سئو

صفحه اول گوگل و راه های ورود به آن به زبانی ساده

صفحه اول گوگل و اهمیت بالای آن برای صاحبان کسب و کارها

شاید برایتان سوال باشد که چرا صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برای مدیران سایت ها برخوردار است. در جواب این پرسش می توان گفت که با ورود تجارت به عرصه گسترده ای کامرس و انتقال بخش گسترده ای از شبکه های فروش بر بستر اینترنت، موتورهای جستجو از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار شده اند. در این میان یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو، گوگل است و دلیل اهمیت آن نیز استفاده عموم کاربران از آن ها برای یافتن موارد مورد تقاضای خود از بازار گسترده تحت وب است.

علاوه بر این تجربه نشان داده که درصد بالایی از کاربران موتورهای جستجو تنها صفحات اولیه یک موتور جستجو را به منظور دستیابی به اهداف جستجوی خود برمی گزینند و نسبت به صفحات وسط تا انتهایی این موتور جستجو بی تفاوت اند. کاربران گوگل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به همین دلیل قرارگیری وبسایت شرکت ها و افراد در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

صفحه اول گوگل

قرارگیری در صفحه اول گوگل

به استثنای لینک های تبلیغات گوگل در بالا و پایین صفحه اول، معمولا به طور پیشفرض، هر صفحه گوگل
تنها ۱۰ لینک را به کاربران نمایش می دهد. البته به صورت موردی مشاهده می شود که در صورت ورود لینک
صفحات پرسش و پاسخ و اسکیماهایی نظیر لینک نشان داده شده در تصویر زیر، در صورت وجود تعداد
زیادی از لینک های دارای اسکیمای پرسش و پاسخ در یک صفحه ممکن است تعداد لینک های صفحات
به تعدادی کمتر از ۱۰ لینک در هر صفحه کاهش یابد.

صفحه اول گوگل

این موضوع نشان دهنده دشواری هرچه بیشتر رقابت قرارگیری در صفحه اول گوگل در یک کلمه کلیدی
خاص برای صاحبان کسب و کار است.

کلمات کلیدی در سئو به چه معنا هستند؟

طبیعتا هر کسب و کاری بسته به نوع محصول یا خدماتی که عرضه می نماید در ادبیات کسب و کار خود با
تعدادی کلمه کلیدی رایج و مخصوص به آن حیطه شغلی در ارتباط است که با شناخت آن ها و تقویت و
بهینه سازی جایگاه آن کلمات منحصربفرد در موتورهای مختلف جستجو می تواند جایگاه وبسایت خود را در
موتور جستجوی مدنظر خود تقویت نموده و جایگاه سایت خود را در آن موتور بهبود ببخشد. در نتیجه اجرای
صحیح این امر شانس پیدا شدن آن سایت را در نتیجه جستجوی کاربران در آن کلمات کلیدی خاص را در
موتورهای مختلف جستجو افزایش داده و راه ورود آن وبسایت را به صفحه های ابتدایی آن ها هموارتر
می سازد.

با توجه به اشارات بالا ضروریست که ابتدا شناختی مطلوب از کلمات کلیدی یک کسب و کار ایجاد شود.
به عنوان مثال بخشی از کلمات کلیدی رایج برای یک فروشگاه شیرآلات ساختمانی می تواند شیر اهرمی،
سینک، مغزی، کف شور حمام و سایر کلمات این چنینی باشد.

صفحه اول گوگل

حال بسته به میزان تعداد رقبا در آن حیطه کسب و کار و میزان فعالیت آن ها در خصوص بهینه سازی جایگاه
این کلمات یا جایگاه وبسایت های خود در موتورهای جستجو، ممکن است کلمات کلیدی یک کسب و کار با
سختی بالاتری برای ورود به صفحات ابتدایی موتورهای جستجو مواجه بوده و نیاز به تلاش بیشتری برای
ورود به این صفحات ارزشمند داشته باشند. ولیکن با همه این سختی ها ورود به این صفحات با تلاشی
مستمر، صحیح و بهینه امکان پذیر است.

حال که با مفهوم کلمات کلیدی بیشتر آشنا شدیم لازم است بدانیم که چطور به تقویت و بهینه سازی جایگاه
آن ها در یک موتور جستجو بپردازیم. کلمات کلیدی عموما به دو صورت تولید محتوا و لینک سازی ها تقویت
می شوند.

تولید محتوای کاربردی و نو در سئو یعنی چه؟

حالت اول تقویت کلمات کلیدی بهینه سازی آن ها به شیوه تولید محتوای نو و کاربردی است. به عنوان مثال
نوشتن یک مقاله با اصولی درست در مورد یک کلمه کلیدی خاص و قرار دادن آن در وبلاگ متصل به وبسایت
فروشگاهی آن کسب کار نمونه ای از تولید محتوا در خصوص آن کلمه کلیدی است. در موتور جستجوگر گوگل،
کپی نمودن محتوای تولیدی سایر نویسندگان و قرار دادن آن در وبلاگ به دلیل تاخر در انتشار محتوای کپی
شده مذکور نسبت به منبع آن موجب تشخیص کپی بودن آن متن توسط ربات های گوگل شده و جایگاه
سایت را در این موتور جستجو تضعیف می نماید. پس لازم است که مطالب و محتواهای تولید شده ما
در خصوص کلمات کلیدی مدنظرمان خلاقانه و نو باشند.

صفحه اول گوگل

علاوه بر مورد اشاره شده در بالا، مفهومی با عنوان CTR در گوگل مطرح است که به معنای درصد کلیک بر روی
صفحه شما به نسبت تعداد نمایش در نتایج جستجو پس از نمایش داده شدن به کاربرهاست که حاکی از
کیفیت مطالب شما و کاربردی بودن آن هاست. پس توجه به کیفیت مطالب تولیدی و کاربردی بودن آن ها
اهمیت بالایی در ورود به صفحات ابتدایی موتورهای جستجوی مختلف دارد.

لینک سازی ها چگونه به ورود یک وبسایت به صفحه اول گوگل کمک می نمایند؟

حالت بعدی تقویت کلمات کلیدی استفاده از لینک سازی ها هستند. لینک هایی که صفحات مختلف وبسایت
و سایر مقالات وبلاگ متصل به وبسایت یک کسب و کار داده می شود اهمیت بالایی در تقویت کلمات کلیدی
و ارتقای جایگاه آن ها دارند. علاوه بر این ها اشاره سایت های قوی به طریق همین لینک ها به وبسایت ما
نیز کمک شایانی به دیده شدن وبسایت ما توسط ربات های موتورهای جستجو داشته و شانس ما را برای
ورود به صفحات اولیه گوگل به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.

صفحه اول گوگل

جمع بندی مقاله

از گذشته تا به امروز ورود به صفحه اول گوگل رویای بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل مختلف بوده و
هست. برای ورود به این صفحه نیاز به اقدامات گسترده ای اسن که در این مقاله تنها به بخشی از آن ها با
زبانی ساده اشاره نمودیم. ولیکن اجرای اموری نظیر راه اندازی یک وبسایت موفق و بهینه سازی جایگاه آن
در گوگل کاری دشوار و پیچیده است که مستلزم مشاوره، اجرا و تعدیل سالیانه روش های مختلف دستیابی
به این هدف است. تهران سرور با در اختیار داشتن تیمی مجرب و خبره در این زمینه و سایر زمینه های مشابه
آماده اجرای این نوع پروژه ها و همکاری با شما دوستان گرامی است.

ویدئوکلیپ های آموزشی ما را در پیج آپارات تهران سرور دنبال نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا