آموزش های adobeconnect

۷ مشکل متداول در ادوب کانکت به همراه راه حل و عیب یابی

عیب یابی و سوالات متداول ادوب کانکت

نکات این مقاله برای حل رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ادوب کانکت با آن ها مواجه شوید ارائه شده است. اگر پیشنهادی دارید یا به نکات بیشتری در طول برگزاری کلاس های مجازی خود برخورده اید، آنها را زیر این مقاله بنویسید و برای ما پیام ارسال کنید.

مشکل اول: به نظر می رسد اتاق Adobe Connect اجرا نمیشود.

راه حل: از Adobe Connect خارج شوید و برای بازسازی اتصال، مجدداً وارد شوید. ساده ترین و رایج ترین راه حل برای اجرا نشدن ادوب کانکت همین کار ساده است. میتوانید ورود مجدد خود را با یک مرورگر دیگر نیز تست کنید.
اما اگر علاوه بر اجرا نشدن ادوب کانکت، به ارور خاصی برخوردید لازم است راهنمایی ارورهای ادوب کانکت را مطالعه فرمایید.

مشکل دوم: صدا به طور کامل قطع می شود.

راه حل: جلسه Adobe Connect و مرورگر خود را ببندید. سپس ابتدا هندزفری خود را متصل کرده و سیستم صوتی و بلندگوهای دستگاه را چک کنید.
معمولا اگر این اختلال و قطعی صدا، فقط برای شما باشد و سایر شاگردان صدا را کامل داشته باشند،
مشکل از سمت سیستم شماست.
مرورگر یا اپلیکیشن ادوب را مجددا باز کنید و به جلسه بپیوندید.
اگر مشکل حل نشد میتوانید برای اطلاعات بیشتر راهنمای حل مشکلات صدا در ادوب کانکت را مطالعه فرمایید.

توجه داشته باشید: اگر صدای شما قطع و وصل شود معمولا علت این مسئله سرعت اتصال و اینترنت شما میباشد که به دلیل ضعیف بودن، اتصال پایداری را برای شما برقرار نکرده است.

راه حل: از اتصال اینترنت سیمی استفاده کنید نه اتصال وایرلس یا بی سیم.
مطمئن شوید سرعت نت و پهنای باند خود را با کیفیت صدای مورد استفاده در کلاس تنظیم کرده اید.
میتوانید تنظیمات مربوط به  کیفیت صدا و حجم اینترنت را در ادوب کانکت انجام دهید.
و همچنین برای آگاهی از سرعت دانلود (دریافت) و آپلود (ارسال) خود، از دستور پینگ استفاده کنید.

سوالات متداول ادوب کانکت

مشکل سوم: وجود بازگشت صدا در کلاس مجازی.

علت: زمانی که چند نفر همزمان میکروفون و یا اسپیکر روشن دارند لوپ یا چرخه صوتی ایجاد شده
و باعث اکو شدن صدا در ادوب کانکت میشود.

راه حل: از هدست/هدفون  استفاده کنید و بلندگوها را خاموش کنید. و همچنین همزمان همه کاربران باهم سیستم صوتی خود را روشن نکنند.
اگر بازخورد صدا باعث ایجاد مشکل شود، ممکن است مربی دسترسی میکروفون شما را غیرفعال کند.

مشکل چهارم: نمی توانید وارد ادوب کانکت شوید.

نحوه ورود به کلاس مجازی ادوب کانکت بسیار مهم است.
شما میتوانید هم از طریق مرورگر با نسخه تحت وب ادوب کانکت و هم از طریق اپلیکیشن و از طریق برنامه Adobe Connect وارد کلاس مجازی خود شوید.
برای اساتید و افراد برگزارکننده کلاس بهتر است برنامه را نصب کرده و از طریق اپلیکیشن ادوب کانکت وارد کلاس شوند
تا تمامی قابلیت های کلاس آنلاین را جهت مدیریت در اختیار داشته باشند.
اگر برنامه را دانلود کرده اید و قصد ورود از طریق برنامه ادوب کانکت را دارید،

بعد از نصب کامل آن، باید لینک ورود به جلسه را در قسمت ورودی وارد کنید
و اگر نقش host دارید باید با انتخاب گزینه ریجستر و وارد کردن یوزر پس خود وارد کلاس شوید
و اگر یک کاربر عادی هستید و یوزرنیم و پسورد ندارید،
میتوانید به سادگی از طریق “Guest” وارد شوید.
و نکته مهم این است که اگر از سمت میهمان وارد کلاس میشوید توجه داشته باشید که قبل از شما فرد “هاست” وارد شده باشد و کلاس را آغاز کرده باشد تا شما بتوانید وارد جلسه شوید.
و حتی ممکن است برای ورود نیاز به تایید استاد نیز داشته باشد
که این مورد به تنظیمات نحوه ورود به کلاس برمیگردد که روی چه حالتی تنظیم شده باشد.

مشکل پنجم: میکروفن شما کار نمی کند.

راه حل: قبل از ورود به Adobe Connect، مطمئن شوید که میکروفون شما به درستی متصل شده است.
در غیر این صورت، کلاس را ترک کنید، میکروفون خود را وصل کرده و دوباره وارد شوید.

هنگام دریافت پنجره ای در مرورگر که از Adobe Connect اجازه می گیرد تا به میکروفون شما اجازه دسترسی دهد، روی “allow” کلیک کنید.

فعال سازی میکروفون ادوب کانکت در مرورگر

هنگامی که در جلسه Adobe Connect هستید، در منوی “جلسه” ، در زیر منوی “مدیریت تنظیمات من” میکروفون را از لیست انتخاب کنید.
مطمئن شوید که میکروفون مناسب را انتخاب کرده اید.
اگر میکروفون شما در لیست نیست، باید کامپیوتر خود را با میکروفون متصل راه اندازی مجدد کنید.
اگر بعد از راه اندازی مجدد بازهم در لیست ظاهر نشده بود، ممکن است لازم باشد درایورهای میکروفون خود را نصب کنید.

مشکل ششم: نمی توانید Adobe Connect را به درستی بارگیری و دانلود کنید.

راه حل: برای دانلود و نصب ادوب کانکت باید از یک منبع معتبر استفاده کنید تا نرم افزار درست و اصلی را دانلود کرده و از راهنمای آن استفاده کنید.

مشکل هفتم: رمزتان را فراموش کرده اید.

ممکن است رمز خود را برای ورود به جلسه فراموش کرده باشید و یا به هردلیلی بخواهید رمز خود را تغیر دهید،
بدین منظور میتوانید از بازیابی رمز عبور و تغییر نام کاربری و پسورد ادوب کانکت استفاده کرده و به راحتی پس از اعمال تغییرات وارد کلاس شوید.

سخن آخر:

شما میتوانید برای دیدن آموزش های کلاس مجازی به آپارات تهران سرور مراجعه کرده و
جهت مشاوره رایگان و خرید کلاس های ادوب کانکت نیز با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام و احترام. من وقتی که کلاسی رو در نرم افزار دسکتاپ ادوبی کانکت باز میکنم یک صفحه سفید برایم باز میشه و فقط وقتی که فیلترشکن روشن باشه ادوبی رو میاره اما اگه روشن نباشه همون صفحه سفید رو میاره.مشکل چیه و چگونه باید حلش کرد؟

      1. سلام
        در برنامه ی کانکت توی یه کلاسی یک لینک گذاشتن، در گوشی من باز نمیشه، چیکار بایدکنم؟
        میزنه
        web link
        unsupported content

      2. سلام. من هم این مشکل رو دارم اما با پاکسازی کش هم حل نشد. ممنون میشم اگه راه حل های دیگه ای هم هست راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا