سئو

سئو یا تبلیغات گوگل؟

سئو یا تبلیغات گوگل؟

یکی از نگرانی هایی که افراد قبل از راه اندازی وب سایت دارند این است که آیا در گوگل دیده خواهیم شد؟ در حقیقت اگر نتوانید در مدت زمانی معین به نتایج دلخواه خود در کلمات کلیدی مورد نظر دست پیدا کنید سرمایه خود را از دست می دهید. برای این که به نتایج برتر گوگل دست یابید باید بر روی سئو سایت خود کار کنید. اما همانطور که احتمالا می دانید این کار زمان زیادی از شما می گیرد. به همین دلیل گوگل راهی نسبتا خوب برای شما در نظر دارد که اما بسیار هزینه بر تر از سئو است. تبلیغات کلیکی گوگل فرصتی به شما می دهد تا در مدت زمانی خاص در رتبه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. حتی بالاتر از سایت هایی با سئو قدرتمند. اما کدام یک برای وب سایت بهتر است؟ در این مقاله قصد بررسی میان سئو و تبلیغات گوگل را داریم. با ما همراه باشید تا ببینیم سئو یا تبلیغات گوگل؟

سئو چیست؟

ما بارها درباره سئو در وبلاگ تهران سرور صحبت کردیم. سئو یا SEO کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization است که معنای بهینه سازی موتورهای جستجو را می دهد. در واقع سئو اقداماتی است که بر اساس معیارهای گوگل است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوهای مرتبط کمک می کند. اگر بخواهیم کمی ساده تر بگوییم، سئو به شما کمک می کند تا در کلمات کلیدی مشخصی که کاربران جستجو می کنند سایت شما را زودتر ازبقیه ببینند. در گذشته این معیارها تقریبا برای همه موتورهای جستجو بود اما در اوایل سال 2010 گوگل تبدیل به پادشاه بلامنازع سئو شد و معیارها تنها بر اساس آن بررسی می شود.

سئو چیست؟

اگر بخواهید سئو را برای رسیدن به جایگاه های برتر نتایج گوگل انتخاب کنید باید صبر و تحمل زیادی به خرج دهید. چرا که انجام این اقدامات نیازمند زمان و فرصت است. باید توجه داشت که این مدت زمان از سایتی به سایتی دیگر نیز متفاوت است. به عنوان مثال سایتی که چند سال فعالیت کرده در برابر یک سایت تازه تاسیس ممکن است کمی زودتر به نتیجه برسد. با این حال باید در کنار زحمت بسیار در مقوله سئو صبر زیادی داشت. اما این صبر و زحمت نتیجه لذت بخشی در بر دارد چرا که افزایش بازدید و فروش شما را طولانی مدت زیاد می کند. و سخت است سایت هایی که در نتایج برتر قرار می گیرند را به سادگی حذف کرد.

تبلیغات گوگل چیست؟

احتمالا در هنگام جستجو در گوگل به برخی از نتایج برخورد داشتید که در کنار آن ها علامت «AD» یا «آگهی» ثبت است. و همیشه ابتدای صفحه قرار می گیرند. در حقیقت این لینک ها با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل و صرف هزینه برای مدت زمانی محدود در صدر نتایج نمایش داده می شوند. تبلیغات گوگل یا Google Ads پلتفرم تبلیغاتی گوگل است. کسب و کارها از این طریق با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک (PPC) در نتایج جستجوی گوگل دیده می شوند. در این روش شما برای کلمه کلیدی مورد نظر خود هزینه می کنید. وقتی کاربر آن را سرچ کرد سایت شما بالاتر از باقی سایت ها برای کاربر به نمایش در می آید.

تبلیغات گوگل چیست؟

یکی از مزایای گوگل ادز این است که می توانید نمایش تبلیغات خود را مخصوص گروهی خاص انجام دهید. به عنوان مثال بر اساس سن، جنسیت، علاقه، منطقه جغرافیایی و… حتی این امکان وجود دارد که تنها در ساعات پر بازدید از این روش استفاده کنید. همچنین چون این پلتفرم جنبه تبلیغاتی دارد می توانید با پرداخت هزینه های بیشتری خواستار نمایش سایت خود در نرم افزارهایی خاص نیز شوید. اما شاید بدترین ایراد این روش هزینه بالای آن باشد. شما باید در بازه های زمانی مقدار زیادی هزینه کنید تا تبلیغ شما باقی بماند. با این حال بسیاری این روش را یک روش سریع برای حضور در نتایج می دانند.

بالاخره سئو یا تبلیغات گوگل؟ کدام یک بهتر است؟

باید توجه داشت که شاید این دو روش شباهت هایی در ظاهر و نتیجه به یکدیگر دارند اما باطن آن ها کاملا متفاوت است. همانطور که گفتیم سئو روش هایی است که در زمانی طولانی ممکن است شما را به نتایج برتر برساند. هیچ تضمین و قطعیتی در سئو وجود ندارد چرا که رقبای شما نیز در حال تلاش هستند. از طرفی اگر شگردهای سئو را بلد باشید این روش برای شما هزینه به مراتب کمتری خواهد داشت. اما گوگل ادز یا تبلیغات کلیکی آن همانطور که از نامش پیداست یک ترفند تبلیغاتی است. این روش تاثیری بر روی سئو سایت شما ندارد. چرا که اگر اینگونه بود سایت های پولدار بسیار سریع در نتایج برتر قرار می گرفتند. این با اصول گوگل در تناقض است و قطعا کاربران به آن اعتراض می کنند.

به عبارتی تبلیغات گوگل به شما کمک می کند کمی در سطح اینترنت معروف شوید. اما این مسئله نافی کار کردن بر روی سئو سایت شما نیست. سرمایه گذاری بلند مدت بر روی سئو قطعا نتایج بهتری برای شما به همراه دارد. البته به شرطی که به صورت اصولی آن را انجام دهید. اما اگر می خواهید در کوتاه مدت درآمدی کسب کنید و خودتان را به کاربران معرفی کنید تبلیغات گوگل می تواند راهکاری مناسب برای شما باشد. با این حال توصیه ما انجام اصولی سئو است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در انتخاب این دو ترفند باید اهداف خود را در نظر بگیرید. اما قطعا سئو روش بهتر با بازدهی بهتری برای هر کسب و کاری در بلند مدت خواهد بود. اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید و برای آن محتوا تولید کنید اما وقت ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور بسپارید تا در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست پیدا کنید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا