آموزشطراحی سایت و وردپرس

آموزش نصب افزونه در وردپرس

چطور افزونه را از طریق وردپرس نصب کنیم؟



آموزش نصب افزونه در وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس به دلیل داشتن افزونه های متعدد همیشه محبوب کاربران بوده است. این CMS از ابتدای فعالیت خود بر روی ویژگی پلاگین و افزونه های قدرتمند مانور زیادی داده است. در واقعیت نیز همین است. افزونه ها یکی از اصلی ترین نقاط قوت وردپرس به شمار می روند. مخزن افزونه های وردپرس نیز پر است از افزونه ها و پلاگین های مختلف. که هر یک برای انجام کاری خاص ساخته شده اند. با این حال شاید برخی روش های نصب افزونه در وردپرس را بلد نباشند و احتمالا اطلاعی ندارند که چطور می توانند از این ویژگی فوق العاده استفاده کنند. در این مقاله قصد آموزش نصب افزونه در وردپرس را داریم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چه روش هایی برای نصب افزونه در وردپرس وجود دارد؟

در دنیای امروز وب سایت ها هزاران راه برای انجام یک کار وجود دارد. نصب پلاگین های وردپرسی نیز به همین صورت است. شما برای انجام این کار تنها ملزم به استفاده از یک روش نیستید. بلکه 3 روش برای نصب و فعالسازی پلاگین ها وجود دارد. اولین روش نصب افزونه در داشبورد و مخزن وردپرس است. روش دوم بارگذاری افزونه به صورت دستی در وردپرس می باشد. و روش سوم نیز نصب افزونه روی هاست با FTP می باشد.

1. نصب افزونه در داشبورد و مخزن پلاگین وردپرس

شاید این روش آسان ترین روش این مقاله باشد. کافی است در ابتدا از منوی سمت راست در پیشخوان وردپرس به بخش افزونه ها یا Plugins بروید. در منوی باز شده بر روی افزودن یا Add کلیک کنید. بدین صورت وارد مخزن افزونه های وردپرس می شوید. در قسمت جستجو می توانید هر افزونه ای که می خواهید را پیدا کنید. پس از یافتن آن کافی است بر روی گزینه نصب کلیک کنید تا فرایند نصب آن انجام شود. پس از آن کافی است بر روی گزینه فعال نمایید کلیک کنید تا افزونه بر روی سایت شما اعمال شود.

نصب افزونه در داشبورد و مخزن پلاگین وردپرس
مرحله اول

 

نصب افزونه در داشبورد و مخزن پلاگین وردپرس
مرحله دوم
نصب افزونه در داشبورد و مخزن پلاگین وردپرس
مرحله سوم

2. بارگذاری افزونه به صورت دستی

این روش زمانی استفاده می شود که شما فایل افزونه را از جایی به غیر از مخزن افزونه های وردپرس دانلود کرده باشید. ابتدا باید مانند روش اول در پیشخوان وردپرس به بخش افزونه ها یا Plugins بروید. در منوی باز شده بر روی افزودن یا Add کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود در سمت راست بالا گزینه بارگذاری افزونه قابل مشاهده است. پس از آن کافی است افزونه خود را به صورت فایل ZIP در سایت آپلود کنید تا در بخش افزونه های شما قرار بگیرد و پس از آن نسبت به فعالسازی آن در قسمت افزونه های نصب شده مانند روش اول اقدام کنید.

بارگذاری افزونه به صورت دستی
مرحله اول
بارگذاری افزونه به صورت دستی
مرحله دوم

3. نصب افزونه روی هاست با FTP

این روش نسبت به دو روش قبلی کمی سخت تر است. چرا که شما باید وارد هاست یا سرور خودتان شوید و از طریق کنترل پنل هاست اقدام به نصب افزونه های مورد نظر خود کنید. فایل افزونه ای که دانلود می کنید را از حالت ZIP خارج کنید. پس از آن به Public-html بروید و به دنبال wp-content بگردید. سپس پوشه Plugins را برای ورود انتخاب کنید. در این پوشه افزونه مورد نظر خود را کپی کنید. حالا کافی است به پیشخوان وردپرس خود بازگردید و در بخش افزونه های نصب شده، افزونه ای که در هاست آپلود کردید را فعال کنید.

نصب افزونه روی هاست با FTP

جمع بندی

با این 3 روش می توانید به سادگی افزونه های وردپرسی خود را بر روی سایتتان نصب کنید. نصب افزونه در وردپرس کار سختی نیست و کافی است مانند آموزش ما عمل کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است اگر به دنبال راه اندازی وب سایت خوب و مناسبی هستید اما دانش کافی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا