آموزش

آموزش رفع صفحه سیاه یوتیوب

چطور صفحه سیاه یوتیوب را درست کنیم؟

آموزش رفع صفحه سیاه یوتیوب

بی شک محبوب ترین، پر بازدیدترین و بهترین سرویس ارائه ویدیو در دنیا یوتیوب است. کمتر کسی است که با دنیای وب آشنا باشد و در این سرویس به جستجوی محتوای ویدیویی خود نپرداخته باشد. در این سرویس درباره هر موضوعی که بخواهید محتوای ویدیویی وجود دارد. که با سرچی ساده می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. با این حال هیچ سرویس یا نرم افزاری در دنیای اینترنت عاری از اشکال نیست. قطعا یک سری مشکلات هستند که گریبان شما را خواهند گرفت. یوتیوب نیز از این قضیه مستثنی نیست. متاسفانه بسیاری از کاربران گزارش داده اند که هنگام مشاهده ویدیوهای طولانی با صفحه سیاهی مواجه می شوند که بسیار آزار دهنده است. در این مقاله قصد داریم تا رفع صفحه سیاه یوتیوب را به شما آموزش بذهیم.

چرا صفحه سیاه یوتیوب اتفاق می افتد؟

یوتیوب به دلیل محبوبیت بالا و تعداد زیاد کاربران خود از زیرساخت های قدرتمند گوگل بهره می برد. با این حال مشکل حتی برای گوگل هم اتفاق می افتد. کاربران زیادی شکایت کرده‌ اند که گاهی اوقات یک ویدیو مانند معمول در یوتیوب پخش نمی‌ شود. در عوض، یک صفحه سیاه در یوتیوب ظاهر می شود که معمولاً حدود 5 الی 10 ثانیه طول می کشد. بدین شکل بخشی از ویدیو برای کاربر نمایش داده نمی شود. اکثر کسانی که این مشکل را داشتند از اینترنت خوبی برخوردار نبودند. با این حال کسانی هم هستند که حتی با وجود سرعت اینترنت بالا با این مشکل مواجه شده اند. متاسفانه دلیل قطعی برای چرایی این اتفاق وجود ندارد. با این حال شاید بتوان سرعت اینترنت و اختلالات آن را اصلی ترین علت آن نامید. اما راه حل چیست؟

چرا صفحه سیاه یوتیوب اتفاق می افتد؟

1. اتصال به اینترنت را بررسی کنید

همانطور که گفتیم طبق بررسی های انجام گرفته این اتفاق معمولاً بخاطر سرعت ضعیف اینترنت است. بهتر است از اتصال به اینترنت مطمئن شوید. مطمئن شوید که دستگاه شما به اینترنت متصل است و اینترنت به درستی کار می کند. پس از بررسی اینترنت اگر باز هم با این مشکل مواجه شدید، روش های دیگر را امتحان کنید.

2. مرورگر یا اپلیکیشن خود را بروزرسانی کنید

دسترسی به YouTube هم از طریق مرورگر امکان پذیر است و هم از طریق اپلیکیشن های مختص برای گوشی های هوشمند. اگر مقالات سایت ما را دنبال کرده باشید می دانید که همیشه تاکید خاصی بر بروزرسانی به آخرین نسخه نرم افزارها داشتیم. درخصوص این مشکل نیست بهتر است مرورگر یا اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. چرا که بروز رسانی بسیاری از مشکلات پنهان شما را حل می کند.

3. از مرورگر دیگری استفاده کنید

اگر از طریق مرورگر به جستجو در یوتیوب می پردازید و پس از بروزرسانی آن باز هم با چنین مشکلی مواجه شدید پیشنهاد می کنیم مرورگر خود را تغییر دهید. بهتر است از نسخه های به روز مرورگرهای معتبری مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و یا مایکروسافت اج استفاده کنید. پیشنهاد بعدی ما مرورگر Brave است که بر پایه گوگل کروم می باشد.

4. کش و کوکی های مرورگر یا اپلیکیشن را پاک کنید

فرقی نمی کند که از مرورگر یا اپلیکیشن برای دیدن ویدیوهای یوتیوب استفاده می کنید. کش و کوکی ممکن است باعث بروز این مشکل به خصوص در مرورگرها باشد. فایل های کش و سایر داده های غیر ضروری که در مرورگر جمع می شوند می توانند چنین مشکلات عجیبی را به بار آورند. بهتر است از طریق تنظیمات مرورگر و یا نرم افزار یوتیوب نسبت به پاکسازی کش و کوکی اقدام کنید.

کش و کوکی های مرورگر یا اپلیکیشن را پاک کنید

5. پاکسازی کش DNS

یکی دیگر از راه حل های احتمالی که می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند، پاکسازی کش DNS است یا همان داده های غیر ضروری است. اگر روش های قبلی مشکل شما را رفع نکردند، می توانید حافظه نهان DNS را حذف کنید و به احتمال زیاد مشکل صفحه سیاه یوتیوب شما برطرف خواهد شد.

6. غیرفعال سازی یا پاکسازی افزونه های غیرضروری کروم

گوگل کروم نسبت به دیگر مرورگرهای موجود از بیشترین افزونه های پشتیبانی می کند. با این حال به دلیل وجود باگ های مختلف به علت قدیمی شدن یا عدم پشتیبانی ارائه دهنده افزونه، باعث ایجاد مشکل در روند کارهای شما می شوند. بهتر است اگر افزونه های غیرضروری بر روی سیستم شما وجود دارند، نسبت به غیرفعال سازی یا پاکسازی آن ها اقدام کنید. پس از آن نسبت به دیدن ویدیوهای خود در یوتیوب اقدام کنید.

7. غیرفعال سازی شتاب سخت افزاری یا Hardware Acceleration

گوگل کروم به امکانات ویژه خودش معروف است. یکی از بهترین و محبوب ترین این ویژگی ها شتاب سخت افزاری یا همان Hardware Acceleration است. این قابلیت به شما اجازه عملکرد از طریق GPU را می‌ دهد. در نهایت باعث بهبود عملکرد مرورگر شما خواهد شد. با این حال این قابلیت به خصوص در سیستم های ضعیف ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. بهتر است هنگام مواجه شدن با مشکل صفحه سیاه یوتیوب از قسمت تنظیمات پیشرفته این قابلیت را غیرفعال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا