آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست و چه انواعی دارد؟

تولید محتوا چیست؟

تکنولوژی امروزه در تمام زمینه‌ها نفوذ کرده است. و باعث تغییرات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف شده است. یکی از مهم‌ترین این تغییرات، کسب و کار است که از روش‌های سنتی و قدیمی خود فاصله‌ی زیادی گرفته و با ظهور تجارت الکترونیک به سمت و سوی کسب و کار آنلاین حرکت می‌کند. از همین رو ارتباطات با مشتری و افرادی که با آن‌ها سر و کار دارند نیز متفاوت شده است چرا که ارتباط حضوری و از نزدیک تقریبا به صفر رسیده و افراد از طریق تولید محتوا به طرق مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا تعریفی از تولید محتوای خوب و انواع آن به شما همراهان تهران سرور ارائه دهیم.

با تولید محتوا ارتباطات خود را بهبود دهید!

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما در کسب و کار آنلاین، تولید محتوای خوب است. با این روش می‎‌توانید سطح ارتباط خود را گسترش دهید. با راه اندازی یک سایت خوب شما نیازمند راهی برای معرفی خود و همچنین پاسخ به سوالات ریز و درشت کاربران سایت خود هستید و بهترین کاری که می‌توانید در این خصوص انجام دهید تولید محتوای هدفمند می‌باشد. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است تا جایی که به نظر بسیاری از متختصصان سئو، سایتی که تولیدات محتوایی ندارد مانند کتابی است با صفحاتی سفید و بدون نوشته!

در حقیقت شما می‌توانید با تولید محتوا در خصوص کسب و کار خود، خدمات و محصولات خود را معرفی کنید و یا در حوزه‌ی تجارت خود مقالات مفیدی را بنویسید. این تولیدات محتوایی می‌توانند هم به صورت ترجمه‌ای باشند و هم به صورت متن اصیل باشند. البته تولید محتوا تنها به متن محدود نمی‌شود که در ادامه با انواع تولید محتوا بیشتر آشنا خواهیم شد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که این تولیدات تنها در سایت شما انجام نمی‌پذیرد بلکه در هرجایی امکان تولیدش وجود دارد. بسترهایی مثل شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام نیز قابلیت تولید محتوا در راستای اهداف شما را دارند.

تولید محتوا چیست و چه انواعی دارد؟

انواع تولید محتوا

پیش از این نیز گفتیم که هدف از تولید محتوا انتقال مطالب به مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها است. اما آیا این ارتباط و انتقال مطالب تنها از طریق متن امکان پذیر نیست و راه‌های زیادی از جمله تولید محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی نیز وجود دارند. در ادامه بیشتر با هر یک آشنا خواهیم شد.

تولید محتوای متنی: در حقیقت در این نوع از تولیدات، تمرکز بر روی متن و نوشتار است و پیام از این طریق به مخاطب منتقل می‌شود. درست مثل همین مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید.

تولید محتوای تصویری:  همچنین می‌توانید با طراحی بنر به صورت گرافیکی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

تولید محتوای ویدیویی: شاید تاثیری که یک ویدیوی خوب بتواند بر بازدیدکنندگان شما بگذارد از هر نوع محتوای دیگری بیشتر باشد. می‌توانید مطالب خود را با ویدیوهای کوتاه یا بلند به مخاطبان عرضه کنید.

تولید محتوای صوتی: امروزه مخاطبان فضای مجازی علاقه زیادی به پادکست‌ها پیدا کرده‌اند. شما نیز می‌توانید با ضبط پادکست مطالب خود را به صورت صوتی در سایت منتشر کنید.

تاثیر تولید محتوای خوب چیست؟

شاید در نگاه اول تولید محتوا کاری ساده باشد. که هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد. اما با نگاهی دقیق‌تر باید گفت به هیچ عنوان اینچنین نیست! در حقیقت برای تولیدات محتوایی به هر نوع آن باید با اصولی از جمله نگارش، ادبیات، ترجمه و… آشنا بود. و سال‌ها در این زمینه‌ها کار کرد تا بتوان تولید محتوایی خوب و مفید برای سایت خود داشته باشیم.

تولید محتوا چیست و چه انواعی دارد؟

همانطور که احتمالا می‌دانید و بارها نیز بر این موضوع تاکید داشتیم، یکی از راه‌های رسیدن به سئوی خوب، همین تولیدات محتوا به روش‌های گوناگون است. یک تولید محتوای خوب می‌تواند در پیشرفت سئوی شما کمک شایانی بکند و سایت شما را به رتبه‌های بالاتر گوگل ببرد. یکی از دلایلی که این کار را تخصصی می‌کند همین مسئله سئو است. مقالات و محتوای هر سایتی باید بر اساس اصول و الگوریتم‌های سئو تنظیم شود که بدون تجربه در این زمینه، کار دشواری است.

جمع‌بندی

همانطور که دیدید، تولیدات محتوایی از ارزش و اهمیت بالایی برای سایت و به طور کلی صفحات مجازی برخودارند. شما نیز اگر پس از طراحی سایت، نیازمند تیم سئو و تولید محتوا در زمینه‌های گوناگون باشید می‌توانید روی همکاری تهران سرور حساب باز کنید. کافی است با گارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. تا در مدت زمانی کوتاه جزو صفحات برتر باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا