آموزش های adobeconnect

مقایسه ادوب کانکت و اسکایپ

کلاس مجازی ادوب کانکت بهتر است یا اسکایپ

در این مقاله از زبان و تجربه یکی از اساتید معروف، میخواهیم دو نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت و اسکایپ را با یکدیگر مقایسه کنیم.

+ خیلی ها از من سؤال می پرسند که چرا انتخاب Adobe Connect به جای اسکایپ ایده خوبی است؟ مزایای استفاده از یک نرم افزار پولی مثل Adobe Connect نسبت به ابزار رایگانی مثل اسکایپ چیست؟

بنابراین در ویدئو زیر می خواهم به شما پنج دلیل اصلی که باعث شد ادوب را برای اجرای آموزش های آنلاینم انتخاب کنم، بگویم.  

برای مشاهده ویدئو روی تصویر کلیک کنید.

مزایای اصلی استفاده از Adobe Connect به جای Skype

یکی از بارزترین دلایل این است که Adobe Connect خیلی پویاست. من می توانم لایه بندی های مختلفی را در این بستر کلاس مجازی داشته باشم. و به راحتی از یک لایه به لایه ای دیگر حرکت کنم. بنابراین می توانم قبل از هر چیز با باز کردن و روشن کردن وب کمم، تصویر خود را نشان دهم و به همه سلام کنم.

بعد شاید بخواهم ارائه خود را با حرکت به لایه presentation mode شروع کنم.  و یا چت و گفتگو کنم. بنابراین من به لایه چت chat حرکت می کنم.

دانش آموزانم میتوانند یادداشت برداری کنند. بنابراین می توانم باکس های یادداشت را ایجاد کنم. می توانم صفحه های مختلف زیادی را که شامل سوال ها- آزمون ها و اشتراک گذاری های صفحه نمایش و… است، بسازم. اگر بخواهم یک تخته سفید را روی صفحه باز کنم و از یک تخته سفید تعاملی استفاده کنم، روی share whiteboard کلیک می کنم.

شما میتوانید خیلی سریع بین این لایه های مختلف جابجا شوید. که قطعاً نمی توانید این کار را با اسکایپ انجام دهید. و این قابلیت میتواند نوع بسیار بهتری از یه ارائه پویا ایجاد کند.

ضبط جلسات در بسترهای کلاس مجازی

دلیل ساده بعدی این است که من می توانم روی meeting کلیک کنم و بعد با زدن record meeting، کل جلسه را ضبط کنم. و در پایان کلاس می توانم آن لینک را با شرکت کننده ها به اشتراک بگذارم. شاگردان می توانند بارها فیلم را پخش کنند و کل جلسه را دنبال کنند. و کیفیت ضبط کلاس مجازی را نیز میتوانم تنظیم کنم. این تغییر تنظیمات کیفیت را برای سایر قابلیت های این برنامه نیز میتوان استفاده و میزان مصرف اینترنت و پهنای باند را مدیریت کرد. این مورد خیلی عالی است. و یک مزیت بسیار بزرگ نرم افزار ادوب کانکت محسوب می شود. در حالی که با اسکایپ شما نیاز به یک نرم افزار جانبی دیگری برای ضبط جلسه دارید و آن نرم افزار جانبی همه چیز مهم و غیرمهم، از صدای شما گرفته تا صدای شرکت کننده ها و هر آنچه در صفحه اتفاق می افتد را ضبط می کند.

مقایسه ادوب کانکت و اسکایپ

بررسی میزان درک کاربران از مطالب در ادوب کانکت

من خیلی دوست دارم در حالیکه ارائه می دهم بتوانم میزان درک دانشجویانم از آن موضوع را بررسی کنم. بنابراین ممکن است من در لایه های مختلف حرکت کنم و گاهی از تخته سفید تعاملی استفاده کنم. یا یک پاورپوینت را پخش کنم و گاهی اوقات چت را باز می کنم.

اما در بعضی از موارد سؤالات را روی صفحه نمایش قرار می دهم. می توانم با زدن poll در منوی pods نظرسنجی هایی را آماده کنم. تا سوالاتی را از دانشجویانم بپرسم. آنها بلافاصله روی صفحه میایند و می توانند به این سوالات پاسخ دهند. در آخر هم نتایج پخش میشوند. بنابراین امکان بررسی میزان درک دانشجوها از طریق این پادهای کوچک، خیلی مفید است.

ادوب کانکت یا اسکایپ

بدون شک یکی از قدرتمندترین کارهایی که می توانم با Adobe Connect انجام دهم و اجرای آن از طریق Skype غیرممکن است، ایجاد گروه های مجزا میباشد. و با تشکیل اتاق های برک اوت کاربران را به گروه های مختلفی تقسیم کنم.

مثلا ما اینجا یک گروه مجزا با نام breakout1 و یکی دیگر به اسم breakout 2 داریم. اگر هشت دانشجو داشته باشید، می توانید آنها را به دو گروه چهار نفره در دو اتاق مجزا منتقل کنید. هر 4نفر می توانند به صورت دو گروه مجزا صحبت کنند. یا چیزهایی را به اشتراک بگذارند و درموردشان بحث کنند.

و من می توانم خودم را به عنوان هاست کلاس، به سادگی با کشیدن و رها کردن به اتاق های مجزای مختلف هدایت کنم و به بحث ها گوش کنم و عملکرد افراد را ببینم.

دلیل مهم دیگر از برتری های Adobe Connect نسبت به اسکایپ، تنوع در تعداد پنجره ها و تعاملاتی است که من می توانم انجام دهم. برای مثال ما می توانیم با زدن دکمه Q & A از منوی pods یک جلسه پرسش و پاسخ داشته باشیم، یا با  poll نظرسنجی انجام دهیم، با web links پیوندهای وب، و با files فایل هایی را به اشتراک بگذاریم. به کمک chat گفتگوهایی را ایجاد کنیم، و به وسیله video وبکم خود را روشن کنیم و کلاس تصویری داشته باشیم. پاد attendees (شرکت کننده ها) را ببندیم یا نمایش دهیم. و پادهای یادداشت را هم اینجا در Notes داریم. که واقعاً برای برگزاری یک کلاس مجازی موفق و عالی به شما کمک میکنند..

سخن آخر

این موارد قابلیت هاییست که Adobe Connect در اختیار شما میگذارد. برای مثال تصور کنید از پادهای یادداشت در یک انشای کلاسی استفاده می کنید، جایی که احتمالاً از دانش آموزانتان میخواهید مقدمه ای را برای یک مقاله بنویسند. و هر دانش آموز می تواند روی نوت پاد منحصر به فرد خودش کار کند.

من به این دلایل است که از همان اوایل شروع به تدریس آنلاین دوره هایم، بلافاصله شروع به استفاده از Adobe Connect کردم. شما هم میتوانید برای خرید ادوب کانکت با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا