طراحی سایت و وردپرس

5 اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی

5 اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت ها انواع و اقسام مختلفی دارند. هر یک از آن ها برای مقاصدی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. از وب سایت های وبلاگی و خبری گرفته تا سایت آموزشگاهی و فروشگاهی. روند طراحی هر یک از این وب سایت ها با دیگری متفاوت است. ممکن است برخی از سایت ها طی مدت زمانی کوتاه در دسترس قرار بگیرند. اما دسته ای دیگر نیاز به مدت زمانی بیشتر دارند. یکی از محبوب ترین انواع سایت، سایت فروشگاهی است. روند طراحی سایت فروشگاهی نسبتا روندی سخت، پیچیده و زمان بر است که نیاز به دقت دارد. از این رو ممکن است اشتباهاتی بنا بر شرایط در این روند رخ دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا درصد اشتباه در طراحی سایت فروشگاهی بیشتر است؟

همانطور که احتمالا می دانید فروشگاه های اینترنتی یکی از محبوب ترین انواع سایت ها هستند. دلیل آن نیز راحتی شما هنگام خرید محصولات مورد نظرتان است. به عبارتی دیگر از آن جایی که این نوع سایت نیازهای شما را برطرف می کند به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. هر چقدر یک محصول محبوب تر باشد، باید دقت زیادی در ساخت آن به خرج داد. از طرفی وب سایت های فروشگاهی به دلیل داشتن المان های بیشتر، نسبت به انواع دیگر وب سایت ها، طراحی سخت تری دارند. در حقیقت شما با خیل عظیمی از محصولات، نحوه پرداخت، استفاده یا استفاده نکردن از وبلاگ و… سر و کار دارید. پس طبیعی است که درصد اشتباه در طراحی سایت فروشگاهی بالاتر برود. اما رایج ترین این اشتباهات کدام اند؟

1- ریسپانسیو نبودن برای گوشی های هوشمند

این روزها گوشی های هوشمند محبوب ترین ابزار دیجیتال میان انسان ها است. میزان محبوبیت آن ها حتی از لپ تاپ ها نیز فراتر است. همین امر باعث شد تا بسیاری از افراد برای وبگردی های خود از این ابزار استفاده کنند. بسیاری نیز ترجیح می دهند خریدهای اینترنتی خود را با گوشی های هوشمند خود انجام دهند. از این رو طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت مدرن اهمیت زیادی دارد. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید باید این مسئله را مد نظر قرار دهید. وب سایتی که ریسپانسیو نباشد نمی تواند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد. علاوه بر این بیش از 80 درصد جستجوهای اینترنت با گوشی های هوشمند است. اگر در طراحی سایت خود ریسپانسیو بودن را رعایت نکنید، بازدیدکنندگان و مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

2- فرایند پرداخت پیچیده

فرایند پرداخت پیچیده

در طراحی وب سایت فروشگاهی باید به نحوه و چگونگی پرداخت محصولات دقت خاصی داشت. ابتدا باید روش های مختلف پرداخت را برای مشتریان خود فراهم کنید. اعم از پرداخت آنلاین و درب منزل. در مرحله بعدی و پس از دریافت اطلاعات باید به ساده ترین روش ممکن فرایند پرداخت توسط کاربر انجام شود. پیچیدگی و سختی در این مرحله برای کسب و کارهای اینترنتی یک نکته منفی بزرگ به شمار می رود. لازم به ذکر است که سعی کنید تمرکز صفحه پرداخت و تکمیل خرید بر فروش محصول باشد.

3- طراحی گیج کننده

سایت های فروشگاهی به دلیل وجود تعداد زیادی المان از محصولات و تصاویر و مطالب و… عمدتا سایت هاش شلوغی هستند. از این رو باید در طراحی رابط کاربری و ظاهر آن ها بسیار دقت کرد. طراحی منو و دسته بندی ها باید به گونه ای باشد که کاربر هنگام برخورد با سایت شما دچار گمراهی نشود. اگر کاربر با سایتی شلوغ مواجه شود یا خیلی زود آن را ترک می کند و یا به جستجویی بی فایده در آن می پردازد. علاوه بر این باید مشکلات مرتبط با ناوبری و راهبری وب‌ سایت خود را رفع کنید. بدین شکل کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد.

4- فرم های تماس طولانی

بسیاری از مشتریان دوست دارند با سایت های محبوب خود به خصوص سایت های فروشگاهی ارتباط برقرار کنند. از این رو استفاده از فرم های تماس برای کسب و کارها به خصوص فروشگاه های اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در طراحی چنین صفحاتی اتفاق می افتد، طولانی شدن آن ها است. در حقیقت گاهی طراحان سایت غیر ضروری ترین اطلاعات را از مشتریان درخواست می کنند. این مسئله باعث طولانی شدن فرم های تماس می شود. همین امر ممکن است باعث شود که مشتریان میلی به پر کردن آن نداشته باشند یا اعتماد آن ها خدشه دار شود.

5- عدم درج نماد اعتماد

عدم درج نماد اعتماد

در گذشته و در زمان شروع فعالیت های فروشگاه های اینترنتی، اعتماد کردن کار سختی بود. تا اینکه نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد پا به عرصه گذاشت. پس از آن بسیاری از وب سایت ها از اخذ و درج آن در سایت خودداری می کردند. اما با اجباری شدن اینماد دیگر امکان ندارد از آن در سایت های فروشگاهی استفاده نکنید. توصیه ما به شما این است که هنگام طراحی وب سایت خود، به دنبال اخذ این نماد نیز باشید چرا که پروسه دریافت آن کمی زمان بر است. در ضمن راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون دریافت اینماد اشتباه بزرگی است که می تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود!

جمع بندی

با رعایت همین نکات می توانید به سادگی یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند راه اندازی کنید و با فروش محصول خود درآمد زیادی را کسب کنید. اگر قصد راه اندازی چنین سایتی را دارید کافی است پلن خود را انتخاب کنید و با کارشناسان طراحی سایت تهران سرور تماس بگیرید. اگر هم در حال حاضر دارای چنین فروشگاهی هستید و به دنبال فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر هستید، کارشناسان تیم سئو ما می توانند به شما راهنمایی های لازم جهت بهینه سازی وب سایت شما را انجام دهند تا در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا