سرور اختصاصی

کاربردهای سرور اختصاصی

سرور اختصاصی در کجا به کار می آید؟

کاربردهای سرور اختصاصی

سرور اختصاصی نیز یک نوع فضا برای میزبانی است. سرور اختصاصی یا Dedicated Server به طور کلی به یک سرور فیزیکی می گویند که به «یک» مشتری خاص اختصاص داده می شود. در حقیقت کسی که سرور اختصاصی را اجاره می کند به کلیه امکانات آن به صورت خصوصی دسترسی دارد. این مسئله باعث می شود سرعت و امنیت شما به شکل چشمگیری افزایش یابد. اما سرور اختصاصی در کجا به کار می آید؟ به طور کلی کاربردهای سرور اختصاصی بسیار متنوع و متفاوت از هم هستند. در این مقاله سعی داریم تا با توضیح کاربردهای این نوع سرور، به شما بگوییم یک سرور اختصاصی برای چه اهدافی بیشتر مناسب است. اگر شما هم به دنبال خرید یا اجاره سرور اختصاصی هستید این مقاله تهران سرور را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انواع مختلف کاربردهای سرور اختصاصی

در حقیقت دلیل نامگذاری مختلف هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی و… تفاوت در عملکرد آن ها است. به همین جهت کاربرد هر یک نسبت به دیگری متفاوت است. اگر قصد خرید یا اجاره سرور اختصاصی را دارید، باید بدانید از آن در چه جاهایی می توانید استفاده کنید. در این بخش سعی می کنیم برخی از رایج ترین و مهم ترین کاربردهای سرورهای اختصاصی را به شما معرفی کنیم.

1- میزبانی سایت

اولین کاربردی که به ذهن همه خطور می کند میزبانی سایت است. در واقع شاید این پر استفاده ترین جایی باشد که از سرویس های میزبانی استفاده می شود. اکثر افراد برای شروع کسب و کار خود به هاست های اشتراکی رو می آورند. اما ممکن است بعد از مدتی احساس کندی کنید. در این صورت باید اقدام به تهیه سرور اختصاصی یا سرور مجازی کنید. اگر جزو  اغلب کسب و کارهای بزرگ هستید که ترافیک سایت شما بسیار بالاست، پیشنهاد ما خرید سرور اختصاصی شاتل است. سرویسی که بهترین در نوع خودش است و تمامی انتظارات شما را برآورده می کند.

سرور اختصاصی در کجا به کار می آید؟

2. اجرای نرم افزارهای مهم و حساس

سرورهای اختصاصی باید از آپ تایم بالایی برخوردار باشند. ویژگی که سرورهای اختصاصی شاتل و تهران سرور را شامل می شود. میزان آپ تایم بالا، قابلیت اطمینان کسب و کار را بالا می برد. علاوه بر این حجم جریانات کاری بسیار بالا نیز تنها با سرور اختصاصی قابل اجراست. به همین دلیل هنگام اجرای نرم افزارهای مهم و حساس که بخش بزرگی از کسب و کار شما را شامل می شوند، در صورت داشتن سرور اختصاصی نباید نگرانی خاصی داشته باشید.

3. میزبانی از چند وب سایت

بسیاری از سرورهای اختصاصی شامل هاست یا سرورهای مجازی گوناگونی می شوند. اگر این سرور از قدرت و توانایی بالایی برخوردار باشد می تواند به طور همزمان به چندین وب سایت خدمات رسانی و پشتیبانی کند. اگر بخواهید یک شرکت ارائه کننده خدمات وب و هاستینگ راه اندازی کنید، بدون شک نیازمند سرورهای اختصاصی هستید. کاربرد مهم این سرورها در این جا مشخص می شود. چرا که یشتر ارائه دهندگان خدمات هاستینگ وب، محصولات یا پلن هایشان را روی یک سرور اختصاصی اجرا می کنند.

4. فایروال اختصاصی

این مورد بیشتر توسط سازمان ها و ارگان ها مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزارهای مختلفی برای افزایش امنیت فایروال ها که اولین خط دفاعی سازمان ها در مقابل حملات هستند وجود دارند. با این حال هزینه های خریداری و تمدید اشتراک آن ها بسیار بالا و سرسام آور است. از این رو بسیاری از این سازمان ها ترجیح می دهند به سراغ یکی دیگر از کاربردهای سرور اختصاصی بروند. سازمان ها می توانند از یک سرور اختصاصی به عنوان یک فایروال اختصاصی و قدرتمند در مقابل حملات سایبری استفاده کنند.

سرور اختصاصی در کجا به کار می آید؟

5. سایر کاربردهای سرور اختصاصی

مواردی که ذکر کردیم مهم ترین و کاربردی ترین موارد استفاده از سرور اختصاصی هستند. اما تنها به این موارد بسنده نخواهیم کرد. میزبانی از کلودهای خصوصی، راه اندازی دانلود سرور، راه اندازی سرور مجازی بورس و… است که هر یک بسته به نیاز کاربران می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله شما را بیشتر با کاربردهای سرور اختصاصی آشنا کنیم. با خرید سرور اختصاصی شاتل که در ایران است می توانید بهترین عملکرد را در هر بخشی که از آن استفاده می کنید شاهد باشید. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای اختصاصی تهران سرور در دیتاسنتر شاتل است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید و اجاره سرور اختصاصی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا