آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۶ ایده برای تصویر زمینه کلاس مجازی

۶ ایده برای تصویر زمینه کلاس مجازی

همانطور که گفتیم یک معلم خوب کلاس مجازی، برای ایجاد جذابیت در کلاس به خلاقیت نیاز دارد. در حقیقت شما برای همراه کردن دانش آموزان با خود باید دست به اقدامات هیجان انگیز تری بزنید. این کار به شما کمک می کند تا از فضای خشک و بی روحی که ممکن است در کلاس مجازی تجربه کنید، فاصله بگیرید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، تغییر تصویر زمینه کلاس مجازی ویدیویی است. در واقع شما با همین خلاقیت کوچک فضای دوستانه تری را خلق می کنید و خود را از باقی معلمان متمایز می سازید. در این مقاله تهران سرور می خواهیم ۶ ایده برای تصویر زمینه کلاس مجازی ویدیویی را به شما پیشنهاد دهیم. پس با ما همراه باشید تا کلاسی متفاوت برگزار کنید.

ویژگی های تصویر زمینه کلاس مجازی خوب

پیش از این که به بیان ایده های مورد نظر در خصوص تصویر زمینه بپردازیم، بهتر است بگوییم که یک تصویر زمینه خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا مناسب آموزش آنلاین باشد.

  • بدون حواس پرتی باشد تا دانش آموز به درس توجه کند
  • از نظر بصری زیبا باشد تا حس خوبی را منتقل کند
  • متناسب با درس تدریسی شما باشد
  • در عین زیبایی ساده باشد
  • از رنگ های متناسب با آموزش مجازی استفاده کنید
  • موارد مهم درسی را روی آن قرار ندهید
  • فاصله آن را با خود و دوربین حفظ نمایید

پیش از انتخاب یک تصویر بهتر است این موارد را مد نظر قرار دهید. در ادامه ما ۶ ایده برای تصویر زمینه کلاس مجازی با توجه به ویژگی های مذکور را به شما معرفی می کنیم.

۱- نقشه جهان

نقشه
نقشه

ساده ترین و قابل دسترس ترین انتخاب برای یک تصویر زمینه استاندارد، نقشه کل جهان است. نقشه ها قیمت پایینی دارند و برای این کار بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین حمل و نقل آسانی دارند و نصب آن ها بسیار راحت انجام می شود. نقشه‌ ها کلاس آنلاین را کمی بیشتر شبیه کلاس درس مدرسه می ‌کنند. این گزینه رنگارنگ و سرگرم کننده مناسب هر کلاس درسی است. علاوه بر این طیف سنی وسیعی از کودکان تا بزرگسالان با آن ارتباط برقرار می کنند.

۲- پرچم

پرچم
پرچم

پرچم ها یک راه سرگرم کننده برای شخصی سازی و تزئین پس زمینه تدریس شما هستند. یک پرچم نه تنها رنگارنگ است بلکه جلوه ظاهری خوبی در عین سادگی به کلاس آنلاین شما می دهد. پرچم نیز مانند نقشه قیمت مناسبی دارد و حمل نصب آن نیز بسیار آسان است. می توانید از پرچم کشورهای گوناگون یا پرچم هایی شخصی سازی شده برای این کار استفاده کنید.

۳- تخته وایت برد

تخته وایت برد
تخته وایت برد

تخته وایت برد یک آیتم ضروری برای معلم و کلاس به حساب می آید. به خصوص در کلاس هایی مانند ریاضی که نیاز به نوشتن در آن زیاد است. شما به عنوان معلم می توانید از همین ابزار ساده اما ضروری به عنوان تصویر زمینه نیز استفاده کنید. به عبارتی شما با این کار با یک تیر دو نشان زده اید. هم اصول کلاس درس را رعایت کردید و هم از یک ابزار ساده پشت زمینه ساختید.

۴- دکور حرف الفبا

دکور الفبا
دکور الفبا

حروف الفبا یکی از چیزهایی است که برای کودکان بسیار دوست داشتنی است. یادگیری این حروف برای کودکان و خردسالان اهمیت زیادی دارد. شما می توانید از یک تصویر زیبا که به حروف الفبای فارسی یا انگلیسی منقش شده به عنوان تصویر پس زمینه استفاده کنید. این ایده بیشتر برای کودکان ابتدایی و مهد کودک ها مناسب است و آن ها را سر ذوق می آورد.

۵- استفاده از نور

نور
نور

یکی دیگر از دکورهایی که می تواند به جذابیت بیشتر کلاس آنلاین شما کمک کند، نورپردازی است. البته باید گفت نورپردازی برای کلاس آنلاین ضروری است زیرا می خواهید چهره ای شاداب و پرانرژی در کلاس داشته باشید. با این حال از نور به عنوان یک عنصر تزئینی نیز می توانید استفاده کنید. چراغ های ال ای دی کوچک، لامپ های رنگی، ریسه های نور و… می توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند.

۶- کتابخانه

کتابخانه
کتابخانه

اگر معلمی باشید که اهل مطالعه است (که باید باشید!) احتمال قوی در خانه خود یک کتابخانه نیز دارید. شما می توانید از این وسیله نیز به عنوان دکوری برای پشت زمینه کلاس مجازی استفاده کنید. کافی است دوربین را طور تنظیم کنید که کتابخانه دقیقا پشت سر شما قرار گیرد و شما در مرکز آن باشید. با این شیوه دیگر حتی نیاز به خرید اقلام موارد دیگر نیست.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، ما با چند ایده ساده اما خلاقانه می توانیم کلاس پرشور تر و جذابی داشته باشیم که برای دانش آموزان نیز مناسب است. این روش ها با هزینه ای کم یک کلاس زیبا را به شما هدیه می دهد. اگر کلاس مجازی دارید می توانید این ایده ها را اجرا کنید و نتیجه آن را ببینید. اگر کلاس مجازی ندارید همین الان با تهران سرور تماس بگیرید و با سفارش پلن مورد نظر ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن خود، برای کسب درآمد از طریق تدریس و آموزش مجازی آماده شوید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا