آموزشخانواده ویندوزسخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازیسیستم عامل هافناوریهاست

9 راه برای افزایش امنیت ویندوز سرور

چطور امنیت ویندوز سرور را افزایش دهیم؟

9 راه برای افزایش امنیت ویندوز سرور

سرورهای ویندوزی یکی از متداول ترین انواع سرور به شمار می روند و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین کارها برای محافظت از سرورها و اطلاعات آن ها، افزایش امنیت آن ها به روش های مختلف است. راه های زیادی برای افزایش امنیت سرور وجود دارد. ما در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به سراغ افزایش امنیت ویندوز سرور برویم. 9 راه ساده برای افزایش امنیت ویندوز سرور در این مطلب برای شما آماده کرده ایم. پس با وبلاگ تهران سرور در این مطلب مفید و مهم همراه باشید.

چرا افزایش امنیت ویندوز سرور مهم است؟

اگرچه هیچ چیز هرگز 100٪ ایمن نیست، شما می توانید با حداقل تلاش از تهدیدات جلوگیری کنید. عده ای تصور می کنند که امنیت سرورهای ویندوز بسیار کمتر از سرورهای لینوکسی است. اما بسیار خوب است که بدانید ویندوز سرور نیز به اندازه سرورهای لینوکس قابل اطمینان است. با این حال افزایش امنیت در هر دو گزینه توصیه می شود. چرا که راه های دست یابی و نفوذ به اطلاعات روز به روز در حال گسترش است. اگر شما نیز خودتان را بروز نکنید قطعا حفره های امنیتی زیادی در سرور شما باقی می ماند. که این یعنی نشت و از دست رفتن اطلاعات شما.

1. نصب ویژگی های ضروری ویندوز

به طور پیش فرض، ویندوز می خواهد نسخه کامل سیستم عامل را نصب کند. یعنی نسخه ای که تمام ویژگی های آن برای شما در دسترس است. اما اگر به سراغ نصب مینیمال و گزینه های موردنیاز بروید کار ساده تری در پیش دارید. ویژگی کمتر یعنی سطح دسترسی کمتر و در نتیجه گزینه های کمتر برای حمله به سرور شما. همچنین تعداد گزینه های شما برای نگهداری و بروزرسانی را نیز کاهش می دهد و مدیریت سرور را برای شما بسیار ساده تر از حالت عادی می کند.

2. حساب Admin را ایمن نگه دارید

اکانت ابرکاربر پیش‌فرض در ویندوز سرور Administrator نامیده می‌شود و بیشتر حملات brute force متوجه این حساب هستند. در حالی که سیاست قفل حساب را می توان برای سایر کاربران اعمال کرد، کاربر Admin هرگز نمی تواند قفل شود. بهترین راه برای ایمن نگه داشتن اکانت مدیر این است که نام کاربری Administrator را به چیز دیگری تغییر نام دهید.

چطور امنیت ویندوز سرور را افزایش دهیم؟

3. تنظیم policyهای حساب کاربری

اگر چندین کاربر به سرور شما دسترسی دارند، policyهای حساب کاربری را تنظیم کنید.

  • به رمزهای عبور خالی اجازه ورود ندهید.
  • حداقل طول رمز عبور و پیچیدگی را اعمال کنید.
  • رمزهای عبور را با استفاده از رمزگذاری برگشت پذیر ذخیره نکنید.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • در صورت عدم فعالیت در بازه ای مشخص، دسترسی کاربر را قطع کنید.
  • از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور مانند LastPass یا Dashlane استفاده کنید.پ

4. پورت ها و سرویس های غیر ضروری شبکه را غیرفعال کنید

  • فقط پورت های شبکه استفاده شده توسط سیستم عامل و اجزای نصب شده را فعال کنید. و پورت های باقیمانده را غیرفعال یا ببندید.
  • یک اسکن پورت سیستم را اجرا کنید تا تأیید کنید که همه پورت‌ های غیر کاربردی به درستی محافظت می‌ شوند.
  • برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، تمام خدمات شبکه استفاده نشده (بلوتوث، وای فای و غیره) را غیرفعال کنید.

5. فایروال و آنتی ویروس ویندوز را فعال کنید

از فایروال ویندوز برای فیلتر کردن ترافیک شبکه نامعتبر استفاده کنید. مسلماً در ابتدا تسلط بر فایروال دشوار است. اما هرگز فایروال را غیرفعال نکنید! مشکلات ناشی از تنظیم صحیح آن ارزش تلاش کردن را دارد. علاوه بر این نصب یک نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد نیز برای شناسایی و حذف تهدیدات امنیتی، ویروس ها و سایر بدافزارها توصیه می شود.

6. از رمزگذاری درایو Windows BitLocker استفاده کنید

Windows BitLocker Drive Encryption فرآیند راه‌اندازی سیستم عامل را ایمن می‌کند و از داده‌کاوی غیرمجاز جلوگیری می‌کند. رمزگذاری درایو BitLocker حتی زمانی که سرور روشن نیست کار می کند! این یک ابزار ضد هک بسیار موثر در برابر بدافزارهای هک است.

چطور امنیت ویندوز سرور را افزایش دهیم؟

7. ایمنی سازی Remote Desktop یا RDP

هکرها اغلب با استفاده از RDP وارد می شوند. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، پورت RDP پیش فرض را از 3389 به پورتی در محدوده 10000-65535 تغییر دهید. اگر از یک آدرس IP اختصاصی برای اتصال استفاده می کنید، می توانید از گزینه های فایروال پیشرفته ویندوز استفاده کنید و دسترسی RDP را فقط به آن آدرس IP خاص قفل کنید. همچنین یک راه خوب برای محافظت از داده های خود استفاده از VPN است. سرویسی مانند cooltechzone بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد. و مدیریت دستگاه تلفن همراه اندروید به شما امکان می دهد تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید تا اطمینان حاصل شود که داده ها به طور ایمن از طریق Wi-Fi و شبکه های تلفن همراه منتقل می شوند.

8. استفاده از Microsoft Baseline Security Analyzer یا MBSA

MBSA یک برنامه رایگان برای تعیین بهروزرسانی‌ های امنیتی از دست رفته و تنظیمات امنیتی آسیب‌پذیر در ویندوز است. این نرم افزار نه تنها اطلاعات دقیقی درباره اجزا و تنظیمات آسیب‌ پذیر ارائه می‌ کند، بلکه اقدامات ممکن برای امن تر کردن سرور را فهرست می‌ کند.

9. ویندوز را بروز نگه دارید

و در نهایت، مثل همیشه، بروزرسانی ویندوز را حفظ کنید. این یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به حفظ امنیت ویندوز سرور شما است. می‌توانید Windows Update را طوری پیکربندی کنید که در صورت در دسترس بودن بروزرسانی جدید به شما اطلاع دهد. یا به آن اجازه دهید بروزرسانی را به‌ طور خودکار دانلود و اعمال کند.

جمع بندی

اگر امنیت سرور ویندوز نیز دغدغه شماست، تهران سرور را امتحان کنید. به جای اینکه شانس خود را با استفاده از یک سرور مدیریت نشده استفاده کنید، یک Windows VPS کاملاً مدیریت شده را امتحان کنید. با میزبانی کاملاً مدیریت شده ما، می توانید بر روی سایت ها و محتوای خود تمرکز کنید و ما بقیه موارد را مدیریت خواهیم کرد. تهران سرور ارائه دهنده سرور مجازی، آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا