آموزشسرور اختصاصی

راه های بهبود امنیت سرور اختصاصی

چطور امنیت سرور اختصاصی را افزایش دهیم؟

راه های بهبود امنیت سرور اختصاصی

این روزها اکثر اطلاعات و داده ها در بستر وب منتقل می شوند. از این رو سرورها نقش مهمی در فعالیت های در بستر وب ایفا می کنند. به همین جهت حفظ امنیت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. خوشبختانه سرورهای اختصاصی تهران سرور از امنیت زیادی برخوردارند. و از قدرتمندترین ویژگی های این نوع سرور همین امنیت بالای آن ها است. با این حال همیشه برای بهبود و افزایش امنیت راه هایی وجود دارد. در این مقاله نیز قصد داریم تا نکاتی ساده اما کاربردی را برای افزایش امنیت سرور اختصاصی به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال افزایش و بهبود امنیت سرور خود هستید با وبلاگ تهران سرور در این مطلب همراه باشید.

چرا امنیت سرور اختصاصی مهم است؟

اینترنت جای امنی نیست. به گفته بسیاری از کارشناسان این حوزه، اگر به دنبال امنیت کامل و 100 درصدی هستید بهتر است هیچوقت به اینترنت متصل نشوید. در حقیقت چنین مسئله ای امکان پذیر نیست. با این حال نباید نگران بود. چرا که در چنین دنیا و فضای ناامنی نیز می توان از روش های مختلفی برای بهبود و افزایش امنیت استفاده کرد. در نتیجه متخصصان حوزه امنیت سعی دارند روز به روز خلاءهای موجود را شناسایی و پوشش دهند. از آن جا که سرورها فضای میزبانی برای سایت و اپلیکیشن و… هستند باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. این امنیت به حفظ اطلاعات شما کمک زیادی می کند و راه های نفوذ را مسدود می سازد. به عقیده بسیاری از کارشناسان امنیت هاست و سرور آنقدر مهم است که هرچقدر هم در آن هزینه کنید کم است!

چطور امنیت سرور اختصاصی را افزایش دهیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، سرورهای اختصاصی به صورت پیش فرض از امنیت خوبی برخودارند. خوشبختانه سرورهای اختصاصی تهران سرور که در دیتاسنترهای مختلفی مانند شاتل، پارس آنلاین و زی تل به مشتریان واگذار می شوند نیز از بروزترین نکات ایمنی استفاده می کنند. به طور حتی اگر تغییراتی در کانفیگ های ایمنی این سرورها ایجاد
نکنیم نیز می توانیم با اطمینان بالایی به کارمان ادامه دهیم. با این حال راه های زیادی برای بهبود و افزایش این امنیت
نیز وجود دارند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم:

چطور امنیت سرور اختصاصی را افزایش دهیم؟

1. بروزرسانی منظم همه موارد

همواره در نظر داشته باشید که بهترین راه برای برقراری امنیت، بروزرسانی همه موارد داخل سرور شما است. هر چه از نسخه های قدیمی نرم افزارها در هر جایی استفاده کنید، خطر و ریسک امنیتی را بالا خواهید برد. بروزرسانی هایی که برای نرم افزارها ارائه می شوند علاوه بر امکانات جدید، باگ ها و حفره های امنیتی را نیز پوشش می دهند. از این رو توصیه می کنیم حتما از آخرین نسخه پایدار نرم افزارهای سرور اختصاصی خود استفاده کنید.

2. استفاده از شبکه های مورد اعتماد و امن

هنگامی که می خواهید به حساب کاربری خود لاگین کنید، اطمینان داشته باشید که از شبکه هایی که از طریق آن ها اطلاعات شما رصد می شود استفاده نکرده باشید. همواره سعی کنید تا جای امکان از شبکه های امن تر استفاده نمایید. این روش به نوعی خطای انسانی محاسبه می شود. از این رو باید حواس خود را هنگام استفاده از انواع شبکه و نتورک بسیار جمع کنید.

3. مراقب حملات DDOS باشید

حملات DDOS یکی از حملات معمول در دنیای وب می باشد. که شما می توانید برای جلوگیری از آن از CDN ها یا حتی فیلترهای سرعت استفاده کنید. به طور معمول در بازه های زمانی مختلفی با این حملات مواجه می شوید. متاسفانه اگر آمادگی مقابله با آن ها را نداشته باشید، دچار شرایط سختی خواهید شد.

4. بک آپ گیری منظم از اطلاعات

حتی اگر تمام موارد امنیتی را رعایت کرده باشید ممکن است سرور شما دچار مشکلات مختلفی شود. مشکلاتی که می توانند اطلاعات شما را به خطر بیاندازند. به طور کلی بک آپ گرفتن در هر سرویس میزبانی مهم است. چرا که باعث می شود تا اطلاعات شما برای مدتی معین حفظ شود. بک آپ گرفتن از آن نظر اهمیت دارد که شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی ممکن است در سرور رخ دهد. از دست دادن اطلاعات به شدت مهم به اعتبار و سود شما آسیب می زند. به خصوص زمانی که اطلاعات محرمانه مشتری در معرض خطر قرار می گیرند.

چطور امنیت سرور اختصاصی را افزایش دهیم؟

5.  استفاده از رمزهای پیچیده و قدرتمند

رمزهای عبور ضعیف و پیش پا افتاده همیشه یک تهدید جدی برای امنیت در هر چیزی به حساب می آیند. در سرورهای اختصاصی نیز این مسئله اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از نام کاربری و رمزهای پیچیده، دشوار و قدرتمند و طولانی استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد این رمزها را خودتان بسازید و از رمزسازهای پیشفرض استفاده نکنید. ترکیب حروف بزرگ و کوچک، نماد و اعداد نیز می تواند موثر واقع شود. همچنین بهتر است در بازه های زمانی مشخص به عنوان مثال هر دو ماه یک بار این رمز را تغییر دهید و از رمز قدرتمند جدیدی استفاده کنید. این کار دست هکرها را بسیار بسته نگه می دارد.

6. استفاده از سرور مدیریتی برای انجام خودکار برخی کارها

بروزرسانی و بک آپ گیری بهتر است که در زمان های خاص و بازه هایی معین انجام شوند. از این رو ممکن است این کار برای شما سخت باشد. چرا که ممکن است آن را فراموش کنید. به همین منظور می توانید یک سرور برای انجام چنین کارهای مدیریتی در نظر بگیرید. با این کار بک آپ گیری و بروز رسانی به صورت خودکار و در بازه هایی که برای آن ها تعیین کرده اید، انجام می شوند.

جمع بندی

با همین روش های بسیار ساده اما مهم می توانید امنیت سرور اختصاصی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس های ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور اختصاصی از مجموعه ما، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا