آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

۸ ویژگی اساسی معلم کلاس مجازی

۸ ویژگی اساسی معلم کلاس مجازی

مدت ها است که اکثر دروس به صورت مجازی و به شیوه آموزش آنلاین تدریس می شوند. با این حال بسیاری از معلمان به دلیل عدم آشنایی با این سیستم، نتوانستند دانش آموزان را به سمت این روش تدریس و آموزش ترغیب کنند. یک معلم در آموزش آنلاین باید بتواند دروس به صورتی که مختص این سبک آموزشی است ارائه کند. همچنین از ابزارهایی که اینترنت در اختیارش گذاشته نهایت استفاده را ببرد تا در نتیجه یک کلاس مجازی جذاب داشته باشد. در واقع همانطور که شیوه آموزش از حضوری به مجازی تغییر کرد، شیوه تدریس معلم کلاس مجازی نیز باید با تغییراتی همراه باشد. در این مقاله قصد داریم تا ۸ ویزگی اساسی معلم کلاس مجازی که باید دارای آن باشد را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید یک معلم موفق در کلاس آنلاین خود شوید، با تهران سرور همراه باشید.

۱- مبتکر و خلاق باشید

یک معلم خوب باید روش تدریسش در دوره های مجازی و آنلاین با روش تدریسش در دوره های حضوری و فیزیکی متفاوت باشد. در واقع این دو ماهیتی متفاوت دارند و روشی متفاوت نیز می خواهند. از این رو نباید به روش های قدیمی تکیه کرد و با خلاقیت و ابتکار باید سعی کنید کلاس را برای دانش آموزان جذاب نگه دارید. از ابزارهایی که در آموزش مجازی مورد نیاز است استفاده کنید. وب کم، هدست، میکروفون، نرم افزارهای آموزش مجازی و… همه و همه در ایجاد خلاقیت به شما کمک می کنند.

۲- با دانش آموزان خود ارتباط موثر داشته باشید

همانطور که می دانید سطح ارتباط در آموزش مجازی کمتر از آموزش حضوری است و شما باید این خلاء را جبران کنید. سعی کنید به طور مداوم با تک تک دانش آموزان از طریق میکروفون صحبت کنید و به آن ها نیز اجازه صحبت دهید. همچنین تصویر خود را از طریق وب کم با آن ها به اشتراک بگذارید و این دسترسی را به آن ها نیز بدهید. این کارها باعث ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر بین حاضران کلاس با معلم می شود. به عبارت دیگر از متکلم وحده بودن خودداری کنید.

۳- نواقص و کاستی های آموزش آنلاین را بر طرف کنید

یکی از ویژگی های اساسی یک معلم خوب آنلاین این است که خودش را سریعا با چنین محیطی سازگار کند. در واقع باید تمرین و تلاش کنید تا چنین محیطی را به خوبی بشناسید. این شناخت به شما کمک می کند تا بتوانید نواقص و کمی و کاستی ها را به خوبی حل کنید. بدین ترتیب یک محیط آرام و پویا را برای دانش آموزان خود فراهم می کنید.

۴- نقد پذیر باشید و بازخوردها را دریافت کنید

قطعا باید در محیط آموزش انعطاف پذیر بود. به بیان دیگر معلم خوب معلمی است که نقد و بازخوردها را بشنود و بر اساس آن ها عملکرد خود را بهبود بخشد. این نقدها و بازخوردهای می تواند از جانب هر کسی باشد. دانش آموزان مهم ترین آن ها هستند چرا که شما مستقیما با آن ها سر و کار دارید و آن ها از هر کسی بهتر به اشتباهات شما واقف هستند. با این حال برخی از آن ها بنا به دلایلی حرف های خود را مستقیما به شما نمی گویند و والدین را میانجی می کنند. همچنین همکاران و معلمان آنلاین دیگر نیز می توانند پیشنهادهایی جهت بهبود عملکرد آموزش مجازی به شما بدهند. یک معلم آنلاین حرفه ای تحمل دریافت بازخورد و انتقاد را دارد.

۵- به روز باشید

شاید با دیدن این شماره بگویید که به روز بودن این روزها خرج و مخارج زیادی به دنبال دارد. متاسفانه این مسئله حقیقت است اما شما باید نهایت تلاش خود را بکنید. سعی کنید از ابزارهای نوینی استفاده کنید و برای تهیه آن ها مدرسه یا آموزشگاه آنلاین را در جریان بگذارید. حتی اگر نتوانستید از نظر سخت افزاری در سطح بالایی باشید با ابزارهای متوسط کار کنید اما سعی کنید نرم افزارهای به روز و جدید داشته باشید. این کار کمک می کند دانش آموزان با آخرین متدهای آموزش آنلاین آشنا شوند. این کار نشان می دهد که به ارائه یک تجربه یادگیری بهینه برای دانش آموزان خود اهمیت می دهید.

۶- دانش خود را ارتقا دهید

شما به عنوان یک معلم آنلاین، از شیوه متفاوت و نوین آموزشی استفاده می کنید. در حقیقت یک پله ارتقا پیدا کرده اید چرا که مدرن تر هستید. اما اگر دانش خود در زمینه دروسی که تدریس می کنید را ارتقا ندهید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید و به نوعی عقب گرد داشتید. سعی کنید به روزترین منابع آموزشی و درسی حوزه مرتبط با درس خود را مطالعه کنید. این کار باعث می شود دانش آموزان شما نیز به آخرین مطالب علمی در حوزه مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

8 ویژگی اساسی معلم کلاس مجازی

۷- سرگرم کننده باشید

اشتباه نکنید. نباید کلاس درس را آنقدر خشک و بی روح برگزار کنید که دانش آموز از درس خواندن خسته شود. همانطور که می دانید به علت عدم ارتباط فیزیکی و حضوری بین دانش آموزان و معلمان، کلاس مجازی به نسبت کلاس حضوری خشک تر است و شما باید این ویژگی منفی را جبران کنید. بهتر است کلاسی جذاب، مفرح و سرگرم کننده داشته باشید. این کار علاوه بر خسته نشدن از درس باعث بهبود یادگیری دانش آموزان نیز می شود. اگر بتوانید از فناوری گیمیفیکیشن استفاده کنید بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت.

۸- اینترنت پشتیبان داشته باشید

اینترنت برای معلم کلاس مجازی مهم ترین چیزی است که با آن سر و کار دارد. اگر اینترنت قطع شود شما نمی توانید کلاس خود را برگزار کنید و این یعنی کار شما با اختلال مواجه می شود. ممکن است اینترنت ثابت به هر علتی اعم از خرابی و یا مشکلات سرور قطع شود. شما باید از اینترنت موبایل یا مودم های همراه نیز بهره ببرید تا همیشه آنلاین و برخط باشید.

جمع بندی

اگر دوست دارید در کار خود موفق شوید و به بهترین معلم کلاس مجازی کشور تبدیل شوید، کافی است این ۸ نکته را به خوبی رعایت کنید. مطمئن باشید این نکات باعث افزایش سطح کیفی شما و به همین ترتیب افزایش درآمد شما خواهد شد. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا