معروف هستند و دامنه قدرتمندی دارند. اما استفاده بیش از حد و افراطی از تبلیغات در جای جای سایت باعث می شود مطالب سایت خودتان دیده نشود. همچنین باعث شلوغی بیش از اندازه سایت می شود که از عوامل برهم زدن تمرکز کاربران است. سعی کنید تبلیغات سایت خود را مدیریت کنید.

۵- ریسپانسیو نبودن سایت

ریسپانسیو نبودن سایت
ریسپانسیو نبودن سایت

آخرین موردی که باید به آن اشاره کنیم واکنشگرا نبودن سایت است. در گذشته این مسئله اهمیت چندانی نداشت چرا که عمده جستجوهای اینترنتی با کامپیوترها انجام می شد. اما با رشد تکنولوژی و آمدن گوشی های هوشمند در صفحات و اندازه های مختلف وب گردی به تلفن ها نیز رسید. از این رو طراحی ریسپانسیو متناسب با تمامی نمایشگرها در سایزهای مختلف ضروری است. طراحی نکردن ریسپانسیو علاوه بر عدم جذب کاربر باعث جریمه شدن از سمت گوگل نیز می شود. چرا که در طراحی روز دنیا این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد.

جمع بندی

گر قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دارید باید به طراحی سایت خودتان توجه زیادی کنید. اگر اینگونه نباشد باید بگوییم بهتر است فکر این کار را از سرتان بیرون کنید! سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا