آموزشسخت افزارفناوریهاست

5 نکته برای افزایش امنیت هاست

چطور امنیت هاست را افزایش دهیم؟

5 نکته برای افزایش امنیت هاست

راه اندازی وب سایت نیازمند المان های مختلفی است. مهم ترین بخش برای انجام هرکاری، فراهم کردن بستر و زیرساخت آن است. در بحث راه اندازی وب سایت نیز هاست است که در حکم همین زیرساخت می باشد. به عبارت دیگر بدون وجود هاست یا به طور کلی فضای میزبانی، نمی توانید سایت خود را راه اندازی کنید. مسئله مهم دیگر امنیت است. در دنیای اینترنت شما همیشه در معرض خطر هستید. از این رو باید در هر بخشی که می توانید امنیت خود را تضمین کنید. همانطور که گفتیم هاست به عنوان بستر و زیرساخت نقشی اساسی در راه اندازی سایت دارد. پس شما باید در افزایش امنیت آن نیز تلاش زیادی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم 5 نکته برای افزایش امنیت هاست به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

*نکته: باید به این موضوع توجه کنید که امنیت هاست یک مسئله دو جانبه است. در حقیقت برخی از موارد به شرکت هاستینگ مرتبط می شود که باید آن ها را رعایت کند. در طرف مقابل نیز برخی کارها هستند که از سمت کاربر باید رعایت شوند.

 

1- استفاده از رمز عبور قدرتمند و تغییر آن در بازه های زمانی مختلف

چطور امنیت هاست را افزایش دهیم؟
از رمز قوی استفاده کنید
استفاده از رمز عبور قدرتمند این روزها از واجبات در هر زمینه ای است. اگر رمزی دم دستی، سست، کوتاه و قابل حدس انتخاب کنید قطعا اطلاعات خود را در معرض خطر قرار داده اید. سعی کنید در انتخاب رمز از ترکیب اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علائم اختصاری استفاده کنید. همچنین رمزی انتخاب کنید که بیش از 10 کارکتر داشته باشد. در ضمن شدیدا توصیه می کنیم در بازه های زمانی مشخص و به صورت دوره ای اما منظم (مثلا هر ماه یک بار) نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید. با این کار احتمال لو رفتن رمز را کاهش می دهید و امنیت خود را تضمین می کنید.

2- هاست خود را اسکن کنید

ویروس ها و بد افزارها در هر محیطی مربوط به دنیای وب وجود دارند. به عبارت دیگر جایی نیست که از دست چنین مشکلاتی راحت باشیم. با این حال هرجا مشکلی وجود دارد راه حلی نیز خواهد بود. خوشبختانه کنترل پنل های C-Panel و Direct Admin دارای آنتی ویروس ClamAV هستند. این آنتی ویروس توانایی شناخت بسیاری از ویروس ها و بدافزارهای موثر در لینوکس را دارد. پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای و در بازه های زمانی منظم هاست خود را اسکن کنید. با انجام این کار تمامی فعالیت هایی که ممکن است به هاست شما آسیب بزنند را زیر نظر خواهید داشت. همین مسئله باعث افزایش سطح ایمنی هاست شما نیز می شود.

3- استفاده از پروتکل امن HTTPS

چطور امنیت هاست را افزایش دهیم؟

احتمالا کمی با پروتکل های HTTP و HTTPS آشنا هستید. پروتکل HTTP به دلیل ارتباط Clear Text ایمنی بالایی ندارد و امکان هک آن بسیار بسیار زیاد است. اما با استفاده از پروتکل HTTPS و ایجاد الگوریتم های امنیتی و رمزنگاری امنیت اطلاعات شما تضمین می شود. در این حالت هک کردن اطلاعات شما بسیار دشوار می شود. از این رو توصیه می کنیم برای ورود به هاست و کار با آن از این پروتکل استفاده کنید. با این کار افزایش امنیت هاست خود را تضمین خواهید کرد.

4- از تلفن هوشمند برای ورود به هاست استفاده نکنید

این روزها استفاده از تلفن های هوشمند بسیار زیاد شده است. بر اساس آمارها، در این روزگار گوشی های هوشمند پرکاربرد ترین ابزار بشری است. حتی 80 درصد وبگردی ها نیز از این طریق صورت می گیرند. برخی از افراد مدیریت وب سایت خود را نیز با این ابزار انجام می دهند که چندان توصیه به انجام این کار نمی کنیم. دلیل آن نیز این است که امنیت سیستم های کامپیوتری نسبت به گوشی های هوشمند بسیار بسیار بیشتر است. پروتکل های امنیتی گوشی های هوشمند هنوز به قدرت کامپیوترها نرسیده است. از این رو ممکن است انجام این کار امنیت هاست شما را به خطر بیاندازد.

5- استفاده از تایید دو مرحله ای برای ورود

چطور امنیت هاست را افزایش دهیم؟
از تایید دو مرحله استفاده کنید

یکی از کارهای امنیتی که در سال های اخیر در بسیاری از نرم افزارها و سایت ها انجام گرفته است استفاده از تایید دو مرحله ای برای ورود به آن ها است. در حقیقت تایید دو مرحله ای یا Two-Factor Authentication یکی از بهترین کارهای امنیتی برای افزایش ایمنی هاست شما به شمار می رود. با این کار حتی اگر رمز شما به هر دلیلی لو برود یا هاست شما هک شود، شخص نمی تواند مستقیما وارد هاست و کنترل پنل شما شود. چرا که در این بخش، Two-Factor Authentication به عنوان یک عامل واسط حضور دارد و مانع از ورود هکر می شود. سعی کنید از این روش ایمنی حتما استفاده کنید.

جمع بندی

انجام این نکات ایمنی باعث افزایش چشمگیر امنیت هاست شما می شود. اگر برای راه اندازی سایت خود به هاست اشتراکی نیاز دارید، پیشنهاد ما خرید هاست لینوکس ایران از تهران سرور است. هاست های اشتراکی تهران سرور با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه می شوند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران از مجموعه تهران سرور، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا