آموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonفناوریکسب و کار

5 نکته برای بهره وری کسب و کار

چطور کسب و کار خوبی داشته باشیم؟

5 نکته برای بهره وری کسب و کار

این روزها کسب و کارها روز به روز در حال رشد هستند. در تمام زمینه ها حضور پر رنگ کسب و کارها را شاهد هستیم. پس از دوران کرونا نیز شاهد حضور اکثر کسب و کارها در فضای مجازی بودیم. بهره وری از هر شغل و کسب و کاری نیازمند انجام و رعایت نکات بسیاری است. اگر دوست دارید که در شغل خود موفق باشید نباید بترسید و نیاز دارید که کمی ریسک کنید. این ریسک و خطر کردن بدون شک باعث رشد و ترقی شما در بلند مدت خواهد شد. از این رو ما قصد داریم در این مقاله 5 نکته برای بهره وری کسب و کار را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال رشد بهتر هستید با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

چطور کسب و کار خوبی داشته باشیم؟

مسئله ای که به عنوان یک کارفرما باید به آن توجه کنید، منابع موجود شماست. شما در هر شرکت یا سازمان یا حتی فروشگاه یا مغازه ای دارای یک سری منابع انسانی و غیر انسانی هستید. منابعی که تنها هدفشان پیشبرد اهداف و بهبود هر چه بیشتر کسب و کار شماست. از این رو باید از این منابع به نحو احسن و در مسیر موفقیت استفاده کنید. بدین ترتیب باید کارآمدی آن ها را افزایش دهید تا در نتیجه شاهد بهره وری کسب و کار خود باشید. با انجام روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم می توانید کسب و کار خوبی داشته باشید و بهتر درآمد کسب کنید. ذکر این نکته لازم است که این موارد در تمام مشاغل به خصوص مشاغل مرتبط با فضای مجازی بسیار کارآمد هستند.

1. به افراد مطابق با مهارت‌ شان مسئولیت دهید

اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنید شناخت کارمندان و مهارت آن ها است. قاعدتا شما هر یک از کارمندان خود را برای بخش و هدفی مشخص اسخدام می کنید. ممکن است یک نفر برنامه نویس خوبی باشد و دیگری در تولید محتوا مهارت دارد. باید بدانید که هر یک مهارتی جداگانه دارند که برای رسیدن به نقطه کنونی زحمت زیادی کشیده اند. از این رو باید با توجه به همین مهارت از آن ها توقع داشته باشید و مسئولیتی را به آن ها واگذار کنید. کاملاً طبیعی و بدیهی است که یک برنامه نویس به هیچ عنوان نمی تواند به خوبی یک تولید کننده محتوا، مطلبی بنویسد.

چطور کسب و کار خوبی داشته باشیم؟

2. با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارفرماها در سراسر جهان دارند این است که ارتباطی با کارمندان خود برقرار نمی کنند. در واقع این ارتباط را به مدیران دیگر واگذار می کنند و خودشان در سایه حرکت می کنند. این مسئله می تواند باعث سرد شدن کارمندان شود چرا که به نظر آن ها، کارفرما اهمیتی به آن ها نمی دهد. پس بهتر است اگر به دنبال بهره وری هر چه بهتر از کسب و کار خود هستید، ارتباطی مستقیم و مداوم با کارمندان خود برقرار کنید. فراموش نکنید که ایجاد ارتباطات مؤثر کلید اصلی ایجاد احساس تعهد و تعلق در کارمندان است.

3. کارکنان خود را به بهانه های مختلف تشویق کنید

انسان اساساً موجودی است که از تحسین شدن و مورد تشویق قرار گرفتن لذت می برد. این تشویق شدن می تواند به اشکال مختلف و در ابعاد کوچک و بزرگ باشد. گاهی با یک تشکر کلامی، گاهی با ارسال پیام دست نویس، بعضی اوقات با دعوت به رستوران و حتی پاداش های مالی و مرخصی. این کار شاید در نگاه برخی مدیران کوچک و گاهاً بی فایده به نظر برسد. اما فراموش نکنید که همین تشویق باعث می شود افراد وظایف خود را به بهترین نحو و در راستای اهداف کسب و کار شما انجام دهند.

4. آموزش کارمندان را فراموش نکنید

سعی کنید برنامه بلند مدتی برای آموزش های فردی و جمعی کارکنان خود داشته باشید. وقتی یرای آموزش و توسعه‌ کارمندان زمانی را در نظر بگیرید، قطعاً آن‌ ها مجبور نیستند با آزمون‌ و خطا کردن روش انجام یک کار را یاد بگیرند. همچنین وقتی کارمندان ببینند که در محیط شغلی خود در حال رشد و پیشرفت هستند میزان وفاداری آن ها به سازمان شما بیشتر می شود. همچنین این مسئله باعث می شود این افراد کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. در نتیجه همه به یک هدف واحد خواهید رسید. برای آموزش پیشنهاد ما استفاده از نرم افزارهای کلاس مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین است. برای این کار می توانید از Adobe Connect یا BigBlueButton نهایت استفاده را ببرید.

چطور کسب و کار خوبی داشته باشیم؟

5.  کارهای مختلف را به دیگران محول کنید

متاسفانه بسیاری از مدیران و کارفرمایان از این که وظایف و کارهای مختلف را به دیگران محول کنند امتناع می کنند. در حقیقت ترجیح می دهند اکثر کارهای مهم را خودشان انجام دهند. از کارها مالی و مدیریتی گرفته تا حتی انجام برخی کارهای اجرایی. اما راستش را بخواهید از قدیم گفته اند که با یک دست نمی توان چند هندوانه را بلند کرد. پیشنهاد می کنیم برای انجام کارهای مهم که روی آن ها حساسیت دارید، افرادی را استخدام کنید که به آن ها اعتماد دارید. به طور کلی از محول کردن کارها به دیگران نترسید.

جمع بندی

با رعایت این 5 نکته قطعا بهره وری کسب و کار زیادی خواهید داشت. چرا که کارمندان خوب و وظیفه شناس سازمان شما را به بهترین نقاط حوزه خود می رسانند. مبحث آموزش که در شماره چهار به آن اشاره کردیم را به هیچ عنوان فراموش نکنید. برای این کار پیشنهاد تیم تهران سرور استفاده از نرم افزارهای کلاس مجازی ادوب کانکت و بیگ بلو باتن است. برای خرید این سرویس ها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا