آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوری

اشتباهاتی که می‌توانند سئو سایت شما را نابود کنند!

برای بهبود سئو خود این اشتباهات را انجام ندهید

اشتباهاتی که می‌توانند سئو سایت شما را نابود کنند!

سئو برای هر وب سایتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. و به نوعی حکم حیات هر سایتی را صادر می‌ کند. این کار باعث می‌ شود تا صفحه شما توسط گوگل شناخته شود. در نتایج جستجوی آن ظاهر شود و در نهایت توسط کاربران دنبال شود. سئو می‌ تواند در رقابت پرشوری که در دنیای مجازی بر سر قرار گرفتن در صفحه‌ی اول گوگل می‌ باشد، یک برگ برنده باشد. البته ذکر این نکته لازم است که شما نباید به هر روش و قیمتی سایت خود را به صفحات اول گوگل ببرید. و به اصطلاح از روش‌ های کلاه سیاه بهره ببرید. این سئو اصولی و مبتنی بر روش‌ های کلاه سفید و احترام به الگوریتم‌ های گوگل است که می‌ تواند شما را در رقابتی سخت اما هیجان انگیز پیروز کند.

با تمام اهمیتی که سئو دارد و اغلب صاحبان وب سایت نیز با آن آشنا هستند، چندان توجهی به این مسئله نمی‌کنند. و با استخدام افراد مبتدی و نابلد در این زمینه‌، ضربه‌ی سنگینی به سایت خود وارد می‌ کنند. در واقع این افراد از راه‌ های غیر اصولی برای کسب رتبه‌ های برتر استفاده می‌ کنند. و علاوه بر آن اشتباهاتی بچگانه نیز مرتکب می‌ شوند که دلیل تمام آن‌ ها عدم آشنایی با سئو اصولی است. در این مقاله قصد داریم تا به برخی از رایج ترین اشتباهاتی که می‌ توانند سئو سایت شما را نابود کنند بحث کنیم. اگر نمی‌ خواهید به همین سادگی سایت خود را از دست بدهید حتما تا پایان این مقاله با تهران سرور همراه باشید.

بررسی نکردن کلمات کلیدی

بررسی نکردن کلمات کلیدی

قطعا هر مطلب و نوشته‌ ای، خصوصا مطالبی که اختصاصی درباره‌ ی یک موضوع خاص نوشته می‌ شوند، بر روی یک یا چند کلمه تمرکز بیشتری دارند. در علم سئو ما به این کلمات که از اهمیت بیشتری برخوردارند، کلمات کلیدی می‌ گوییم. یکی از کارهایی که همیشه باید پیش از نوشتن مقالات انجام شود بررسی و جستجو کلمه کلیدی است. در حقیقت شما باید قبل از اینکه دست به قلم ببرید باید زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی که می‌ توانند شما را در نتایج برتر گوگل قرار دهند بکنید. بسیاری از عزیزان به اصطلاح سئوکار به کلی این مرحله را فراموش می‌ کنند و بدون توجه به یکی از مهمترین بخش‌ های تولید محتوا شروع به نوشتن می‌ کنند.

تولید محتوای بی کیفیت و نامفهوم

بدون شک تولید محتوا اصلی ترین و مهمترین مسئله در امر سئو است. که بدون آن نوبت به دیگر روش‌های بهینه سازی نمی‌ رسد و به بیان دیگر لازمه‌ ی تمام آن‌ ها می‌ باشد. با این وجود تنها نوشتن حول محور کلمه کلیدی بدون توجه به کیفیت آن کاری کاملا عبث و بیهوده است. شاید برخی اوقات بتوان با تولید چنین متونی موتورهای جستجو را دور زد. چرا که به هرحال آن‌ها ربات هستند اما آیا می‎‌ توان با استفاده از چنین روش‌هایی کاربران را هم گول زد؟ جواب بی شک منفی است! بازدیدکنندگان هر سایتی تفاوت محتوای خوب و بد را متوجه می‌ شوند و همین تجربه کاربری اگر کاهش یابد بی هیچ قید و شرطی به سئو و رتبه شما ضربات جبران ناپذیری را وارد می‌ کند.

تولید محتوای بی کیفیت و نامفهوم

تولید محتوای کپی و تکراری

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی در روند سئو یک سایت برخودار است. و باید به حفظ کیفیت آن توجه کرد. یکی دیگر از کارهایی که به طور قطع به سایت شما ضربه وارد می‌ کند تولید محتوای کپی و تکرار است. بسیاری از تولید کنندگان محتوا و سئوکاران تنها می‌خواهند در سایتی که به آن‌ ها سپرده شده، مطالبی را به صورت طوطی وار در سایت قرار دهند. در واقع ترجیح این افراد کپی از مطالب دیگر سایت‌ ها است تا زحمتی برای نوشتن نداشته باشند! اما غافل از اینکه موتور جستجوی گوگل از این کار باخبر می‌ شود و می‌ تواند برای سایت شما پنالتی و جریمه‌ های سنگینی در نظر بگیرد. بر فرض که موتورهای جستجو نیز توجهی به این مسئله نکنند یا بتوان آن‌ها را نیز دور زد اما باز هم سدی به اسم کاربر وجود دارد که بی شک متوجه کپی کردن خواهد شد!

استفاده‌ی بیش از انداز از کلمات کلیدی

استفاده‌ی بیش از انداز از کلمات کلیدی

همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی شاکله‌ ی اصلی یک مقاله به شمار می‌ روند و باید به آن‌ ها توجه کرد. با این حال یکی از کارهایی که در گذشته در سئو موثر بود استفاده‌ ی بیش از حد از کلمات کلیدی بود. که باعث می‌ شد موتورهای جستجو سایتی که از این روش استفاده می‌کرد را به صفحات اول نتایج جستجو ببرد. اما با تغییراتی که گوگل در الگوریتم‌ های خود انجام داد و سئو را دگرگون ساخت این روش نه تنها دیگر کارساز نیست بلکه یکی از روش‌های غیر اصولی و مضر نیز به شمار می‌رود. این کار باعث می‌ شود سایت شما توسط گوگل متحمل جریمه‌ های سنگینی شود.

تمرکز و توجه تنها بر روی «یک» کلمه‌ی کلیدی

قاعدتا وب سایتی که دارید در موضوعات متنوعی تولید محتوا انجام می‌دهد. و همانطور که گفتیم هر مقاله‌ای کلمات کلیدی خاصی دارد. اما اگر شما تنها بر روی یک کلمه‌ی کلیدی برای سئو شدن سرمایه گذاری کنید نتیجه چندان مناسبی را دریافت نخواهید کرد چرا که این کار باعث می‌شود تنها در همان کلمه دیده شوید و در دیگر بخش‌های سایت خود چندان به موفقیت نرسید. پس بهتر است انرژی که صرف می‌کنید به درست ترین شکل ممکن بین کارها تقسیم شود.

جمع‌بندی

این نکات شاید در برخورد اول نکاتی معمولی و ساده به نظر برسند اما باید گفت نکاتی هستند که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید خیلی راحت و سریع در نتایج خوب گوگل حضور پیدا کنید. اگر به اصول سئو آشنایی ندارید نگران نباشید چرا که تیم سئو و تولید محتوا تهران سرور آماده همکاری با شماست تا در مدت زمانی کوتاه شما را به جایگاهی مناسب برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا