آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

چرخه عمر تولید محتوا

تولید محتوا چقدر عمر می کند؟

چرخه عمر تولید محتوا

در صورتی که در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کنید با تولید محتوا آشنا هستید. برای معرفی کسب و کار خود و خدمات و محصولاتی که دارید نیازمند به تولید محتوای خوب هستید تا بتوانید در این زمینه نیز موفق باشید. اما هر مطلبی باید یک روندی را طی کند تا اثر بخش باشد. در حقیقت ما با یک چرخه از عمر تولید محتوا سروکار داریم که از زمان تصمیم گیری تولید تا پایان عمر آن به طول می‌انجامد. در این مقاله قصد داریم تا این روند و مدت را مورد بررسی قرار دهیم.

چرخه عمر تولید محتوا به چه معناست؟

شاید در برخورد اول با این عبارت تعجب کنید اما صبر کنید تا معنای آن را واکاوی کنیم. در واقع باید توجه کنیم که ما با یک دوره از یک مطلب طرف هستیم. همانطور که گفتیم این دوره از ابتدایی که قصد دارید مطلبی را بنویسید تا زمان انتشار، نگهداری، بروزرسانی و… ادامه خواهد داشت. در ادامه به هریک از این مقاطع بیشتر و دقیق تر می‌پردازیم تا عبارت چرخه عمر تولید محتوا برای شما جا بیفتد.

1- پیش تولید

پیش تولید

این مرحله زمانی آغاز می‌شود که شما به تولید مطلب و محتوا در زمینه‌ی مورد نظر نیاز پیدا کنید. پس از این که احساس نیاز کردید، باید به دنبال کسب اطلاعات کافی در خصوص موضوع مورد نظر خود باشید. منابع را به زبان‌های مختلفی که مسلط هستید بخوانید و اطلاعات کسب کنید. پس از آن باید سلیقه و رفتار مخاطب خود را بررسی کنید. در واقع باید بدانید مخاطبان شما در چه طیف و گستره‌ای قرار دارند و چگونه به مطالب منتشر شده شما واکنش نشان می‌دهند تا بر همان اساس به تولید محتوا بپردازید.

2- تولید محتوا

پس از گذرندان مرحله‌ی پیش تولید، باید به مرحله‌ی تولید محتوا قدم بگذارید. در حقیقت پس از آن که به تحقیق درباره موضوع مورد نظر خود پرداختید، باید شروع به پیاده سازی اطلاعات خود کنید. اصلی ترین هدف تولید محتوا، معرفی شدن، دیده شدن و سئو شدن می‌باشد.

3- انتشار مطالب خود

پس از نوشتن مطالب خود به صورت کامل، باید آن را مرور کنید. اشتباهات نگارشی و املایی آن را رفع کنید پس از اطمینان حاصل کردن از درستی مطلب خود، آن را منتشر کنید. انتشار یک نوشته، قدم اول شما برای ایجاد تعامل با مخاطبان می‌باشد.

4- ترویج محتوا

ترویج محتوا

پس از منتشر کردن محتوای خود باید آن را در معرض دید کاربران نیز قرار دهید. این کار را می‌توانید با منتشر کردن ویدیو در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید، رپورتاژ آگهی دهید و یا از طریق ایمیل مارکتینگ آن را به دیگران معرفی کنید.

5- به روز رسانی محتوا

کاربران همواره به دنبال مطالب نو و جدید در موضوعات مختلف هستند و مطالبی قدیمی و تکراری را پس می‌زنند. از همین رو پس از مدت شما باید مطالبی که منتشر کرده‌اید را با آخرین تغییرات بروز کنید.

6- حذف

ابتدای امر باید به شما بگوییم که این مرحله برای تمام محتواها رخ نمی‌دهد چرا که محتوای خوب کارش به این مرحله نمی‌فتد! در واقع این مرحله برای آن دسته از مطالبی است که تاریخ انقضا دارند و پس از مدتی کسی به سراغ آن‌ها نمی‌رود. برای آن که به سئو سایت خود ضربه نزنید بهترین کار حذف این مطالب پس از انقضای تاریخ آن‌ها می‌باشد.

جمع بندی

سعی کنید به چرخه عمر محتوای خود توجه کنید چرا که امر مهمی در دنیای سئو به شمار می رود. اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید و برای آن محتوا تولید کنید اما وقت ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور بسپارید تا در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست پیدا کنید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا