سئوطراحی سایت و سئو

دلایل عدم موفقیت در سئو چیست؟

چرا سئو موفق نمی شود؟

چرا در سئو موفق نمی‌ شوید؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از صاحبان سایت‌هایی که از سئو استفاده می‌ کنند را به خود مشغول کرده است. عدم موفقیت سرمایه گذاری آن‌ ها در سئو می‌ باشد. در واقع بسیاری از آن‌ ها نتیجه لازم را به دست نمی‌آورند و گاها حتی این عدم موفقیت باعث می‌شود تا به کلی کسب و کار اینترنتی خود را رها کنند. و دیگر به سراغ آن نروند. اما دلیل به ثمر نرسیدن سئو در بسیاری از موارد چیست؟ در این مقاله قصد داریم به دلایلی بپردازیم که باعث موفق نبودن سئو سایت شما می‌شود.

بسیاری از ما، افراد معروف و موفقی را در زمینه‌های مختلف از سینما و بازاریابی گرفته تا ورزش و تکنولوژی می‌شناسیم که پله‌های ترقی را طی کردند. و موفقیتشان گوش دنیا را کر کرده است! ما نیز با دیدن این افراد انگیزه ادامه دادن را پیدا می‌کنیم و می‌خواهیم چنین راه‌هایی را برویم. اما خیلی از آدم‌ها با اولین شکست جا می‌زنند. و این تفاوت آن‌ها با افراد موفق است! سئو نیز به همین منوال است. باید علاوه بر پیدا کردن راه و چاه آن، مداومت و تسلیم نشدن را نیز تمرین کنید!

مهم‌ترین دلایل این عدم موفقیت چیست؟

خب بهتر است به معرفی و بررسی این دلایل بپردازیم تا راه نجاتی برای سایت شما باشیم!

استفاده از تکنیک‌های قدیمی

استفاده از تکنیک‌های قدیمی

در اولین قدم شما باید پا به پای بروز رسانی‌های گوگل و الگوریتم‌های مختلف آن برای موتورهای جستجو حرکت کنید. سئو نیز مانند بسیاری از کارها در دنیای اینترنت، یک روش ثابت و همیشگی نیست و روز به روز روش‌های جدیدی برای بهینه‌تر شدن آن به وجود می‌آید. در واقع شما باید سئوکارانی را استخدام کنید که همواره خود را به روز نگه می‌دارند. استفاده از روش‌های منسوخ شده نه تنها تاثیری در افزایش رتبه سایت شما ندارد بلکه ممکن است تاثیرات سوء و منفی نیز در این روند داشته باشد.

عجله در کسب نتیجه

اگر اندکی با بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو آشنا باشید باید بدانید که این کار یک روند بلند مدت است که تنها با صبر و استقامت به نتیجه می‌رسد. کافیست نگاهی به مسابقات اتوموبیل رانی بندازید. مهم نیست که راننده در مراحل اول برنده مسابقه باشد. برنده راننده‌ای است که در طول مسابقه مسیر خود را بدون عجله و با صبر استقامت طی کند. سئو نیز به همین منوال است. برای دیدن نتیجه مطلوب خود و کسب نتیجه باید صبور باشید و در یک بازه زمانی با حریفان خود رقابت کنید تا بتوانید در آینده به نتیجه دلخواه خود برسید. در حقیقت سئو یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت است.

مداوم نبودن سئو

مداوم نبودن سئو

یک تصور به شدت غلط و اذیت کننده در زمینه بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو این است که سئو برای یک بار انجام می‌شود و دیگر تمام! سایت من همیشه در نتایج گوگل اول است! خیر. به هیچ وجه اینگونه نیست. سئو یک فرایند مداوم و پیوسته است که باید روندی پشت سر هم را برای رسیدن به نتیجه طی کند. درست است که بسیاری از روش‌های سئو شما را در کوتاه مدت به جایگاه خوبی می‌رسانند اما در بلند مدت کاملا نتیجه معکوس می‌دهند چرا که مداومت در آن‌ها دیده نمی‌شود.

عدم بروز رسانی محتوای سایت

بی شک مهم‌ترین دلیلی که سئو یک سایت به بن بست می‌رسد این است که سئوکاران آن در زمان مناسب سایت خود را بروز نمی‌کند. در واقع انتشار مقالات و تولید محتوای هدفمند اصلی ترین روش تقویت سئو برای سایت می‌باشد. شما اگر در محتوای سایت خود را بروز نکنید، کاربران دیگر علاقه‌ای به مراجعه به سایت شما ندارند چرا که مطالب قدیمی پاسخگوی نیاز کاربران امروزی نیست.

نتیجه‌گیری

همانطور که دیدید، برای کسب رتبه‌ های بالا در گوگل و داشتن یک سئو قدرتمند، باید مواردی مانند استخدام سئوکاران حرفه‌ ای و بروز، صبر و شکیبایی در رسیدن به نتایج مورد نظر، مداومت و پیگیری و همچنین بروز کردن محتوای سایت خود را رعایت کنید. در صورتی که قصد راه اندازی یک وب سایت دارید و یا می‌خواهید سئو آن را تقویت کنید تا در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های بالایی قرار بگیرید، می‌توانید کار خود را به تیم طراحی سایت و سئو تهران سرور بسپارید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می‌ توانید به کانال‌ تهران سرور در آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا