آموزشسئوسرور اختصاصیسرور مجازیطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کارهاست

9 دلیل کندی سایت و راه حل آن ها

چرا سایت شما کند بارگذاری می شود؟

9 دلیل کندی سایت و راه حل آن ها

وب سایت ها امروزه به یکی از اصلی ترین ارکان هر کسب و کاری تبدیل شده اند. از این رو نقش و اهمیت زیادی را در هر شغلی ایفا می کنند. اما کند بودن سایت می تواند تبدیل یه یک معضل بزرگ برای شما شود. دلایل بسیاری برای کند بودن سایت ها وجود دارد. با این حال ما قصد داریم در این مقاله از وبلاگ تهران سرور به 9 دلیل اصلی و رایج آن بپردازیم. اگر سایت شما نیز در بارگذاری مشکل کند بودن را دارد، حتما در ادامه با ما در این مطلب همراه باشید.

چرا سرعت سایت اهمیت دارد؟

متاسفانه انسان امروزی بسیار شلوغ است و کم حوصله! از این رو دوست دارد همه کارهایش با بالاترین سرعت ممکن انجام شود. سرعت سایت نیز به همین دلیل است که مهم است. وقتی صحبت از عملکرد و سرعت سایت باشد، اگر با کندی مواجه شوید، قطعا مشتریان و بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. چرا که آن ها کند بودن سایت شما را صرفا یک تجربه منفی در نظر نمی گیرند و به سادگی سایت شما را برای همیشه ترک می کنند. در حقیقت سرعت بالای یک سایت در تجربه کاربری اثر مثبتی خواهد داشت و باعث جذب مخاطبان بیشتر نیز می شود. در ادامه قصد داریم تا به 9 دلیل کند بودن سایت و راه حل آن ها بپردازیم.

1. تصاویر بهینه نشده

حجم زیادی از تصاویر بهینه نشده معمولاً شایع ترین دلیل کندی وب سایت است. تصاویر با وضوح بالا می توانند در هنگام بارگذاری پهنای باند زیادی مصرف کنند. آپلود تصاویر با اندازه بزرگتر و سپس کوچک کردن آنها می تواند به طور غیر ضروری اندازه صفحه وب شما را افزایش دهد و باعث کند بارگذاری وب سایت شما شود. این مسئله صرف نظر از اینکه از چه CMS و سازنده وب سایتی استفاده می کنید صادق است.

فرمت تصویر یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، تصاویر JPEG در مقایسه با سایر فرمت های تصویر مانند PNG یا GIF از نظر اندازه بسیار کوچکتر هستند. به طور طبیعی، اگر از تصاویر JPEG به جای PNG/GIF استفاده می کنید، صفحه وب شما سریعتر بارگذاری می شود.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • اندازه فایل تصاویر خود را بررسی کنید، هر چیزی بالاتر از 1 مگابایت واقعا غیر قابل قبول است.
  • از JPEG به جای PNG استفاده کنید، مخصوصا برای تصاویر بزرگتر. اما برای آیکون ها مشکلی ندارند.
  • از سایت ها و نرم افزارهای کم حجم کننده تصویر استفاده کنید.
  • از بارگذاری تصاویر غیرضروری خودداری کنید.

2. مشکلات جاوا اسکریپت

در دسترس بودن افزونه‌های جاوا اسکریپت/جی کوئری، افزودن محتوای پویا به وب‌سایت‌ها را بسیار راحت کرده است. با این حال، اگر جاوا اسکریپت به درستی اجرا نشود، می تواند سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما را فلج کند. بارگذاری، تفسیر و اجرای جی کوئری و جاوا اسکریپت زمان می برد. بنابراین اگر از چندین API برای رندر داده های جاوا اسکریپت/جی کوئری استفاده می کنید، می تواند منجر به تاخیر قابل توجهی در بارگذاری صفحات وب و در نتیجه کندی سایت شود.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • اسکریپت‌ های جاوا اسکریپت خود را بررسی کنید تا ببینید واقعاً به چه چیزی نیاز دارید و آنچه را که ندارید حذف کنید.
  • بارگذاری غیرهمزمان ضروری است.
  • استفاده از چیزی مانند Segmentیا Google Tag Manager را در نظر بگیرید. یک اسکریپت واحد برای همه ابزارهای شما!
محتوای فلش بیش از حد و مشکلات جاوا اسکریپت
محتوای فلش بیش از حد و مشکلات جاوا اسکریپت

3. محتوای فلش بیش از حد

اگرچه فلش یک ابزار عالی برای افزودن تعامل به وب سایت شما است، اما به احتمال زیاد باعث سرعت بارگذاری پایین سایت شما نیز می شود. محتوای فلش معمولاً حجم زیادی دارد و هر چه اندازه فایل بزرگتر باشد، صفحات شما کندتر بارگذاری می شوند. کاهش حجم فایل های فلش یا حذف کامل آن، سرعت بارگذاری صفحه شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. اگر می‌ خواهید وب‌ سایت خود را سریع‌ تر کنید، باید به دنبال جایگزین‌ های HTML5 برای جایگزینی محتوای Flash موجود خود باشید.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • فلش بسیار حجیم است و برای عملکرد وب سایت گزینه خوب نیست.
  • استفاده از فلش امروزه منسوخ شده است. بهتر است به سراغ آن نروید.
  • به دنبال جایگزین های HTML5 باشید.

4. درخواست های HTTP بیش از حد

داشتن بارهای جاوا اسکریپت، CSS و فایل های تصویری می تواند منجر به درخواست های HTTP بسیار زیادی شود. هنگامی که یک کاربر از صفحه وب شما بازدید می کند، مرورگر چندین درخواست برای بارگیری هر یک از این فایل ها انجام می دهد. که می تواند به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهد. درخواست های HTTP بیش از حد یکی از اصلی ترین دلایل کند بودن سایت به شمار می رود.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • از Sprites برای کاهش درخواست های HTTP استفاده کنید.
  • در صورت امکان تعداد فایل های موجود (شامل CSS، تصاویر، جاوا اسکریپت) در صفحات خود را کاهش دهید.
  • فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت خود را کوچک کنید. به این ترتیب تعداد کل فایل‌ هایی که کاربران باید دانلود کنند کاهش می‌ یابد.

5. عدم استفاده از تکنیک های ذخیره سازی حافظه پنهان یا Caching

حافظه پنهان برای بهبود عملکرد وب سایت ها بسیار شناخته شده است. اگر از حافظه پنهان استفاده نکنید، باخته اید! این تکنیکی است که به شما این امکان را می دهد تا نقاط داده پرکاربرد را در «حافظه کش» ذخیره کنید. هر درخواست بعدی برای همان محتوا از حافظه پنهان ارائه می شود، بنابراین کل فرآیند بازیابی داده ها را سرعت می بخشد. با پیاده سازی کش مرورگر/HTTP و کش سمت سرور، احتمالاً پیشرفت زیادی در عملکرد وب سایت خود تجربه خواهید کرد.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • استفاده از روش حافظه پنهان عملکرد را به شدت بهبود می بخشد.
  • می‌ توانید تعداد زیادی از HTTP، کوئری‌ های پایگاه داده، تصاویر و… را در حافظه پنهان ذخیره کنید.
  • اگر می توانید چیزی را در حافظه پنهان ذخیره کنید، آن را انجام دهید. اما این کار را با دقت انجام دهید تا چیزی را خراب نکنید. چرا که می تواند مشکل ساز باشد.
کدنویسی تمیز و حافظه پنهان
کدنویسی تمیز و حافظه پنهان

6. کدنویسی کثیف

یکی دیگر از عوامل رایج کندی وبسایت، کدنویسی کثیف است. وقتی وب‌ سایت خود را می‌سازید، فضاهای خالی بیش از حد، استایل‌ های درون خطی، خطوط خالی جدید و نظرات غیرضروری می‌ تواند باعث بزرگ‌ تر شدن صفحه وب‌ سایت شود. با حذف این عناصر غیر ضروری، می توانید کد را فشرده کنید. اندازه فایل را کاهش دهید و زمان بارگذاری کلی صفحه را بهبود بخشید. و اگر رتبه بندی را دنبال می کنید، احتمالاً عملکرد سئوی خود را نیز افزایش خواهید داد. در اصطلاح فنی، این فرآیند به عنوان Minifying شناخته می شود. اگر با کدنویسی راحت نیستید، چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می‌ توان از آن ها برای پاکسازی و کوچک‌ سازی فایل‌ هااستفاده کرد.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • توجه به جزئیات کدنویسی مهم است.
  • تنبل نباشید و از CSS درون خطی استفاده کنید.
  • سعی کنید چندین CSS stylesheets ایجاد نکنید.

7. تبلیغات بیش از حد

بدون شک تبلیغات نمایشی برای کسب درآمد از وب سایت های مالی پر بازدید و افزایش نتایج در گزارش تبلیغات شما عالی هستند. اما این نباید به قیمت به خطر افتادن عملکرد سایت یا تجربه کاربر باشد. اجازه ندهید تبلیغات زیاد دلیل دیگری برای کندی وب سایت شما باشند! واضح ترین تأثیر بارگیری بیش از حد وب سایت شما با تبلیغات، اضافه شدن درخواست های HTTP است که به زمان پردازش بیشتری نیاز دارد. به طور خلاصه، محدود کردن تعداد تبلیغات نمایشی عملکرد بهتری را برای وب سایت شما تضمین می کند.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • تبلیغات درخواست های HTTP اضافی هستند و زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهند.
  • از تبلیغات فقط در جایی که نیاز دارید استفاده کنید. این کار باعث بهبود عملکرد، UX و CTR در تبلیغات شما نیز می شود.

8. عدم استفاده از سرویس CDN

سرویس CDN یک شبکه توزیع‌ شده از سرورهای مستقل است که در مکان‌ های جغرافیایی مختلف مستقر شده‌اند. و می‌ توانند محتوای وب را با در دسترس بودن و کارایی بالا به بازدیدکنندگان ارائه دهند. بسته به موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده شما، محتوای درخواستی توسط node واقع در نزدیکترین مرکز داده موجود ارائه می شود. زمان رفت و برگشت (RTT) را به حداقل می رساند و محتوای درخواستی را در زمان بسیار سریع تری ارائه می دهد.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • این کار اجباری نیست، اما CDN می تواند کمک کند. به خصوص اگر بازدیدکنندگانی از سراسر جهان داشته باشید.
  • CDN داده های مکرر در مراکز داده توزیع شده جغرافیایی را کش می کند.
  • CDN می تواند به حداقل رساندن زمان رفت و برگشت (RTT) و ارائه سریعتر محتوا برای مخاطبان شما کمک کند.
cdn و میزبانی مناسب
cdn و میزبانی مناسب

9. میزبانی بد

شاید مهم ترین دلیل کند بودن سایت شما در این بخش باشد. ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما در مورد عملکرد وب سایت تفاوت زیادی ایجاد می کند. بله، سرعت لود صفحه پایین‌ تر از حد متوسط ​​ممکن است کاملاً تقصیر شما نباشد! اگر سعی کرده اید تمام دلایل ذکر شده در بالا را اصلاح کنید و با این حال باز هم وب سایت شما به کندی پاسخ می دهد، تغییر ارائه دهنده هاست، ممکن است مشکل شما را حل کند. انتخاب هاستینگ و میزبانی مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر ارائه دهنده هاست شما بداند که وب سایت ها چه کاری انجام می دهند، سرعت بارگذاری آهسته نباید «یک مشکل بزرگ» باشد.

به عنوان مثال در تهران سرور، ما سرورهای وب سفارشی را ارائه می دهیم که برای هر مشتری به صورت جداگانه و با توجه به نیاز وب سایت او ساخته شده است. ما می دانیم که هر ابزار چگونه با محبوب ترین اسکریپت های موجود در بازار امروز، از جمله دروپال، وردپرس، جوملا و موارد دیگر به بهترین وجه ارتباط برقرار می کند.

راه حل این مشکل عبارت است از:

  • از ارائه دهنده هاست خوب، باتجربه و مطمئن استفاده کنید. همین!

جمع بندی

فهمیدن اینکه دقیقا چه چیزی باعث کند شدن وب سایت می شود، می تواند کار دشواری باشد. مهم نیست که علت اصلی چه چیزی باشد، برای رسیدن به انتهای موضوع نباید هیچ مشکلی را کنار بگذارید زیرا عدم انجام این کار می تواند هزینه زیادی برای شما به بار آورد. در تهران سرور، تیم پشتیبانی ما به شما کمک می‌کند تا برای همیشه از شر بارگذاری کند وب‌ سایت خلاص شوید. ما به شما کمک می‌کنیم پارامترهای آپاچی، پیکربندی‌ ها و نسخه‌های PHP را تنظیم کنید، و همچنین در صورت درخواست، استک های سفارشی Apache/PHP را کامپایل کنید.

تهران سرور ارائه دهنده برترین خدمات میزبانی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس میزبانی تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید خدمات میزبانی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا