سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

محتوای مورد علاقه گوگل چیست؟

گوگل به چه محتوایی علاقه دارد؟

محتوای مورد علاقه گوگل چیست؟

محتوا یکی از مهم ترین ارکان در کسب و کارهای اینترنتی به حساب می آید و باید توجه زیادی به کیفیت و کمیت آن داشته باشیم چرا که رابطه ی مستقیمی با سئو وب سایت ما نیز دارد. گوگل نیز به عنوان ناظر وب سایت های سراسر جهان، نگاه ویژه ای به محتوا و مسیر تولید آن دارد. اما یکی از سوالاتی که در ذهن خیلی از ما است این است که محتوای مورد علاقه گوگل چیست؟ چه محتوایی برای گوگل جذاب است و آن را تایید می کند؟ همچنین ما از کجا تشخیص دهیم که گوگل چه نوع محتوایی را می پسندد و به آن رتبه خوبی در نتایج جستجو می دهد؟ در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به این مسئله داشته باشیم پس با تهران سرور همراه باشید.

عوامل موثر در تولید محتوای مورد علاقه گوگل

برای داشتن یک محتوای گوگل پسند و مورد تایید کاربران، باید اصول و عوامل مختلفی را مد نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید. ذکر این نکته نیز لازم است که منظور از محتوا تنها محتوای متنی نیست و تمامی انواع آن نظیر محتوای صوتی، تصویری، ویدئویی و… را نیز شامل می شود اما تمرکز اصلی ما در این مقاله بر روی محتوای متنی و بخش وبلاگ هر وب سایت می باشد. در ادامه می خواهیم به معرفی عوامل موثر در تولید محتوای مورد علاقه گوگل بپردازیم.

املاء و نگارش درست

یکی از مهم ترین مسائلی که گوگل اخیرا به آن حساسیت زیادی نشان داده است املاء و نگارش صحیح کلمات است. استفاده درست از واژگان در جملات و استفاده صحیح از علائم نگارشی چیزی است که گوگل از یک محتوای خوب توقع دارد. سعی کنید مسائل نگارشی را به خوبی یاد بگیرید و املاء درست کلمات را پیش از نوشتن کامل متن بررسی کنید تا بهانه دست گوگل ندهید!

کپی نکنید!

گوگل از کلاه گذاشتن سرش اصلا خوشش نمیاد و خیلی زود هر کسی این کار رو انجام بده جریمه می کنه. الگوریتم های قدرتمندی که گوگل از سال ۲۰۱۲ به بعد عرضه کرد باعث شده تا با مطالب کپی شده و تکراری مقابله شود و آن ها خیلی زود از نتایج گوگل حذف شوند. سعی کنید مطالب منحصر به فرد و جدید تولید کنید. حتی اگر قصد دارید درباره یک موضوع کلیشه ای که مطالب زیادی در اینترنت درباره آن وجود دارد نیز بنویسید، سعی کنید نوع نگارش و شیوه روایی خود را تغییر دهید و از جنبه های ناگفته ی آن موضوع بیشتر حرف بزنید.

گوگل به چه محتوایی علاقه دارد؟

عنوان و تیتر مناسب

ولین چیزی که مخاطب هر وبلاگی از مقالات و محتوای آن می بیند تیتر و عنوان آن هاست. سعی کنید برای محتوای خود از یک عنوان جذاب، گیرا و خلاقانه استفاده کنید تا مخاطب مجاب شود بر روی مطلب شما کلیک کند. علاوه بر این سعی کنید تگ های  H1 و H2 و… را با دقت انتخاب کنید چرا که الگوریتم های گوگل این مسئله را خیلی مهم می دانند و به طور کلی این تگ ها را برای سئو بهتر لحاظ می کنند.

استفاده به جا از کلمات کلیدی

در گذشته که هنوز الگوریتم های گوگل رشد نکرده بود و سئو به نظم امروزی خودش نرسیده بود، وب مستران سعی داشتند با نوشتن بیش از حد کلمات کلیدی در بین محتوای خود سایت خود را در نتایج اولیه گوگل قرار دهند. اما امروزه این روش یک روش کاملا منسوخ شده و به نوعی سئو کلاه سیاه محسوب می شود که به هیچ وجه مورد پذیرش الگوریتم های گوگل نیست چرا که بر اساس آن ها، تنها ۲۵ درصد متن شما باید از کلمات کلیدی پر شده باشد و ۷۵ درصد باقی مانده به دیگر مطالب اختصاص دارد.

استفاده از تصاویر

گوگل استفاده از تصاویر در متن محتوا را دوست دارد. الگوریتم های جدید گوگل آنقدر پیشرفت کرده اند که حتی به نوشته های تصاویر مقالات و محتوای شما نیز حساس هستند و به دنبال مطالب مرتبط با محتوای شما می گردنند. همچنین نوشتن متن جایگزین و انتخاب نام عکس نیز اهمیت ویژه ای دارد. سعی کنید حتما از لوگوی سایت خود در تصاویر نیز استفاده کنید. نکته دیگر در خصوص تصاویر برای محتوای مورد علاقه گوگل بهینه سازی تصاویر و کم کردن حجم آن ها برای باگذاری سریع تر مطالب می باشد.

گوگل به چه محتوایی علاقه دارد؟

حجم محتوا

محتوای بسیار طولانی از صبر و حوصله ی کاربران خارج است و قاعدتا تعداد کمی از مخاطبان به مطالعه ی آن می پردازند. از این رو چنین مطلبی که بازخورد خوبی نداشته باشد از نظر گوگل هم مطلب جالبی نیست. در نقطه ی مقابل نیز مطالب کوتاه چندان مورد تایید گوگل نیستند و برای آن اهمیت چندانی ندارد. عرفی که وجود دارد این است که سعی کنید کمتر از ۴۰۰ کلمه و بیشتر از ۱۲۰۰ کلمه در هر مقاله ننویسید. مناسب ترین حجم برای مقالات که هم کاربر پسند باشد و هم گوگل پسند، ۷۰۰ الی ۹۰۰ کلمه می باشد.

جمع بندی

همانطور که دیدیم محتوای مورد علاقه گوگل باید چنین ویژگی هایی داشته باشد. اگر شما هم قصد دارید تا تولید محتوا انجام دهید رعایت این نکات می تواند کمک زیادی به شما بکند. همچنین اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید و برای آن محتوا تولید کنید اما وقت ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور بسپارید تا در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا