LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonطراحی سایت و سئو

مراحل راه اندازی سایت آموزشی

چطور یک سایت آموزشی راه اندازی کنیم؟

مراحل راه اندازی سایت آموزشی

آموزش به شیوه مجازی این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است. دوران کرونا با وجود اینکه به پایان رسیده است درس بزرگی به ما داد. و آن هم وفق پیدا کردن با شرایط بود. تمام افراد در این دوران سعی کردند خودشان را با شرایط این بیماری وفق دهند. یکی از اصلی ترین مراحل برای برون رفت از این بحران، آموزش مجازی بود. حال پس از گذشت مدت زیادی، راه و روش آموزش آنلاین و مجازی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. از این رو رونق بازار سایت های آموزشی را شاهد هستیم. اکثر مدارس و آموزشگاه ها به دنبال راه اندازی سایت آموزشی در کنار آموزش حضوری و فیزیکی هستند. در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی سایت آموزشی را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

1. انتخاب و خرید دامنه یا دامین

اولین قدم برای راه اندازی هر سایتی انتخاب و خرید دامنه یا دامین یا همان نام وب سایت است. بهتر است برای انتخاب نام سایت خود، از نامی متعارف با فضای آموزشی استفاده کنید. در درجه بعدی از نامی کوتاه با تلفظی ساده استفاده کنید تا در اذهان ثبت شود. استفاده از پسوندهای آموزشی مانند org یا edu نیز می تواند راهکار خوبی برای شناساندن سایتتان به افراد هدف باشد.

2. انتخاب فضای میزبانی

انتخاب فضای میزبانی

مرحله بعدی که از اهمیت زیادی نه تنها برای سایت های آموزشی بلکه برای تمام سایت ها لازم است، انتخاب فضای میزبانی است. به این فضا به اصطلاح هاست گفته می شود. اگر در ابتدای کار خود هستید، مؤسسه تازه کاری هستید و چندان بازدیدکننده ندارید، بهتر است با هاست اشتراکی شروع به کار کنید. اما اگر مؤسسه مشهوری در سطح کشور هستید که سالانه دانش آموزان زیادی را جذب می کنید، باید به فکر باری که بر روی سایتتان قرار می گیرد باشید. از این رو پیشنهاد ما استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است. سرعت و منابع بیشتری که این دو نوع سرور در اختیار شما می گذارند قطعا باعث پیشرفت و بهبود کار شما می شود.

3. انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا CMS

برای این که بتوانید در مدت زمانی کوتاه اما با کیفیتی بالا سایتتان را راه اندازی کنید بهتر است از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. چرا که کدنویسی برای سایت کار زمان بری است و قطعا بخش زیادی از درآمد شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. این روزها استفاده از CMS ها روز به روز در حال افزایش است. تا جایی که بر اساس آمار بیش از 42 درصد از تمام سایت های دنیا با محبوب ترین CMS دنیا یعنی وردپرس ساخته می شوند. پیشنهاد تیم طراحی سایت و سئو تهران سرور نیز انتخاب وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا است. سازگاری، کاربری آسان، سئو دوست بودن، امنیت خوب، تعداد زیاد افزونه ها و… تنها بخشی از ویژگی های این CMS می باشد.

4. انتخاب قالب سایت

انتخاب قالب سایت

هر سایتی از ظاهر منحصر به فردی بهره می برد. به این ظاهر در اصطلاح قالب یا تم Theme گفته می شود. هر سیستم مدیریت محتوایی قالب های منحصر به فرد و مخصوص به خودی دارد. این روزها در تمام حوزه ها برای تمام CMS ها قالب های مختلفی طراحی می شود. از قالب های فروشگاهی برای سایت های فروشگاهی گرفته تا قالب های ورزشی، وبلاگی و… از این رو بهتر است از قالب هایی که مختص سایت آموزشی هستند استفاده کنید. تا علاوه بر ظاهر و فضایی آموزشی، دارای امکاناتی متناسب با فضای آموزش باشد.

5. انتخاب سیستم مدیریت یادگیری یا LMS

مسئله ای که سایت های آموزشی را از سایت های عادی جدا می کند همین سیستم مدیریت یادگیری یا LSM است. شما باید حتما برای سایت آموزشی خود یک سیستم مدیریت یادگیری در نظر بگیرید. این سیستم به شما در برگزاری آزمون های آنلاین، مدیریت کلاس ها و اتصال کلاس مجازی به سایت کمک زیادی می کند. درمورد تهیه یک سیستم مدیریت یادگیری به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک سیستم سازگار با دیوایس های مختلف است. پیشنهاد مجموعه ما به شما، LMS مودل است که به جرأت بهترین سیستم مدیریت یادگیری در جهان است.

6. انتخاب نرم افزار کلاس مجازی

انتخاب نرم افزار کلاس مجازی

به عنوان آخرین مورد مهم برای راه اندازی سایت آموزشی باید به سراغ کلاس مجازی و انتخاب نرم افزار مناسب برای برگزاری آن است. در دنیا تعداد زیادی نرم افزار برای برگزاری این کلاس ها وجود دارد اما تنها تعداد محدودی از آن ها هستند که می توانند نیازهای آموزش مجازی را برطرف کنند. نرم افزارهای قدرتمندی مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن به دلیل ابزارهای قدرتمندی که در اختیار کاربران قرار می دهند و همچنین پشتیبانی بالایی که دارند از بهترین گزینه های موجود است. همچنین قابلیت اتصال کامل به مودل را دارند. توصیه داریم تا به هیچ عنوان از پیامرسان هایی مانند واتساپ برای برگزاری کلاس مجازی استفاده نکنید.

جمع‌ بندی

اگر با مطالعه این مقاله برای مدرسه یا موسسه خود احساس نیاز به سایت آموزشی کردید و یا حتی اگر به عنوان یک معلم خصوصی فعالیت می‌ کنید و می‌ خواهید با داشتن یک سایت فعالیت خود را گسترش دهید، اما توان یا وقت طراحی سایت آموزشی برای خودتان را ندارید نگران نباشید، طراحی سایت و سئو خود را به تیم حرفه‌ ای و با سابقه‌ ی تهران سرور همراه با پشتیبانی ۲۴ ساعته بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا