سئو

افزایش رتبه سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد (قسمت دوم)

افزایش رتبه سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد

در قسمت اول از این سری مقاله تحت عنوان افزایش رتبه سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد (قسمت اول)
، به تعریف عوامل رتبه بندی ، انواع فاکتورهای رتبه بندی و به سه مورد از عوامل فنی افزایش رتبه
سایت در Google پرداختیم که این فاکتورهای فنی به ۱۰ عدد میرسند و در این مقاله قصد داریم تا به آن‌ها
بپردازیم.

عوامل رتبه بندی گوگل در صفحه

۴. هدف قرار دادن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در مرکز یک استراتژی موثر بر SEO قرار دارند. اینها اصطلاحات جستجو هستند که اکثر افراد
هنگام جستجو در مرور برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند ، استفاده می کنند. قبل از شروع تولید محتوا
برای وب سایت خود ، انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار مهم است.

در یک نظرسنجی اخیر که توسط وبسایت Directive انجام شده است، ۷۸ درصد از بازاریابان تحقیقات کلمه
کلیدی را به عنوان یک عمل با تاثیر بالا برای بالا بردن ترافیک شناسایی کردند. فرایند تحقیق به شما اجازه میدهد
تا بهتر بفهمید مخاطبان شما در جستجوی چه چیزی هستند و محتوایی را ایجاد می کنند که مستقیماً به
این پرس و جوهای جستجو می پردازد. قبل از ایجاد محتوای یک صفحه یا نوشتن مقاله ، ۴ الی ۵ کلمه
کلیدی مرتبط را که می خواهید هدف قرار دهید شناسایی کنید. این کلمات کلیدی را هر زمان که به طور
طبیعی در متن قرار گرفتند ، در آن بگنجانید و آنها را در سایر عناصر صفحه قرار دهید ، که در ادامه به آنها
خواهیم پرداخت. این عمل به افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار کمک میکند.

موتورهای جستجو هوشمند هستند و هنگامی که بازاریاب ها بخاطر سئو جستجو می کنند کلمات کلیدی را به
طور مکرر و غیر طبیعی در صفحه قرار دهند ، می توانند تشخیص دهند. این کار پر کردن کلمات کلیدی است و
وب سایت شما می تواند به دلیل انجام آن جریمه شود. کیفیت محتوای خود را به خطر نیندازید زیرا باید
محتوای شما با کیفیت باشد. همانطور که در بالا بیان کردیم ، کیفیت برای Google در اولویت است ، بنابراین
بر تولید محتوایی جذاب و قابل درک برای مخاطبان تمرکز کنید.

۵. عناوین و تگ‌های هدر

وقتی به این نتیجه رسیدید که برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید ، مهم است که آنها را در مکان
های خاصی از صفحه خود وارد کنید ، مانند عنوان و تگ‌های هدر. موتورهای جستجو با استفاده از این تگ‌ها
صفحه را فهرست میکنند و آن را به صورت مناسب به نمایش میگذارند.

عنوان و تگ همان چیزی است که در صفحات نتایج جستجو بیشترین نمایش را دارد.

۶. توضیحات متا و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل

توضیحات متا یک توضیح کوتاه است که در کد HTML صفحه وب شما موجود میباشد. اگرچه در خود صفحه
ظاهر نمی شود ، اما در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

اگرچه توصیف متا عامل اصلی رتبه بندی نیست ، اما Google گاهی اوقات از آن برای کشیدن قطعه نتایج
برجسته استفاده می کند. به علاوه ، اطلاعات بیشتری در مورد صفحه به جستجوگران می دهد که می تواند
میزان کلیک را افزایش دهد. به همین دلیل ، همچنان مهم است که توضیحات متا را به عنوان بخشی از چک
لیست SEO خود بگنجانید و مطمئن شوید که مطالب موجود در صفحه را به طور دقیق خلاصه می کند.

۷. متن جایگزین عکس

اگر تا به حال در Google Images هر چیزی را جستجو کرده اید ، احتمالاً می توانید حدس بزنید که یک
مولفه SEO در تصاویر نیز وجود دارد. هر تصویری در وب سایت شما دارای متن جایگزین است که از آن به
عنوان alt نیز یاد می شود. این متن جایگزین چندین هدف دارد:

  • وب سایت شما را برای خوانندگان کم بینا که به مرورگرهای اینترنت برای مرور اینترنت متکی هستند ،
    قابل دسترسی می کند.
  • اگر تصویر شما بارگیری نشود ، متن alt در جای خود ظاهر می شود.
  • به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر را درک کرده و به درستی نمایه سازی کنند.

با این تفاسیر به این نتیجه میرسیم که حتی عکس و متن جایگزین آن بسیار در افزایش رتبه سایت در گوگل
تاثیر دارد.

۸. ساختار URL

ممکن است ساده به نظر برسد ، اما نحوه ساختار URL های صفحه شما تاثیر بسزایی در رتبه بندی موتور
جستجوی شما دارد. یکURL درهم و برهم با نویسه های ترکیبی کمک زیادی به موتورهای جستجو در مورد
صفحه نمی کند.
از طرف دیگر ، یک URL که از یک ساختار ساده پیروی می کند ، مختصر است و از کلمه کلیدی هدف استفاده
می کند – اکنون این یک URL مناسب SEO است.

۹. کیفیت اطلاعات و محتوا

این امر بسیار مهم میباشد که محتوای تولید شده با کیفیت باشد و از منبع دیگری کپی نشده باشد چرا که
گوگل بواسطه پروتکل‌های خود امتیاز منفی لحاظ میکند. بنابراین اگر محتوای شما با کیفیت و منحصر به فرد
باشد و برای مخاطبان شما ارزشی ایجاد کند ، به تنهایی شروع به تولید بک لینک می کند. صفحه ای که
پیوندهای زیادی به آن اشاره دارد به Google نشان می دهد که این صفحه خاص از ارزش استثنایی برخوردار
است و از یک وب سایت معتبر می آید و تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد

با این حال ،لینک سازی با این روش در وب ممکن است سالها طول بکشد. اما بسیار مفید میباشد.

۱۰. بک لینک‌ها در افزایش رتبه سایت در گوگل

بک لینک یک ابر لینک است که از یک صفحه خارج از وب سایت شما می آید. گوگل بروزرسانی الگوریتم
PageRank و تغییر الگوریتم آنرا از سال ۱۹۹۶ آغاز کرد ، که به وضوح نشان داد تعداد و کیفیت پیوندهای یک
صفحه شاخص مهمی از کیفیت یک صفحه وب است و با گذشت بیش از دو دهه ، هنوز هم وجود دارد و
امروزه اکثر متخصصین سئو در این خصوص فعالیت میکنند.

بهینه سازی سایت بر اساس این فاکتورهای افزایش رتبه ، در گوگل زمان بر است

وقتی نوبت به SEO واقعی می رسد ، چیزی به عنوان گلوله نقره ای وجود ندارد. مهمترین نکته ای که باید
بخاطر بسپارید این است که بالا رفتن از صفحات نتایج جستجو به زمان نیاز دارد. اگر امروز وب سایت خود را
برای چندین فاکتور رتبه بندی بهینه کنید ، قرار نیست فردا با جادو در مکان شماره یک ظاهر شود. فرآیند بهینه
سازی نیاز به تلاش مداوم دارد تا سایت شما تا حد ممکن تازه و مرتبط با مخاطبان خود باشد. تا زمانی که
وب سایت شما با توجه به خریدار هدف خود عملکردی و بهینه داشته باشد ، رشد عالی را مشاهده خواهید
کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا