آموزشتازه هایفناوریکسب و کار

ویژگی های رمز عبور قدرتمند چیست؟

رمز عبور قدرتمند چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های رمز عبور قدرتمند چیست؟

شما برای حفظ اطلاعات مهم خود نیاز به رمز عبور یا پسوورد دارید. استفاده از رمز عبور تنها محدود به وب سایت نمی شود. رمز عبور یا پسوورد در خیلی جاها مورد استفاده قرار می گیرد مانند ایمیل، تلفن همراه، هاست، سایت، کارت عابر بانک و… با این حال شاید انتخاب یک رمز عبور قدرتمند کار دشواری باشد و شما در هنگام ثبت نام در وب سایت ها دچار مشکل شوید. شاید رمزی که انتخاب می کنید آنقدر سخت و دشوار باشد که آن را فراموش کنید. در این مقاله قصد داریم ویژگی های رمز عبور قدرتمند را به شما معرفی کنیم تا از یک پسوورد خوب بهره مند شوید. اگر شما هم در انتخاب رمز مناسب مشکل دارید این مقاله تهران سرور را از دست ندهید.

پسوورد یا رمز عبور چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم پسوورد یا رمز عبور آشنا شویم. در حقیقت رمز عبور یک سری کارکتر یا عدد هستند که برای ورود کاربر به سایت یا هاست یا هرچیز دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر از این رمز به جهت بالا بردن امنیت و حفظ اطلاعات دربرابر افراد استفاده می شود. اطلاعاتی که لو رفتن آن ها ممکن است هویت، کسب و کار یا در مواردی حساس حتی جان شما را در خطر قرار دهد. از این رو رمز عبور اهمیت زیادی در زندگی افراد دارد. پس باید به فکر یک پسوورد قدرتمند برای خود باشید.

پسوورد یا رمز عبور چیست؟

رمز عبور قدرتمند چه ویژگی هایی دارد؟

حالا که با مفهوم پسوورد آشنا شدیم بهتر است با ویژگی های یک پسوورد قدرتمند نیز آشنا شویم.

قابل پیش بینی نباشد

اولین ویژگی یک پسوورد قدرتمند و خوب این است که به هیچ عنوان برای هیچ شخصی قابل پیش بینی نباشد. در حقیقت قابل حدس بودن یک رمز می تواند آن را بسیار قابل دسترس کند. دقت کنید که این قابل پیش بینی بودن ارتباطی به طولانی یا کوتاه بودن آن ندارد. به عنوان مثال پسوورد 123456789 نسبتا طولانی است اما کاملا قابل پیش بینی و قابل حدس است. استفاده از این پسووردها به هیچ عنوان کار عاقلانه ای نیست چرا که توسط ساده ترین افراد نیز قابل هک شدن است.

رمز عبور طولانی بهتر است

قطعا هر چه تعداد کارکترهایی که در رمز خود استفاده می کنید بیشتر باشد، پیدا کردن آن نیز دشوار تر است. پس سعی کنید برای حفظ اطلاعات مهم خودتان از رمز عبورهای طولانی استفاده کنید. با این حال سعی کنید آن را فراموش نکنید!

آن را فراموش نکنید

به طور واضح اگر رمز عبور خود را فراموش کنید اطلاعات خود را از دست می دهید! سعی کنید از پسووردهایی استفاده کنید که برای شما یادآور چیزی باشد تا آن را فراموش نکنید. در ضمن سعی کنید برای رمزهای خود یک Hint یا نکته یادآوری نیز قرار دهید.

پسوورد پیچیده

پیچیدگی آن را بالا ببرید

اگر تمام موارد مذکور در بالا را رعایت کردید اما پسوورد شما کاملا ساده و فاقد پیچیدگی بود بهتر است که از آن استفاده نکنید یا حداقل در جاهایی که اهمیت زیادی ندارند آن را به کار ببرید. استفاده از کارکترهای خاص مانند @#$% در کنار حروف بزرگ و کوچک و همینظور اعداد می توانند به بالا رفتن این پیچیدگی کمک کند.

از یک پسوورد خوب دوبار استفاده نکنید

اگر یک پسوورد خوب و قدرتمند دارید سعی کنید آن را منحصر به فرد و یونیک نگه دارید و فقط و فقط در یک جا از آن استفاده کنید. استفاده از یک پسوورد در جاهای مختلف امکان لو رفتن و هک شدن اطلاعات شما را بسیار افزایش می دهد. پس سعی کنید برای هر اکانتی یک رمز عبور قدرتمند در نظر بگیرید.

جمع بندی

استفاده از پسووردهای قدرتمند و منحصر به فرد برای هر فردی که در حوزه وب فعالیت می کند یکی از مهم ترین کارها است. شما نیز اگر به دنبال ساخت یک رمز عبور قدرتمند هستید بهتر است از مواردی که در این مقاله نام بردیم استفاده کنید تا امنیت اطلاعات خود را تضمین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا