LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تفاوت آموزش آنلاین و آموزش مجازی چیست؟

آموزش آنلاین و آموزش مجازی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت آموزش آنلاین و آموزش مجازی چیست؟

یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از دانش آموزان را درگیر کرده است این است که چه تفاوتی بین آموزش مجازی و آموزش آنلاین وجود دارد؟ اصلا کدام یک از این دو شیوه بهتر است؟ ما در این مقاله سعی داریم تا بخش عمده‌ ی این تفاوت‌ ها را به شما معرفی کنیم و در مورد این دو روش توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر این سوال گوشه‌ ای از ذهن شما را نیز درگیر کرده است با تهران سرور همراه باشید تا پاسخ آن را دریافت کنید.

آموزش آنلاین چیست؟ مزایای آن چیست؟

احتمالا در زمان پاندمی ویروس عجیب کرونا بیشتر از گذشته نام آموزش آنلاین را شنیده باشید. اگر بخواهیم آموزش آنلاین را به زبانی ساده تر تعریف کنیم، به آموزشی گفته می‌ شود که بر مبنای یک نرم افزار آموزش آنلاین مانند بیگ بلو باتن یا ادوب کانکت می‌ باشد. در این روش آموزش بر بستری آنلاین و برخط برگزار می‌ شود و کاملا زنده است. تنها تفاوت این روش با روش حضوری عدم حضور فیزیکی و از نزدیک می‌ باشد. معمولا ارتباط در این نوع آموزش به صورت تصویری و از طریق وب کم و میکروفن برقرار می‌ شود و یا از طریق پادهای چت ارتباط بین دانش آموزان و معلم به وجود می‌ آید.

آموزش آنلاین و آموزش مجازی چه تفاوتی دارند؟

این روش مزایای زیادی برای حاضران آن به همراه دارد. و به همگان کمک می‌ کند تا دروس را به بهترین شکل ممکن فرا بگیرند. دانش آموزان در این روش احساس نزدیکی بیشتری به حضور در کلاس درس دارند. آن‌ ها به سادگی می‌ توانند سوالات خود را مطرح کنند، مطالب را با همکلاسی‌ های خود به اشتراک بگذارند و با آن‌ ها تعامل داشته باشند. علاوه بر همه‌ی این‌ ها کنترل معلم بر کلاس نیز بسیار زیاد است و نظارتی کامل بر فرایند یادگیری دانش آموزان دارد.

آموزش مجازی چیست؟ مزایای آن چیست؟

ممکن است بسیاری تصور کنند آموزش آنلاین و آموزش مجازی یکی هستند و تنها دو اسم متفاوت دارند اما این تصور از ریشه اشتباه است! اگر بخواهیم معنای ساده‌ ای از آموزش مجازی را به شما بگوییم، به این صورت است که محتوای آموزشی در فرمت‌ های مختلف مانند فایل صوتی، تصویری یا متنی بر روی سایت قرار می‌ گیرد و دانش آموز این محتوا را دانلود می‌ کند و فرایند آموزش از این لحظه شروع می‌شود. به این نوع آموزش، آموزش مجازی گفته می‌ شود. معمولا از این روش برای محتوای آموزشی غیر درسی بیشتر استفاده می‌ شود. البته برخی از معلمان از این فضا برای دروسی که نیازمند آموزش آنلاین نیستتد نیز بهره می‌ برند.

آموزش آنلاین و آموزش مجازی چه تفاوتی دارند؟

آموزش مجازی هم مزایای خاص خودش را دارد و نمی‌ توان گفت یک روش اشتباه است! به عنوان مثال تصور کنید قصد دارید یک مطلب را بارها و بارها مطالعه کنید. به طور قطع آموزش آنلاین نمی‌ تواند این خواسته‌ ی شما را برطرف سازد ولی در مقابل روش آموزش مجازی راه حل این مشکل شماست. همچنین اگر از سرعت اینترنت خوبی برخوردار نباشید می‌ توانید با دانلود مطالب خود در زمانی مناسب، آن‌ ها را صبر و حوصله مطالعه کنید و استرس قطعی کلاس آنلاین را نداشته باشید.

آموزش مجازی یا آموزش آنلاین؟ کدام یک بهتر است؟

پاسخ به این سوال خیلی دشوار است چرا که شما باید ببینید محتوای آموزشی شما به کدام یک از این دو روش نزدیک‌ تر است و دانش آموزان شما نیز با کدام نوع تدریس راحت‌تر هستند. به نظر ما اگر می‌ خواهید تجربه‌ ای نزدیک‌ تر به روش تدریس حضوری داشته باشید بی شک آموزش آنلاین برای شما مناسب است. در غیر این صورت آموزش مجازی می‌ تواند انتخاب بهتری برای شما و کلاس شما باشد. به خصوص اگر به دنبال مرور چندین باره دروس خود هستید باید این روش را انتخاب کنید.

جمع بندی

این دو روش مرسوم برای آموزش در بستر آنلاین می‌ باشد. اگر به دنبال تجربه یک کلاس مجازی با بازدهی بسیار بالا هستید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس های آموزش مجازی تهران سرور است. هم اکنون نیز می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند بیگ بلو باتن، ادوب کانکت، مودل و اتصال آن ها به یک سایت وردپرسی برای خود یک مدرسه آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. کافی است اگر قصد این کار را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره ای رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این مشاوره و آشنایی با سرویس های ما می توانید پلان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید. کلیه خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا