آموزشسخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازیهاست

5 راه برای افزایش کارایی سرور

چطور کارایی سرور را افزایش دهیم؟

5 راه برای افزایش کارایی سرور

سرورها نقش پررنگ و مهمی در دنیای کامپیوتر و تکنولوژی ایفا می کنند. با این حال ممکن است کارایی سرور شما به مرور زمان کاهش پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم چطور کارایی سرور را افزایش دهیم. اگر شما هم به دنبال افزایش کارایی سرور خود هستید این مقاله مناسب شما خواهد. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید تا با 5 راه برای افزایش کارایی سرور آشنا شوید.

1. از شر سرورهای قدیمی خلاص شوید

بر اساس آمار و تحقیقات مؤسسه Uptime بین سال های 2017 تا 2019، سرورهای قدیمی مصرف انرژی بیشتری نسبت به سرورهای نسل های جدید دارند. معماری جدید cpu ها و سرورها باعث شده تا نسل جدید سرورها نسبت به نسل های گذشته از قدرت بیشتر و مصرف بهینه تری برخوردار هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید تا کارایی خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید، بهترین کار این است که از شر سرورهایی با معماری قدیمی خلاص شوید!

2. از سرورها کم استفاده نکنید

درست مانند خودرویی که در ترافیک بیکار است، سرورهایی که با ظرفیت کامل کار نمی کنند فقط انرژی را هدر می دهند. بهتر است سرورهایی را با ظرفیت محاسباتی بالا که بر حسب تعداد تراکنش در ثانیه اندازه گیری می شود، انتخاب کنید. این نوع سرورها در مقایسه با سایر سرورها بیشترین بازده انرژی را دارند. از این رو سعی کنید در انتخاب نوع و نحوه استفاده از آن دقت لازم را به خرج دهید.

3. سخت افزارتان را قدرتمندتر کنید

خرید سخت افزار قدرتمندتر نیز می تواند منجر به بهره وری انرژی بهتر شود.  ارتقاء از یک سرور پایین رده که دو میلیون SSJ را مدیریت می کند به یک سرور پیشرفته که می تواند بیش از هشت میلیون انجام دهد، می تواند کارایی سرور را دو برابر کند.

چطور کارایی سرور را افزایش دهیم؟

4. هسته های سرور را افزایش دهید

یکی دیگر از راه‌ های بهبود چشمگیر کارایی سرور، افزایش تعداد هسته‌ های پردازنده است. به دنبال تعداد هسته بالا بروید. به طور کلی، بازدهی بیشتر با مصرف انرژی کمتر با تعداد هسته‌ ها بهبود می‌ یابد. موسسه Uptime دریافت که در مورد سرورهای AMD 2021، با افزایش تعداد هسته های سرور از هشت به 64، بازده سه برابر می شود.

5. قدرت را به طور موثر مدیریت کنید

طبق تحقیقات موسسه Uptime، ویژگی های مدیریت انرژی سرورها می تواند معادله بهره وری انرژی را بهبود بخشد و کارایی سرور را حداقل 10٪ افزایش دهد. روش کار به این صورت است که ولتاژ و فرکانس CPU را می توان افزایش یا کاهش داد و هسته های استفاده نشده می توانند به حالت بیکار با مصرف کم حرکت کنند. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها از این ویژگی‌ها استفاده نمی‌کنند، زیرا نگرانی‌های مربوط به عملکرد یا مشکلات تاخیر وجود دارد.

جمع بندی

سرورها با دریافت و پردازش درخواست‌ ها، تولید پاسخ و ارسال آن به کاربران نقش حیاتی در ارتباطات اینترنتی دارند. این فرآیند به طور مداوم و به صورت همزمان انجام می‌ شود تا کاربران بتوانند به طور سریع و موثر از سرویس‌ ها و برنامه‌ های آنلاین استفاده کنند. درک نحوه کار سرورها به توسعه‌ دهندگان و مدیران سیستم کمک می‌ کند تا عملکرد سرورها را بهینه‌ سازی و بهبود بخشند. با این 5 روش به سادگی می توانید افزایش کارایی سرور خود را به چشم ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا