LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

آموزش مجازی حامی محیط زیست

آموزش مجازی حامی محیط زیست

عمر آموزش مجازی چندان زیاد نیست. در حقیقت این شیوه یکی از جدیدترین شیوه های آموزشی می باشد. تقریبا حدود دو سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این سبک آموزش مورد توجه بیشتری نسبت به گذشته قرار گرفته است. به عبارت دیگر کرونا با تمام سختی ها و مشکلاتی که برای ما پدید آورد باعث شکوفایی کلاس های مجازی شد. با این حال این شیوه آموزشی با تمام خوبی هایی که دارد همچنان نقدهای زیادی به آن وارد می شود. به خصوص در کشور ما که متاسفانه زیرساخت های آموزش مجازی پیشرفت چندانی نکرده و نسبت به کشورهای مدرن در جایگاه پایین تری قرار دارد. با این حال مزایای کلاس های آنلاین بسیار زیاد است و به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی ما تاثیر می گذارند. از نظر برخی آموزش مجازی حامی محیط زیست است. در این مقاله به شما می گوییم چرا آموزش مجازی یک آموزش سبز است.

آموزش مجازی چگونه به حفظ محیط زیست کمک می کند؟

احتمالا می دانید که وضعیت کره زمین و محیط زیست چندان تعریفی ندارد. افزایش گرمای زمین، افزایش آلودگی هوا، کم شدن پوشش گیاهی و… همگی باعث این شدند که انسان امروزی به فکر چاره بیفتد. با وجود تدابیری که در حوزه های مختلف برای حفظ محیط زیست اندیشیده اند، هنوز هم عواملی هستند که برای محیط زیست تهدید آمیز هستند. یکی از آن ها کلاس های حضوری مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها است. شاید بپرسید چطور؟ باید گفت متاسفانه تحصیل و تدریس به سک سنتی ارتباط مستقیمی با محیط زیست ما دارد. اما در طرف مقابل آموزش مجازی از آن جایی که جایگزین آموزش سنتی است می تواند به حفظ محیط زیست کمک زیادی کند. به همین دلیل از آن به عنوان آموزش آینده یاد می شود. اما چگونه؟ در ادامه به مواردی در این خصوص می پردازیم.

۱- آموزش مجازی زباله ساز نیست

متاسفانه آموزش حضوری و سنتی و استفاده از چاپ باعث ایجاد حجم زیادی از زباله می شود. زبالهه هایی مانند کاغذ، کارتریج های چاپ و لوازم تحریر. برخی از این زباله ها هزاران سال زمان نیاز دارند تا در طبعیت تجزیه شوند. اما در محیط مجازی خبری از چاپ و جوهر و کاغذ و لوازم تحریر وجود ندارد. همه چیز در محیط سیستمی شما پیگیری می شود. از این رو مطالب شما هزاران بار قابل استفاده هستند. پس بدون تولید زباله می توانید کمک زیادی به طبعیت خود کنید.

کاهش قطع درختان

۲- کاهش قطع درختان

همانطور که می دانید برای تولید کاغذ نیازمند چوب درختان هستیم. همین مسئله در طی سال هایی که کاغذ اختراع شد باعث کاهش پوشش گیاهی و جنگلی شد. حتی با ایجاد تکنولوژی های بازیافت کاغذ میزان قطع درختان چندان کاهش پیدا نکرد. اما در این دو سالی که اکثر کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا به سمت استفاده از کلاس های مجازی رفتند، آمارها نشان می دهند که قطع درختان کاهش چشمگیری داشته. آموزش آنلاین راهی مناسب برای کمک به جلوگیری از کاهش تعداد درختان، پوشش گیاهی و حفظ یک محیط سالم است.

۳- کاهش آلودگی هوا

شما برای رسیدن به مکان هایی که کلاس های حضوری برگزار می شوند باید از وسایل نقلیه شخصی یا عمومی استفاده کنید. همین مسئله باعث ایجاد ترافیک و آلودگی بیشتر می شود. گازهای مخرب مانند دی اکسید کربن که یکی از تولیدات مهم انسانی و ضد طبعیت است ناشی از همین رفت و آمدها است. اما در صورت استفاده از آموزش مجازی لازم نیست مسافت های طولانی را طی کنید. معمولا در منزل خود در کلاس شرکت می کنید و نیاز به رفت و آمد ندارید. به عبارتی شما هم در کاهش ترافیک موثر خواهید بود و هم در کاهش آلودگی تاثیر گذار خواهید بود.

آموزش مجازی حامی محیط زیست

۴- کاهش مصرف انرژی

برای برگزاری کلاس های حضوری باید مکانی را خریداری یا اجاره کنید. کاربری مکان باید به کاربری آموزشی تغییر دهید و همین مسئله ممکن است کمی به طبیعت ضرر بزند. همچنین برای این که محیط آموزشی شما قابل استفاده باشد باید از انرژی های مختلف سرمایشی، گرمایشی، برق و… استفاده کنید. اما در صورتی که در منزل خودتان باشید نیاز به این ها در سطح وسیع ندارید و به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کاهش مصرف انرژی نیز تاثیر می گذارید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، با استفاده از شیوه های نوین و مدرن می توانید در بهبود محیط زیست و حفظ سلامت آن کوشا باشید. بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا