آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

5 ویژگی یک وبلاگ خوب

وبلاگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

5 ویژگی یک وبلاگ خوب

وبلاگ یکی از بهترین بخش های هر سایت است که می تواند در معرفی و بهتر دیده شدن سایت اصلی کمک ویژه ای کند. حتی اگر تنها یک سایت وبلاگی را اداره می کنید نیز امکان دیده شدن شما به دلیل تولید محتوا بیشتر از سایر رقبا است. البته نمی توان تعریف دقیقی از وبلاگ ارائه داد. اما وبلاگ بستری است برای نوشتن درباره ی موضوعات مختلف که مورد توجه ژورنالیست ها، منتقدان، روزمره نویسان و… قرار گرفته است. به عقیده بسیاری، وبلاگ یک دفترچه خاطرات آنلاین است. که شما نوشته های خود را با دیگران به اشتراک می گذارید. اگر به وبلاگ نویسی و راه اندازی یک سایت وبلاگی علاقه دارید باید بدانید که یک وبلاگ خوب چه ویژگی هایی دارد. در این مقاله تهران سرور با 5 ویژگی و مشخصات یک وبلاگ خوب همراه شما است.

1- یک وبلاگ باید همیشه پویا باشد

منظور از پویا بودن این است که شما باید تولید محتوایی مداوم داشته باشید. در حقیقت مطالب سایت وبلاگی شما مهم ترین چیزی است که مخاطبان را به سمت خود می کشد. پس شما باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشید و این کار را به صورت مداوم انجام دهید. سعی کنید زمان مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید تا مخاطبان شما در روزها و ساعات خاصی به سمت مطالب تازه منتشر شده از شما بیایند.

وبلاگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

2- نمایش آخرین پست ها

همانطور که گفتیم بسیاری معتقدند weblog یک دفترچه خاطرات آنلاین است. اما باید گفت تفاوت بزرگی بین این دو وجود دارد. شما وقتی دفترچه خاطرات را باز می کنید با اولین و قدیمی ترین نوشته خود مواجه می شوید اما یک وبلاگ به روز و خوب همیشه آخرین پست ها و جدیدترین آن ها را به شما نمایش می دهد. سعی کنید از این روش استفاده کنید تا مخاطبان برای پیدا کردن مطالب جدید شما سردرگم نشوند.

3- از ساختار استاندارد وبلاگ ها استفاده کنید

همیشه داشتن خلاقیت و ساختار شکنی جوابگو نیست و ممکن است باعث شود کار شما بی ارزش شود. این قضیه در ساخت و طراحی وبلاگ نیز اهمیت به خصوصی دارد. سعی کنید به این قواعد پایبند باشید و استانداردهایی مانند داشتن هدر، فوتر جذاب، سایدبار و متن اصلی را رعایت کنید. در تصویر زیر ساختار استاندارد یک weblog را شاهد هستیم:

از ساختار استاندارد وبلاگ ها استفاده کنید

4- تیترهای جذاب فراموش نشود

یکی از راه های جذب مخاطب، استفاده کردن از تیترهای جذاب است. همانطور که گفتیم و به احتمال زیاد خودتان هم می دانید، نوشته ها بیشترین اهمیت را در weblog ها دارند. و شما باید برای جذب مخاطب برای خواندن کامل مطالب از تیترهای چالش بر انگیز و جذاب استفاده کنید. سعی کنید از تیترهای سوالی و مبهم استفاده کنید تا مطلب برای مخاطب لو نرود.

5- ارتباط با مخاطبان را جدی بگیرید

مخاطبان یک وبلاگ همیشه دوست دارند که با نویسندگان آن ارتباط برقرار کنند. و نظرات خود را درباره ی مطالب منتشر شده بیان کنند. از این رو باید روش هایی برای برقراری ارتباط با آن ها فراهم کنید تا این پل ارتباطی ساخته شود. بهتر است بخش کامنت های پست ها را فعال کنید و همچنین در بخش ارتباط با ما راه های ارتباطی مانند ایمیل و شبکه های اجتماعی را قرار دهید.

جمع بندی

اگر هنوز وبلاگ وردپرسی برای خودتان راه اندازی نکردید تهران سرور با رعایت آخرین و به روز ترین نکات طراحی آماده همکاری با شماست. با تماس با مشاوران و کارشناسان طراحی سایت وردپرس و دریافت مشاوره، می توانید پلن مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن سایت خود را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا