سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

7 راه آسان برای بهبود ساختار وب سایت

چطور به بهبود ساختار سایت خود کمک کنیم؟

7 راه آسان برای بهبود ساختار سایت

این روزها دیگر داشتن وب سایت کار ساده ای است. در واقع ساخت و راه اندازی یک وب سایت چندان کار سخت و پیچیده ای نیست. اما نحوه این ساخت و راه اندازی اهمیت دارد. به عبارت دیگر این که چطور یک سایت را به وجود آوریم و ساختار آن را پیاده سازی کنیم بسیار مهم است. علاوه بر این مراحل، نگهداری و بروزرسانی سایت ها و بهبود ساختار سایت از مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشت. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به شما 7 راه آسان برای بهبود ساختار سایت معرفی کنیم. اگر به دنبال موفقیت در مسیر کسب و کار خود هستید این مقاله را از دست ندهید.

1. یک منوی ناوبری متناسب طراحی و ایجاد کنید

گیج کردن مخاطب کاری است که سایت ها در ابتدای ظهور خود انجام می دادند. در آن زمان ها بخش ظاهری سایت چندان مورد توجه نبود. از این رو کاربران برای رسیدن به نقطه مورد نظر خود با مشکلات زیادی رو به رو می شدند. اما به مرور این مشکل روز به روز بهتر حل شد. با این حال هنوز هم هستند سایت هایی که منوی ناوبری مناسبی برای کاربران خود طراحی نمی کنند. به همین دلیل کاربر برای ساده ترین موارد کابری نیز با مشکل مواجه می شود. سعی کنید در طراحی این بخش ساده ترین و مفهومی ترین کانسپت ها را اجرا کنید.

2. URL های خود را ساده، کوتاه و کاربرپسند نگه دارید

هیچ کاربری نمی‌ خواهد یک URL با ساختاری مانند این بخواند:

example.com/store/rackets/default.aspx?lang=en&category=98a20

ایجاد URL های کاربر پسند بسیار مهم است. اکثر CMSها، مانند WordPress، به طور خودکار یک URL کاربرپسند بر اساس عنوان صفحه شما ایجاد می کنند. که معمولاً به صورت زیر خوانده می شود:

example.com/page-title یا نمونه آن در سایت خودمان tehranserver.ir/wordpress.php

هرچه این سادگی و کوتاهی آدرس های صفحات شما بیشتر رعایت شود، در نتیجه ساختار وب سایت شما بهینه تر خواهد بود و کاربران بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کند. پس این موضوع ساده اما مهم را به هیچ وجه فراموش نکنید.

چطور به بهبود ساختار سایت خود کمک کنیم؟

3. سعی کنید به معماری سایت های معتبر نزدیک شوید

مشتریان شما به معماری وب سایت برندهای اصلی در صنعت شما عادت کرده اند، بنابراین اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، نحوه ساختار وب سایت های موفق ایران و دنیا مانند آمازون را تجزیه و تحلیل کنید و حتی در مواردی از آن ها تقلید کنید. با این روش وب سایت شما آشناتر به نظر می رسد و به نوبه خود پیمایش آن بسیار آسان تر خواهد بود. این کار به خصوص در زمان هایی که شما ایده منحصر به فردی برای سایت خود ندارید می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد.

4. وب سایت خود را در طولانی مدت ثابت نگه دارید

قالب ناوبری وب سایت شما، اصول طراحی و نمایش پیوندها باید از یک الگوی ثابت پیروی کنند. ثابت نگه داشتن این عناصر باعث می شود کاربران شما برای مدت طولانی تری در سایت شما باقی بمانند. زیرا حرکت سریع به صفحات جدید و کلیک بر روی لینک ها برای آن ها با شناختی که از سایت شما دارند آسان تر خواهد بود. تغییرات بیش از حد ممکن است موجب سردرگمی بیش از حد کاربران شود.

5. دسترسی به اکثر صفحات وب سایت خود را با 3-4 کلیک فراهم کنید

حتی اگر وب‌سایت شما یک میلیون صفحه داشته باشد، ساختار سایت باید به کاربران اجازه دهد که از صفحه اصلی شروع کنند و با سه تا چهار کلیک به هر صفحه پایان دهند. برای انجام این کار، یک ناوبری سطح بالا طراحی کنید که می تواند کاربران را به دسته های اصلی وب سایت شما هدایت کند. سپس، از هر یک از صفحات دسته‌ بندی اصلی وب‌ سایت‌ تان، مطمئن شوید که می‌ توانند بر روی تمام صفحات زیر مجموعه کلیک کنند.

چطور به بهبود ساختار سایت خود کمک کنیم؟

6. از breadcrumb ها استفاده کنید

پس از پیوند داخلی، breadcrumb ها بهترین راه برای نشان دادن ساختار وب سایت شما هستند. این پیوندها صفحات والدین یک صفحه را تا صفحه اصلی نشان می دهد. آن ها معمولاً بالای عنوان صفحه قرار می گیرند و دارای فلش هایی هستند که مسیر صفحه فعلی را نشان می دهد.

7. یک نقشه سایت HTML و XML ایجاد کنید

نقشه سایت سندی است که تمام صفحات قابل جستجو در وب سایت شما را فهرست می کند. این کار برای ساختار وب سایت بسیار مهم است زیرا ساختار شما را در قالبی خوانا و قابل جستجو نشان می دهد. نقشه سایت HTML سمت کاربر است و طراحی مشابه بقیه وب سایت شما دارد. معمولاً برای کاربرانی طراحی شده است که نمی توانند صفحه خاصی را پیدا کنند و از دیدن لیستی از همه صفحات شما سود می برند. نقشه سایت XML در درجه اول برای خزنده های موتورهای جستجو طراحی شده است. آن ها همه URL ها را در قالب متن ساده فهرست می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا