آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

5 ویژگی سایت فروشگاهی خوب

5 ویژگی سایت فروشگاهی خوب

امروزه به دلیل مشغله‌ های زیاد افراد، هزینه‌ های زیاد رفت و آمد، سرعت بخشیدن به کارها و حتی تبل شدن انسان‌ ها، فروشگاه‌ های اینترنتی جایگاه ویژه‌ ای در زندگی افراد ایفا می‌ کنند. در حقیقت مدرنیته زندگی انسان را به مسیر تازه ای برده که تمام عوامل در آن دچار تغییر و تحول شده و از شکل سنتی خود فاصله گرفته است. یکی از بزرگترین این تغییرات، ظهور وب سایت ها به خصوص وب سایت فروشگاهی است. ویروس کرونا نیز در سرعت بخشیدن به این تغییرات سبک زندگی بی تاثیر نبود. اما یک سایت فروشگاهی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه ویژگی هایی هم باب میل مشتریان است و هم برای صاحب سایت سود آوری دارد؟ در این مقاله تهران سرور قصد داریم پاسخ این سوالات را بدهیم. با ما همراه باشید.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، سبک و شیوه زندگی انسان ها تغییر کرده. از همین رو اکثر آن ها نیز به دنبال خریدی راحت و بی دردسر در منزل یا محل کار خود هستند. به همین دلیل ترجیح می دهند به جای صرف وقت در ترافیک و فروشگاه ها، از سایت های فروشگاهی خرید خود را انجام دهند. پاندمی کرونا باعث شد تا بسیاری از مشاغل ورشکست شوند. اما بسیاری تصمیم گرفتند به جای ناامیدی، کسب و کار خود را از نو بسازند. پس وارد حوزه تجارت الکترونیک شدند و سایت فروشگاهی تاسیس کردند. برخی از آن ها به دلیل داشتن سایت فروشگاهی خوب موفق شدند و برخی دیگر شکست خوردند. امروزه برای موفقیت در دنیای پر رقابت فروش محصولات، حتما باید به فکر تاسیس فروشگاه اینترنتی باشید. اما ویژگی های خوب سایت فروشگاهی چیست؟

1- طراحی مدرن، ساده و کاربر پسند

مهم ترین کاری که شما در مرحله اول باید انجام دهید، طراحی درست و دقیق سایت است. در حقیقت باید با اصول مدرن طراحی پیش بروید. از ظاهرهای شلوغ و سردرگم کننده دوری کنید. از آن جایی که شما عمدتا با مشتریان کم حوصله ای سر و کار دارید، سعی کنید وب سایتی کاربر پسند طراحی کنید. باید سطح دسترسی به بخش های مختلف سایت آسان باشد. در حقیقت کاربران بعد از گذشت چند دقیقه در سایت شما باید آشنایی خوبی از آن به دست بیاورند. تمامی این مسائل تنها با طراحی اصولی امکان پذیر است. پس سعی کنید که طراحی را جدی بگیرید و از ابتدا روی آن کار کنید تا در جذب و نگهداری بازدیدکننده موفق باشید.

سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
اهمیت طراحی برای سایت فروشگاهی

2- نسخه سازگار با موبایل

یک وب سایت فروشگاهی خوب باید به فکر تمام کاربران باشد. امروزه بیشترین ابزاری که انسان از آن استفاده می کند تلفن همراه یا همان موبایل است. ظهور گوشی های هوشمند و پیشرفت آن ها در بازه زمانی کوتاهی باعث شده تا استفاده از این ابزار، ما را بی نیاز از هر چیزی بکند. یکی از مهم ترین این استفاده ها وب گردی و خرید اینترنتی است. بیش از ۶۰ درصد معاملات آنلاین از طریق وب گردی با موبایل انجام می شود. از این رو شما باید نسخه ریسپانسیو و سازگار با موبایل وب سایت خودتان را نیز طراحی کنید تا حجم مشتریان شما افزایش یابد.

3- تصاویر و ویدیوهای با کیفیت

هر مشتری وقتی قصد خرید دارد، ترجیح می دهد تا کالای مورد نظر خودش را خوب ببیند و بررسی های مد نظرش را انجام دهد. اما از آن جایی که در وب سایت فروشگاهی امکان چنین کاری به صورت فیزیکی و حضوری وجود ندارد، شما باید از محصولات خود تصاویر و ویدیوهای با کیفیت تهیه کنید. در حقیقت از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت قرار داده می شد زمان زیادی گذشته است. مشتری امروزی توقع دارد تا تصاویر با کیفیتی از زوایای مختلفی از محصول شما ببیند. این کار باعث می شود مشتریان شما رشد چشمگیری داشته باشند چرا که این حرکت نشان می دهد شما برای بازدیدکنندگان خود ارزش قائل هستید.

4- نظرات کاربران

یکی از مواردی که می تواند به مشتریان در خرید کالا ها کمک کند بخش نظرات محصولات است. در حقیقت مشتری می تواند در این بخش نظرات خود نسبت به کالای مورد نظرش را بنویسد. با این کار می توان یک اطلاعات عظیم از کاربری کالا نیز به دست آورد. بخش نظرات سایت فروشگاهی یکی از کاربردی ترین بخش های هر سایتی است که می تواند در انتخاب کالای مناسب به دیگران کمک کند. علاوه بر این دریافت حجم زیادی کامنت مرتبط با صفحه برای سئو شما نیز یک مزیت بسیار بزرگ به شمار می رود که نباید آن را از دست بدهید.

سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

5- جستجوی قدرتمند

همانطور که بارها گفتیم، کاربران دنیای مجازی بسیار کم حوصله هستند و دوست دارند در کمترین زمان ممکن به چیزی که می خواهند برسند. از این رو قدرت جستجو برای آن ها بسیار مهم است. شما باید یک نوار جستجوی خوب و صفحه نتایج جستجو قدرتمند داشته باشید تا بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد. در حقیقت مشتری باید به چیزی که می خواهد برسد و علاوه بر آن کالاهای مشابه را نیز ببیند. این کار به شما در فروش محصولات کمک بسیار زیادی می کند. فروشگاه های اینترنتی بزرگ در دنیا نیز از این روش برای افزایش فروش خود بسیار استفاده می کنند.

جمع بندی

داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای افزایش درآمد شما راه بسیار مناسبی است و اگر نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را رعایت کنید، قطعا این درآمد بیشتر هم خواهد شد. برای طراحی سایت فروشگاهی کافی است با تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب کنید. سایت فروشگاهی شما در مدت زمانی کوتاه و با کیفیتی بالا در اختیار شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا