آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

مالتی مدیا چیست و چه کاربردی در تولید محتوا دارد؟

اهمیت و کاربرد مالتی مدیتا چیست؟

مالتی مدیا چیست و چه کاربردی در تولید محتوا دارد؟

تقریبا این روزها همه دوست دارند تا به صورتی کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت بکنند. در حقیقت رمز موفقیت در دنیای امروز، ورود به دنیای تجارت الکترونیک است. به همین دلیل استفاده از وب سایت ها افزایش چشمگیری داشته است. اما تنها داشتن یک سایت کافی نیست چرا که باید از المان های مختلف جهت بهبود کارایی آن نیز استفاده کنید. یکی از مهم ترین این المان ها، محتوا است. به عبارتی مهم ترین دارایی سایت شما که کاربران به سمت سایتتان جذب می کند، محتوای شماست. اما برای جذاب شدن محتوا و کاربردی بودن آن باید چه کارهایی انجام داد؟ استفاده از مالتی مدیا یکی از مهم ترین روش ها در طراحی سایت و تولید محتوا است. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم مالتی مدیا چیست و چه کاربردی در تولید محتوا دارد؟ پس با تهران سرور همراه باشید.

مالتی مدیا چیست؟

هر واژه ای خاستگاهی دارد و مالتی مدیا نیز از این امر مستثنی نیست. به عبارتی این یک لغت نو و تازه است. پیش از ظهور ویندوز ۹۵ خبری از این واژه در دایره لغات افراد وجود نداشت. اما با عرضه این نسخه ویندوز و پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، مالتی مدیا شکل و معنای واقعی خود را به دست آورد. این واژه در لغت فارسی به معنای «چند رسانه ای» می باشد. با این حال شاید نتوان چندان معنای دقیقی را از آن استنباط کرد. در مفهوم رایانه ای، این واژه یعنی استفاده از عناصر صوتی و تصویری (به صورت ثابت یا متحرک) به منظور انتقال پیام و هدفی خاص.

به عنوان مثال تصاویری که شما به صورت ساده یا اینفوگراف در محتوای خود قرار می دهید به نوعی یک مالتی مدیا است. این تصویر در راستای ایجاد و ابلاغ پیام به مخاطب شما می باشد. ساخت ویدیوهای مرتبط با کسب و کار شما یا موشن گرافی های توضیحی نیز مالتی مدیا به حساب می آید. با این روش شما به صورت ویدیویی بخشی از کسب و کار خود را معرفی می کنید. حتی استفاده از فایل های صوتی نیز در این دسته قرار می گیرد. پادکستی درباره محیط شغل شما یا موسیقی خاص در یک صفحه مشخص. همه و همه این المان ها از زیرمجموعه های مالتی مدیا هستند که در تولید محتوا و طراحی سایت بسیار کارآمد می باشند.

اهمیت و کاربرد مالتی مدیتا چیست؟

کاربرد مالتی مدیا در تولید محتوا

بدون هیچ شکی محتوای وب سایت شما مهم ترین دارایی و ارزشمندترین آن ها است. کاربران به دلیل دیدن یا مطالعه همین محتوا به وب سایت شما سر می زنند. همین محتوا است که می تواند شما را در صفحات برتر گوگل قرار دهد و به تقویت سئو شما کمک کند. در حقیقت تولید محتوا مهم ترین ابزار شما برای بهبود سئو می باشد. اما چه کاری انجام دهیم تا محتوای ما جذاب و گیرا باشد و مخاطب را به سمت سایت ما بکشاند؟ همانطور که می دانید، منحصر به فرد بودن یک محتوا و کپی نبودن آن یکی از اصلی ترین عوامل است که لازمه کار است اما به تنهایی کافی نیست. استفاده تنها از متون باعث خستگی و دلزدگی کاربران می شود و بسیاری مطالب را به سادگی رها می کنند.

اما چاره کار چیست؟ اضافه کردن المان های مختلف مالتی مدیا یا چند رسانه ای می تواند جذابیت زیادی به محتوای شما ببخشد. کاربران رغبت بیشتری دارند تا به سایت شما سر بزنند و از مطالب شما بهره ببرند. چرا که علاوه بر کسب اطلاعات، می توانند از نظر بصری نیز لذت ببرند. همچنین استفاده از المان های چند رسانه ای در یک محتوا یا صفحه به خصوصی باعث می شود ربات های خزنده گوگل بیشتر و بهتر بر روی مطالب سایت شما زوم کنند. در واقع گوگل صفحه و محتوای مد نظر را یک محتوای مفید برای کاربران در نظر می گیرد. چرا که عناصر مختلف تصویری و صوتی در آن قرار دارد.

جمع بندی

استفاده از همین المان های ساده چند رسانه ای می تواند به بهبود کیفیت مطالب شما و همچنین جایگاه شما نزد گوگل کمک کند. از این رو پیشنهاد می کنیم در تولید محتوای خود به این مسائل دقت کنید. تیم طراحی سایت و سئو سایت تهران سرور با رعایت این نکات آماده همکاری با شما عزیزان جهت طراحی سایت در هر زمینه‌ ای و کسب رتبه‌ های بالا در گوگل می‌ باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا