LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۵ دلیل که ثابت می کند آموزش مجازی آینده آموزش است

چرا آموزش مجازی آموزش آینده است؟

۵ دلیل که ثابت می کند آموزش مجازی آینده آموزش است

کرونا با تمام سختی ها و مشکلاتی که برای ما به بار آورد، خوشبختانه یک مزیت بزرگ داشت. آن هم شکوفایی پتانسیل آموزش مجازی بود. با شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در جهان شیوه آموزش نیز تغییرات زیادی داشت. دیگر آموزش به شیوه حضوری و فیزیکی ممکن نبود چرا که احتمال ابتلا به ویروس بیشتر می شد. اما با تکیه بر فناوری های دیجیتال و ارتباطات اینترنتی آموزش مجازی شکوفا شد. به خصوص در کشوری مثل ایران که سال ها بود برای برقراری این نوع آموزش تلاش می شد اما نتیجه ای در بر نداشت. در طی این دو سال توانایی های آموزش مجازی بر همگان روشن و واضح شد. همین مسئله می تواند نشان دهد که آموزش مجازی بدون شک در آینده اولین انتخاب آموزشی است. در این مقاله نیز قصد داریم ۵ دلیل که ثابت می کند آموزش مجازی آینده آموزش است را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا آموزش مجازی انتخاب آینده است؟

انسان همیشه در حال تغییر و انتخاب شیوه های بهبود یافته است. بدون شک آموزش آنلاین و مجازی نیز یک شیوه بهینه نسبت به آموزش حضوری به حساب می آید. به عبارت دیگر پیشرفت در زمینه های مختلف دیجیتالی و مخابراتی باعث شد که این شیوه آموزش به وجود بیاید. همین میل به پیشرفت و همچنین مشغله های مختلف انسان مدرن این نوید را به ما می دهد که در آینده شیوه آموزش، تحصیل و تدریس به شدت متفاوت خواهد شد. قطعا انسان به سمت و سوی آموزش مجازی پیش می رود. حتی می توان گفت امروزه نیز این اتفاق در بیشتر کشورها وجود دارد اما در آینده ای نه چندان دور انتخاب اکثریت کشورها است. حال بهتر است به دلایل مد نظرمان بپردازیم.

۱- آموزش مجازی ارزان تر آموزش حضوری

اولین مسئله ای که با آن مواجه می شویم هزینه تمام شده در هر دوی این شیوه های آموزشی است. بدون شک برای آموزش حضوری نیاز به یک مکان دارید. هزینه خرید یا اجاره این مکان ممکن است بسیار زیاد باشد و از توان موسسات کوچک خارج باشد. اما در آموزش آنلاین و مجازی قضیه کمی متفاوت است. هزینه خرید یا اجاره کلاس مجازی بسیار پایین تر از روش حضوری است. حتی برخی ارائه دهندگان امکان پرداخت قسطی و یا امتیازات ویژه را برای مشتریان خود در نظر می گیرند. پس مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این نیازی به میز و صندلی و تختخ و لوازم تحصیلی دیگر نیست. با استفاده از پلتفرم های آموزش آنلاین تمام امکانات در اختیار شماست.

چرا آموزش مجازی آموزش آینده است؟

۲- زمان و مکان اهمیتی ندارند

دیگر مهم نیست کجا باشید و یا در چه زمانی بخواهید کلاسی برگزار کنید. محدودیت های زمان و مکان در آموزش آنلاین از بین رفته و همین مسئله باعث بهبود درآمد و بازار کار اساتید در شهرستان های کوچک شده. دیگر نیاز به سفرهای طولانی برای چند ساعت تدریس نیست. به سادگی در هر جایی و هر زمانی که خودتان بخواهید می توانید کلاس مجازی برگزار کنید. علاوه بر این دانش آموزان نیز به خصوص آن هایی که رفت و آمد برایشان دشوار است بسیار از این روش خوشحال می شوند.

۳- رفع تبعیض های منطقه ای

قاعدتا تمامی مناطق و استان ها به یک اندازه پیشرفته نیستند. برخی شهرهای بزرگ مانند تهران از امکانات بیشتری نسبت به مناطق محروم برخوردارند. در نتیجه دسترسی افرادی که در این مناطق زندگی می کنند به امکانات آموزشی نیز کمتر است. اما با آموزش مجازی می توان تا حد زیادی این مسئله را رفع کرد. اساتید برتر می توانند در این بستر تدریس کنند و دانش آموزان در هر نقطه ای که قرار دارند به کلاس متصل شوند و تحصیل خود را ادامه دهند. با استفاده از آموزش آنلاین می توان تا حدود زیادی به رفع مشکل پیشرفت جزیره ای نیز کمک کرد.

۴- تنوع نرم افزاری گوناگون

خوشبختانه تعداد زیادی از کمپانی های تولید نرم افزار اهمیت آموزش مجازی را درک کردند. از این رو نرم افزارهای زیادی در این حوزه وجود دارد. به عنوان مثال نرم افزارهای کلاس مجازی متنوعی از ادوب کانکت و بیگ بلو باتن تا سیستم مدیریت یادگیری مودل دست شما را برای انتخاب باز می گذارند. به عبارت دیگر شما می توانید بنا به نیاز خودتان و سطحی که در آن تدریس می کنید از یک یا چند ابزار مذکور نیز استفاده کنید. در حقیقت محدودیت معنایی ندارد و این تنوع است که برای شما باقی می ماند.

چرا آموزش مجازی آموزش آینده است؟

۵- کاهش ترافیک و کمک به محیط زیست

برای رفتن به کلاس های حضوری نیازمند رفت آمد هستید. وسایل نقلیه عمومی یا شخصی چیزهایی هستند که شما را به مقصد می رسانند. مسلما استفاده از این وسایل باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر و همچنین افزایش آلاینده ها می شود. اما اگر در خانه پشت سیستم باشید دیگر نیازی به رفت و آمد ندارید. در نتیجه ترافیک تا حد زیادی کاهش می یابد و آلودگی خصوصا در شهرهای بزرگ کنترل می شود. به عبارتی کلاس مجازی مستقیم و غیر مستقیم در بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر می گذارد. از این رو از اهمیت ویژه ای به خصوص در آینده برخوردار می شود.

جمع بندی

بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. شما طرفدار کدام سبک آموزشی هستید؟ اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا