طراحی سایت و وردپرس

4 دلیل هک شدن سایت وردپرسی

4 دلیل هک شدن سایت وردپرسی

دنیای اینترنت و وب دنیای نا امنی است. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر به دنبال امنیت صد درصدی هستید، بهتر است دکمه مودم اینترنت خود را خاموش کنید و فکر اتصال به اینترنت را نکنید! به عبارت دیگر، صرف برقراری ارتباط با اینترنت، شما و سایت شما را در معرض خطرات گوناگون قرار می دهد. با این حال تدابیر امنیتی بسیاری هستند که باعث می شود مقاومت سایت شما در برابر این حملات بیشتر شود. بسیاری نیز گمان می کنند سایت های وردپرسی از سطح ایمنی پایینی برخوردارند. اما آن ها تدابیر امنیتی خوبی را برای سایت خود در نظر نداشتند. در این مقاله قصد داریم 4 دلیل هک شدن سایت وردپرسی را به شما معرفی کنیم. اگر سایت وردپرسی دارید و نگران هک شدن آن هستید، با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

1- میزبانی نا امن و نا مناسب

میزبانی نا امن و نا مناسب

فضای میزبانی یکی از مهم ترین بخش ها برای طراحی و راه اندازی سایت است. بسیاری از افراد به خصوص افراد تازه کار و نا بلد، توجه چندانی به این بخش ندارند. در واقع آن ها بیشتر هزینه پایین را مد نظر قرار می دهند و هرجا میزبانی با قیمتی پایین تر ارائه دهد، به سمت آن می روند. اما این روند روندی اشتباه است. بسیاری از این هاستینگ ها، پلتفرم هایی نا امن می باشند که اهمیتی به اطلاعات سایت ها نمی دهند. شما باید در مرحله اول به سراغ یک ارائه دهنده فضای میزبانی پر سرعت، امن و با کیفیت باشید. در غیر این صورت مسئولیت هک شدن سایت و از دست رفتن اطلاعات شخصی بر عهده خود شما است.

2- استفاده کردن از رمز ورود کوتاه و ضعیف

متاسفانه بسیاری از صاحبان سایت، به رمز عبور خود اهمیتی نمی دهند. بخش های مختلفی از سایت شما نیازمند پسوورد هستند. کنترل پنل هاست، پیشخوان وردپرس و… همگی به رمز عبوری قدرتمند نیاز دارند. ابتدا باید برای هر یک از این بخش ها از رمزی منحصر به فرد استفاده کنید و از انتخاب یک رمز برای تمامی بخش ها خودداری کنید. قدم بعدی استفاده از رمزهای پیچیده و طولانی است. رمزهایی که دارای حروف بزرگ و کوچک، اعداد و اشکال خاص هستند. استفاده از چنین پسووردهایی باعث بالا رفتن سطح ایمنی سایت شما می شود و از هک زودرس آن جلوگیری می کند. همچنین پیشنهاد می کنیم در بازه های زمانی مختلف، رمزهای خود را بروزرسانی کنید و آن ها را تغییر دهید.

3- بی توجهی به آپدیت وردپرس، قالب و افزونه ها

وقتی توسعه دهندگان برای نرم افزار یا برنامه ای، یک بروزرسانی ارائه می دهند، صرفا به دنبال تغییرات ظاهری نیستند. بسیاری از این بروزرسانی ها امکانات امنیتی جدیدی دارند. در حقیقت بسیاری از این آپدیت ها حفره های امنیتی نسخه های قبلی را پوشش می دهند و سطح ایمنی را بسیار ارتقا می بخشند. وردپرس نسخه های زیادی را در بازه های زمانی مختلف ارائه می دهد. در نسخه های اخیر نیز توجه زیادی به بحث های امنیتی دارد. قالب ها و افزونه ها به خصوص افزونه های امنیتی نیز به همین منوال عمل می کنند. سعی کنید همیشه سیستم خود را بروز نگه دارید تا آخرین آپدیت های امنیتی را نیز دریافت کرده باشید.

4- استفاده از قالب و افزونه های نال شده

استفاده از قالب و افزونه های نال شده

قالب و افزونه های پولی زیادی وجود دارند که نسخه های رایگان آن ها به صورت نال در سطح اینترنت موجود است. این نسخه های نال دارای کدهای مخربی هستند که امنیت سایت شما را به خطر می اندازند. قالب و افزونه نال هیچ لایسنسی ندارد و به نوعی نسخه ای سرقت شده محسوب می شوند. وقتی از نسخه های نال استفاده می کنید راه را برای هک و حملات اینترنتی باز می گدارید. به عبارت دیگر اگر از قالب یا افزونه های نال شده استفاده کنید، افزودن کدهای مخرب به وب سایت شما چندان هم دشوار نیست! سعی کنید افزونه و قالب های سایت خود را از منابع معتبر دانلود و خریداری کنید.

جمع بندی

سعی کنید نکات مذکور را رعایت کنید. با رعایت این نکات امنیت سایت خود را بسیار بسیار بالا خواهید برد و از هک شدن سایت وردپرسی خود جلوگیری می کنید. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت وردپرسی در هر زمینه ای به خصوص طراحی سایت آموزشگاهی و سایت فروشگاهی هستید، می توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تیم طراحی سایت ما به صورت حرفه ای و با قالب و افزونه های رسمی برای مشتریان خود وب سایت طراحی می کند و ایمنی را در اولویت قرار می دهد.. قیمت مناسب و تضمین کیفیت شعار تهران سرور است. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا