سرور اختصاصی

خرید سرور اختصاصی با رعایت 5 نکته مهم

نکات مهم هنگام خرید سرور اختصاصی

هنگامی که قصد اجاره یا خرید سرور اختصاصی برای سایت یا سایر سرویس های خود دارید، بهتر است نکات ذکر شده در این راهنما را در نظر بگیرید:

۱−منابع مورد نظر سرور را تعیین کنید:

انتظار دارید چند کاربر داشته باشید؟ چه نوع خدماتی را می خواهید با سرور خود ارائه دهید؟ پاسخ این سوالات به تعیین تعداد سرورهای مورد نیاز و نوع سخت افزاری که باید استفاده کنید، کمک می کند. آيا سرویسی که میخواهید راه اندازی نمایید بیشتر به پردازنده وابسته است یا رم و هارد؟ مشخص کردن این موارد قبل از تهیه سرور الزامی میباشد. چرا که اگر سخت افزار نامناسبی تهیه کنید، سرویس های شما به درستی اجرا نخواهند شد و در آینده دچار مشکل میشوند.

۲−خرابی احتمالی را در نظر بگیرید:

اگر سرویس شما به صورت ناگهانی از دسترس خارج شود چه مشکلاتی برای کسب و کار شما پیش می آید؟
از مهمترین مزایایی که سرورهای فیزیکی اختصاصی نسبت به سرورهای مجازی یا vpsها دارند، این است که شما منابع سخت افزاری خود را با کسی به اشتراک نمیگذارید. اما با این حال باز هم یک سرور فیزیکی همچنان احتمال قطعی و خرابی را دارد. اگر توانایی تهیه چندین dedicated server را دارید، میتوانید به اصطلاح از روش load balancing استفاده نمایید و احتمال قطعی سرویس خود را به حداقل برسانید.

خرید سرور اختصاصی ایران

۳- استفاده از پهنای باند را هنگام خرید سرور اختصاصی پیش بینی کنید:

 به نظر شما سرویسی که قرار است ارائه دهید تا چه حد ترافیک مصرف خواهد کرد؟ آیا کاربرانی که میخواهند از خدمات شما استفاده کنند تعدادشان زیاد است؟ آیا قرار است فایل های حجیمی در این سرویس ها به کاربران ارائه شود؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است، می بایست سروری تهیه نمایید که پهنای باند زیادی به آن اختصاص داده میشود. تا مشکلی از بابت مصرف پهنای باند برای آن پیش نیاید.

۴−تست کیفیت شبکه:

کیفیت شبکه سرویس های شما به موقعیت فیزیکی سرورهای اختصاصی (محل نگهداری آنها که معمولا در دیتاسنترها میباشد) و کیفیت شبکه ارائه دهنده شما (میزبان خدمات تحت وب و کسی که از او سرویس را خرید کردید) بستگی دارد. مکان فیزیکی سرورهای شما مستقیماً بر کاربران نهایی شما تاثیر می گذارد. اگر مشتریان شما در ایران هستند، میزبانی سرور در داخل کشور گزینه بهتری محسوب میشود و شما باید از شرکت های داخلی پلان مناسب را تهیه نمایید.

شما میتوانید با خرید سرور اختصاصی ایران از یک میزبان معتبر، با آسودگی خاطر به راه اندازی کسب وکار خود بپردازید.

۵−یک شرکت هاستینگ مناسب پیدا نمایید:

یک هاستینگ خوب میبایست از سابقه درخشانی در بین کاربران اینترنتی برخوردار باشد. شرکت هاستینگی معتبر و قابل اعتماد است که دارای چندین سال سابقه در زمینه ارائه سرورهای مجازی – اختصاصی و میزبانی وب باشد. همچنین هنگام بروز مشکل برای سرویس های شما متخصصان و کارشناسان پشتیبانی این شرکت به سرعت به کمکتان بیایند و در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف نمایند.

با بخاطر سپردن موارد بالا، میتوانید هنگام بررسی سرورهای مختلف بهترین مورد را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و در نهایت بهترین نتیجه را در کار خود بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا