هاست

هاست مدیریت شده (Managed hosts) چیست؟ + مزایا و معایب

هاست مدیریت شده چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

در دنیای اینترنتی امروزی، راه اندازی و طراحی سایت از اولین قدم های پیوستن به دنیای آنلاین میباشد. و خرید هاست مناسب هم اولین قدم ساخت یک وبسایت محسوب میشود. خوب است بدانیم یکی از انواع هاست های موجود، هاست مدیریت شده نام دارد. که ما اکنون میخواهیم بگوییم این نوع هاست چیست و سپس به معرفی کامل تر همراه با ذکر ویژگی های آن بپردازیم. Managed hosts یکی از خدمات شرکت های میزبانی هاستینگ می باشد که در آن کاربر یا مشتری، راه اندازی- مدیریت و پشتیبانی کلی یک سرور را به شرکت میزبان واگذار می کند. هنگامی که این سرویس را انتخاب می کنید، شرکت میزبان اطمینان حاصل می کند که سایت ها و برنامه های شما بدون مشکل در حال اجرا هستند و به محض بروز اشکال یا اختلال، در سریع ترین زمان ممکن اقدام به رفع خطاها میکند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ دارای یک تیم حرفه ای از کارشناسانی هستند که شما می توانید با آنها در این خصوص ارتباط برقرار کنید. و آنها به شما کمک میکنند تا تغییراتی را که مدنظرتان می باشد، در سریع ترین زمان انجام گردد. به عبارت دیگر آنها از تمام موارد فنی مراقبت می کنند تا شما بتوانید روی ایجاد محتوا و اداره کسب و کار خود تمرکز کنید.

ویژگی های هاست مدیریت شده:

جنبه اصلی که این نوع هاست را از سایر گزینه های میزبانی اختصاصی متفاوت می کند، خدمات مدیریتی است که ارائه می دهند.

شرکت های میزبان این هاست ها مسئول راه اندازی و پیکربندی نرم افزار و سخت افزار به همراه نظارت، به روز رسانی، پشتیبانی فنی و نگهداری سیستم هستند.

با این حال قابلیت های خاص مدیریتی این نوع از هاست عبارتند از:

-پشتیبانی فنی برای مقابله با مشکلات:

شرکت های ارائه دهنده خدمات Managed hosts از مدیران سیستم، کارکنان فنی و مهندسین عملیات شبکه متخصص استفاده می کنند. آنها روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند تا با آخرین راه حل های فناوری به روز بمانند، که در نهایت منجر به رضایت طولانی مدت مشتری و خدمات بهتر برای کسب و کار شما می شود.

-خدمات امنیتی:

 استانداردهای امنیتی برای وب سایت های بزرگ و کوچک بسیار مهم هستند. شرکت ها برای افزایش امنیت هاست خدماتی مانند تشخیص نفوذ، محافظت از ویروس و هرزنامه، اسکن آسیب پذیری، امنیت فیزیکی (حفاظت از مراکز اطلاعات) و … را پوشش می دهد.

-بازیابی و پشتیبان گیری (خودکار و دستی):

شما باید به اطمینان برسید که اطلاعاتتان حفظ می شود، حتی اگر سایت به دلیل اختلالات غیرمنتظره از کار بیفتد. یک شرکت خوب با ارائه پشتیبان‌گیری خودکار یا دستی، همراه با روش‌های بازیابی، این اطمینان را به شما میدهد که داده‌هایتان ذخیره می‌شوند.

-به روز رسانی های خودکار:

 این مورد به مشتریان اجازه می دهد بدون بررسی و نصب دستی، برنامه های خود را به روز نگه دارند. در واقع نرم افزار باید به روزرسانی های موجود را بررسی کند و آنها را بدون دخالت شما نصب کند.

هاست مدیریت شده چیست؟

مزایا و معایب هاست با مدیریت

مزایا:

صرفه جویی در زمان: هنگامی که شخصی وظیفه تعمیر، نگهداری و مدیریت هاست شما را بر عهده میگیرد، می توانید زمان بیشتری را بر روی کسب و کار خود متمرکز شوید.

کاهش ریسک: پشتیبانی هاست امری خیلی مهم است. شما پشتیبانی فنی بسیار تخصصی را دریافت می کنید که همیشه در دسترس است. و مشکلات احتمالی را حل میکند.

-فن آوری به روز انعطاف پذیر: یک سرویس میزبانی حرفه ای با مدیریت حرفه ای، با آخرین فناوری و به روزرسانی ها مطابقت دارد تا از کسب و کار خود نهایت استفاده را ببرید و عقب نمانید.

-عملکرد عالی و سرعت بالا: هاست های اشتراکی معمولی برای نیازهای اولیه یک سایت ایجاد میشوند. همچنین ممکن است نرم افزار و ماژول های غیر ضروری زیادی را پیاده سازی کنند که این مورد سرعت سایت شما را کند می کند. اما با بهره مندی از خدمات هاست های اداره شده، تنها ویژگی ها و افزونه های ویژه ای که برای اجرای سایت خود نیاز دارید، راه اندازی میشوند. که این مورد به طور قابل توجهی سرعت و عملکرد وب سایت شما را افزایش می دهد.

معایب:

-قیمت: خدمات هاست مدیریت شده بیشتر از یک سرویس هاست اشتراکی هزینه دارد. زیرا با تهیه هاست اشتراکی، شما همان سطح پشتیبانی که در Managed hosts توضیح دادیم را دریافت نمی کنید. پس منطقی است که هزینه آن کمتر از یک سرویس خاص با پشتیبانی خاص باشد.

-عدم دسترسی به سرورهای شخصی: در این نوع سرویس ها، شرکت های میزبان به شما اجازه دسترسی به کنترل پنل را نمی دهند، زیرا کارشناسان مربوطه سایتتان را مدیریت میکنند. که البته گاهی همین مورد و مدیریت شدن توسط افراد متخصص، میتواند یک مزیت به شمار آید.

به این ترتیب در این آموزش با هاست مدیریت شده و مزایا و معایب آن به صورت اجمالی آشنا شدید. برای خرید انواع هاست متناسب با کار خود با ما تماس حاصل فرمایید. و جهت آشنایی با سایر خدمات آنلاین و تحت وب، ویدئوهای آموزشی آپارات مجموعه را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    خیلی سایت خوبی داریدا ولی انقد تند تند مطلب منتشر میکنید ادم وقت نمیکننه بخوندشون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا