LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشفناوری

نکاتی برای برگزاری بهتر دوره آموزشی در مودل

برگزاری بهتر دوره های مودل

نکاتی برای برگزاری بهتر دوره آموزشی در مودل

با شیوع ویروس کرونا، استفاده از ابزارهای به روز برای مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. در بخش آموزش نیز استفاده از تکنولوژی پیشرفته به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده چرا که امکان برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری وجود ندارد و عمده جلسات درسی به صورت آنلاین و از راه دور و با استفاده از نرم افزارهای مختلفی مانند مودل یا ادوب کانکت برپا می‌شوند. با این حال به دلیل اینکه این ابزارها حداقل در کشور ما عمری کوتاه دارند، ارتباط گرفتن با آن‌ها دشوار است و ممکن است دانش آموز با چنین محیطی احساس راحتی نکند و در حین برگزاری کلاس اذیت شود. در این مقاله اما قصد داریم نکاتی را برای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آموزشی در ال ام اس مودل به شما معرفی کنیم. با تهران سرور همراه باشید.

دوره‌های خود را به صورت منسجم برگزار کنید

نظم و انضباط به کار ما انسجام می‌دهد و باعث می‌شود در اجرای کار دچار سرگردانی نشویم. این هم به خود ما کمک می‌کند که چه چیزی را به دانش آموز ارائه دهیم و هم به کاربر کمک می‌کند تا بداند که با چه دوره‌ای رو به رو است. در حقیقت باید نکاتی را رعایت کنید تا این انسجام را برای برگزاری کلاس آنلاین خود به کار ببرید. اولین نکته آن خرید LMS مودل است تا بستری منسجم و مناسب را برای دوره مجازی خود فراهم کنید. اما پس از تهیه ال ام اس چی؟ دیگر به چه روش‌های نیاز داریم؟ خب به سراغ نکات مهمی که می‌خواهیم می‌رویم.

برگزاری بهتر دوره های مودل

نام گذاری مناسب

هر دوره‌ای که در مودل برگزار می‌کنید شامل بخش‌های گوناگونی می‌باشد که هر بخش نیز دارای منابع مختلف دیگری نیز است. اولین قدم پس از شروع دوره این است که برای این بخش‌ها نام‌های مناسب و متناسب با توضیحات آن‌ها را ارائه دهید تا هم خودتان و هم دانش آموزان دچار سردرگمی نشوید. در واقع با اینکار کمک می‌کنید تا دقیقا متوجه شوید به چه بخشی نیاز دارید.

تنظیم دستور العمل برای مودل خود

با مودل کارهای زیادی می‌توان انجام داد. از برگزاری آزمون آنلاین گرفته تا انجام و ارسال تکالیف مختلف و اتصال آن به بسترهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن. همین امکانات زیاد در ابتدای کار ممکن است کاربران را به اشتباه بیندازد و باعث گمراهی آن‌ها شود. بهتر است به جای اینکه یادگیری این امکانات را به دانش آموزان نا آشنا با این سیستم بسپارید، یک راهنما و دستور العمل برای بخش‌های مورد نیاز خود تنظیم کنید. با این کار علاوه بر اینکه در زمان دوره تحصیلی خود صرفه جویی کردید، یک کلاس ساده و پویا را نیز برای دانش آموزان فراهم آوردید.

اعمال سبک‌های متنی در Atto

Atto نامی است که مودل برای ویرایشگر متن خود انتخاب کرده است. در حقیقت شما با استفاده از این ویرایشگر می‌توانید سبک‌های متنی مختلفی را در دوره خود بنویسید. به عنوان مثال با استفاده از تگ‌ها می‌توانید میزان اهمیت متن و یا رابطه بخش‌های یک متن (زیر شاخه بودن) و… را مشخص کنید. با این کار به دوره آموزشی خود نظم بالایی می‌دهید و در راستای انسجام آن حرکت می‌کنید.

ورود و خروج کاربران را مدیریت کنید

باید کاربران خود را سازمان دهی کنید و از زمان ورود و خروج آن‌ها با خبر باشید. مودل امکان حضور و غیاب نیز دارد که شما علاوه بر انجام آن به صورت ساده می‌توانید زمان بندی آن را نیز مشخص کنید.

برگزاری بهتر دوره های مودل

به کلاس خود تنوع ببخشید

همانطور که می‌دانید و ما نیز بارها در وبلاگ خودمان به این مسئله پرداختیم، مودل دارای امکانات زیادی است و می‌توان انواع و اقسام فایل‌ها را در آن به اشتراک گذاشت. از تصویر و ویدئو گرفته تا فایل‌های صوتی. با این کار تنها متکی به متن نیستید و می‌توانید تنوع زیادی را در کلاس خود ایجاد کنید. با این کار می‌توانید کلاس خود را از یک نواختی خارج کنید.

جمع بندی

با رعایت و دقت در همین نکات می توانید از LMS خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مودل امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تهران سرور ارائه دهنده با کیفیت ترین مودل در ایران آماده همکاری با دانشگاه های سراسر کشور می باشد. اگر قصد خرید LMS مودل را دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا