طراحی سایت و وردپرس

سایت های دانلود رایگان چگونه کسب درآمد میکنند؟

درآمدزایی از سایت های حاوی لینک دانلود رایگان

سایت های دانلود رایگان چگونه کسب درآمد میکنند؟

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش بیاید که سایت های دانلود رایگان مانند سایت های دانلود فیلم، سریال، موزیک، پک آموزشی، اپلیکیشن و… که لینک های رایگان برای دانلود در صفحه خود قرار می دهند، چگونه کسب درآمد میکنند؟ و هزینه ای که بابت تمدید سرور و سایت خود میدهند را از چه طریقی جبران میکنند؟ آیا طراحی سایت دانلود برنامه، کتاب، فیلم یا موزیک سودی هم دارد؟
ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که روش درآمدزایی این گونه سایت ها از چه طریقی است.
چند روش برای کسب درآمد از این سایت ها وجود دارد:

سایت های دانلود رایگان

روش های کسب درآمد سایت های دانلود رایگان

1- تبلیغات: رایج ترین روش کسب درآمد سایت های دانلود رایگان از طریق تبلیغات است.
این مورد در صورتی شامل درآمد بالاییست که بازدیدکنندگان سایت های دانلود میلیونی باشند. مانند سایت های آپارات و سافت 98. این سایت های پربازدید به عنوان مثال بنر تبلیغات هر شرکت را در صفحه خود قرار میدهند و به ازای هر کلیک بر روی بنر، پورسانت دریافت می کنند.

2-اسپانسرشدن: در این مورد سایت هایی که معروف هستند و مخاطبان زیادی دارند، می توانند به سراغ شرکت های مختلف بروند و اسپانسر و مبلغ آنها شوند. برای این کار لازم است یک تیم فروش داشته باشید تا بتوانید از این طریق درآمد کسب کنید.
دقت کنید: برای کسانی که می خواهند کسب و کار جدید راه اندازی کنند، این مورد مناسب نیست.

3-بازاریابی یا مشارکت در فروش: در روش بازاریابی شما می توانید محصولات دیگر شرکت ها را در سایت خود قرار دهید و در فروش آن ها همکاری نمایید. در این صورت هر کاربری که از طریق لینک شما محصولی را خریداری کند، به شما پورسانت یا درصدی از آن فروش تعلق میگیرد.

4-تولید محتوا و تولید محصولات آموزشی: روش دیگر برای کسب درآمد، تولید محتوا و پکیج های آموزشی است. در این روش می توانید یک بار وقت بگذارید تا پکیج های آموزشی و محصولات مکمل را مهیا کنید. و در کنار لینک های رایگان سایتتان قرار دهید. پس از آن می توانید تا مدت ها بدون هیچ زحمتی پکیج ها را به فروش برسانید و درآمدزایی کنید.

سایت های دانلود رایگان

سایت های دانلود رایگان فیلم و سریال

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که: سایت هایی مانند سایت های دانلود رایگان فیلم و سریال خارجی و ایرانی، به جز تبلیغات از چه راهی کسب درآمد میکنند؟
بعضی سایت ها، فیلم و سریال های مختلف از جمله فیلم های بدون مجوز و یا بامجوز- بدون سانسور یا با سانسور و با دوبله را در سایت های خود به صورت رایگان قرار می دهند. باید بدانید هزینه ای که بابت گذاشتن اینگونه لینک ها می شود، بسیار زیاد است. مانند هزینه های دوبله کردن هر فیلم. زیرا برای این کار احتیاج به تیم دوبلاژ ماهر دارند و هزینه دوبله هر 90 دقیقه حدود 7-8 میلیون می باشد.
پس شخصی که وارد این حرفه میشود، می تواند با تشکیل یک تیم دوبله، فیلم را برای سایت خود آماده کند و به سایر سایت ها و شبکه های مخاطب هم بفروشد. در نتیجه با اینکار علاوه بر جبران هزینه های انجام شده، سودآوری هم میشود.

روش درآمدزایی سایت های دانلود رایگان فیلم و سریال

1-اشتراک گذاری فیلم ها با دیگر سایت ها: یکی از راه های کسب در آمد این گونه سایت ها اشتراک گذاری فیلم ها با دیگر سایت ها می باشد. یعنی فیلم یا سریال با دوبله فارسی را در اختیار سایت دیگری قرار میدهند و بابت این اشتراک گذاری هزینه دریافت میکنند.

2-پهنای باند: روش دیگر کسب درآمد این سایت ها که معمولا ما از آن بی خبریم، از طریق پهنای باند می باشد.
زمانی که شما وارد سایتی می شوید، یا قصد دانلود فیلم را دارید یا میخواهید فیلم را آنلاین تماشا کنید. هزینه ای که بابت خرید اینترنت می کنید و همچنین اینترنتی که مصرف می کنید، برای شخص ارائه دهنده سودآوری دارد. در واقع سایت مربوطه از طرف دیتاسنتر (که میزبان این گونه سایت ها هستند) به صورت درصدی درآمد کسب می کند. البته این مورد ممکن است در همه دیتاسنترها صدق نکند و بعضی از آن ها پولی به سایت های دانلود ندهند. در این صورت مسلما سایت های دانلود این دیتاسنترها را برای کار و مشارکت انتخاب نمیکنند. و با دیتاسنترهایی قرارداد میبندند که برای آن ها سودآور باشند و بتوانند از طریق پهنای باند درآمدزایی کنند.

3-خرید اشتراک توسط مردم: روش دیگر کسب درآمد از طرف خود مردم می باشد. مثلا سایت هایی مثل فیلیمو و یا نماوا که فیلم و سریال ایرانی و خارجی ارائه می دهند، به صورت ماهیانه از مردم هزینه دریافت می کنند. و مردم می توانند با خرید اشتراک، به صورت رایگان فیلم و سریال تماشا کنند.

4-فیلم های جدید و نو: روش دیگر کسب درآمد به این شکل است که سایت ها لینک فیلم های تازه اکران را به صورت رایگان در صفحه خود قرار میدهند. و طبق توافقات قبلی با سازنده فیلم، هر شخصی که از طریق این لینک فیلم را دانلود کند، به سایت مربوطه درصد تعلق می گیرد.

سخن آخر

با تمام مواردی که گفتیم، روش های زیاد دیگری نیز وجود دارد که سایت های دانلود میتوانند از طریق آنها به درآمدهای بالایی برسند. خیلی از این ترفندها پشت پرده اتفاق می افتد که شاید افراد عادی هیچ گاه متوجه نشوند.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا