LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

راه‌های افزایش مشارکت در کلاس مجازی

چطور مشارکت دانش آموزان در کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

راه‌های افزایش مشارکت در کلاس مجازی

یکی از مشکلاتی که برخی از دانشجویان و اساتید در کلاس مجازی با آن دسته و پنجه نرم می‌ کنند این است که بعضا با کلاس‌های خسته کننده‌ای طرف هستیم. برخی از دانشجویان این کلاس‌ ها را بی فایده می‌ دانند. توجه چندانی به محتوایات کلاس نمی‌ کنند. گاهی نیز سطح پاسخگویی به سوالات به شدت پایین است و عده‌ای این مسئله را به دلیل عدم وجود ارتباط چشمی بین حاضران در کلاس می‌ دانند. البته که این حرف چندان اشتباه هم نیست. اما هر مشکلی، راه حلی نیز به دنبال دارد. در این مقاله راه‌هایی برای افزایش مشارکت و ایجاد جذابیت در کلاس‌ های آنلاین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید بازدهی بالایی از روند آموزشی خود داشته باشید. پس با تهران سرور همراه باشید.

مشخص کردن هدف کلاس در ابتدای جلسات

به طور مشخص هر جلسه کلاس درس به منظور اهدافی تشکیل می‌شود که متمایز از هدف‌های گذشته است. از همین رو بهترین کار این است که اساتید در کلاس‌های آنلاین نقشه راه را برای حاضران در کلاس به خوبی توضیح دهند. و چند دقیقه‌ی ابتدایی را به این امر اختصاص دهند. با این کار می‌توانید توجه حاضران را به خود و محتوایی که قرار است ادامه دهید جلب کنید و اولین قدم برای بالا بردن مشارکت و بازدهی بالا را محکم بردارید. علاوه بر این دانش آموز شما می داند در مسیر آموزش با چه چیزهایی قرار است رو به رو شود.

چطور مشارکت دانش آموزان در کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

مشخص کردن وظیفه برای حاضران در کلاس

از معضلاتی که اساتید با آن رو به رو هستند این است که بسیاری از دانشجویان مانند تماشاگران یک مسابقه فوتبال به کلاس درس نگاه می‌کنند. در واقع این خواسته‌ی تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس است که کار خاصی را انجام ندهند. بهترین کار این است که برای دانشجویان در کلاس خود یک مسئولیت خاص در نظر بگیرید تا کلاس شما حالتی گفتگو محور به خود بگیرد. اگر این اتفاق نیفتد شما تبدیل به یک متکلم وحده می شوید. چیزی که اصلا برای کلاس درس به خصوص به صورت مجازی مناسب نیست. و قطعا ضربات شدیدی به بازدهی کلاس های شما وارد می کند.

افراد منفعل را درگیر بحث کنید

بسیاری از اساتید توجه زیادی به افراد فعالی که همیشه و بدون نیاز به تلاش استاد، در کلاس شروع به مباحثه می‌کنند دارند و به باقی کلاس بی توجهی می‌کنند. در حقیقت دبیران با این کار هم دانش آموز را به خواسته خود می‌رساند و هم بازدهی کلاس خود را به صورت چشمگیری پایین می‌آورد. بهتر است با روش‌های خلاقانه کسانی که تمایلی به شرکت در مباحث کلاس ندارند را وادار به بحث و گفتگو کنید. صدا زدن آن ها فعال کردن میکروفن آن ها به دلایل مختلف می تواند در این امر به شما کمک زیادی کند.

چطور مشارکت دانش آموزان در کلاس مجازی را افزایش دهیم؟

چالش چند دقیقه!

حاضران در کلاس‌های مجازی آنلاین اصولا در محیط هایی حضور دارند که افراد خانواده نیز در کنارشان به صورت دور یا نزدیک حضور دارند. به طور کلی عوامل زیادی وجود دارد که دانشجو تمایل زیادی برای صرف وقت با آن‌ها را دارد. شما باید هر چند دقیقه یک بار بنابر نیازهای خود، چالش‌های جدیدی با خلاقیت خود برای افراد حاضر در کلاس به وجود آورید تا ناخودآگاه وارد بحث و گفتگو شوند. انجام این کار مشارکت در کلاس های آنلاین را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در نتیجه بازدهی خوبی نیز دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده می‌کنید با روش‌ها و راهکارهایی ساده می‌توانید به راحتی کلاسی پویا و فعال داشته باشید و بازدهی خود را بالا ببرید. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا