آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوری

چرا باید از گواهی SSL استفاده کنیم؟

اهمیت استفاده از گواهی SSL

چرا باید از گواهی SSL استفاده کنیم؟

امنیت وب سایت ها به یکی از دغدغه مدیران سایت تبدیل شده است. در حقیقت همه دوست دارند سایتی امن و بدور از هک و حملات متعدد راه اندازی کنند. از این رو به دنبال پیدا کردن راه های مختلف ایمنی برای این کار هستند. از نصب افزونه های امنیتی و کدنویسی های به خصوص تا تغییر مدام رمز عبور. اما یکی از مهم ترین روش ها استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS و گواهی SSL است. در این مقاله قصد داریم تا درباره اهمیت استفاده از گواهی SSL در سایت صحبت کنیم. اگر هنوز هم از این گواهی در سایت خود استفاده نمی کنید با تهران سرور در این مطلب همراه باشید.

گواهی SSL چیست؟

پیش از ان که به دلایل استفاده از این گواهی بپردازیم بهتر است بدانیم که این گواهی چه چیزی است و کارش چیست. در حقیقت SSL یک پروتکل امنیتی است که داده هایی که در آن رد و بدل می شوند توسط رمزنگاری هایی خاص ایمن می شوند و به سادگی نمی توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. هنگامی که از این گواهی در وب سایتی استفاده شود، پروتکل آن از HTTP به HTTPS تغییر پیدا می کند. HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure است که به معنای پروتکل انتقال داده های فرامتنی به صورتی ایمن است. به عبارتی ساده تر اگر قصد دارید سایتی امن راه اندازی کنید باید حتما از گواهی SSL و پروتکل HTTPS استفاده کنید.

گواهی SSL چیست؟

اهمیت استفاده از گواهی SSL در وب سایت

استفاده از این گواهی سودهای زیادی دارد. از این رو اهمیت دارد تا سایت خود را به آن تجهیز کنید. شاید از خودتان بپرسید که مگر این امکانات چه چیزهایی هستند؟ آیا این گواهی تنها به منظور بالا بردن سطح ایمنی سایت است؟ آیا فایده دیگری هم دارد؟ در این بخش از این مقاله به تمام این سوالات پاسخ می دهیم. بهتر است به دلایل اصلی استفاده از SSL بپردازیم.

1. SSL سئو سایت شما را بهبود می بخشد

شاید باور نکنید اما یکی از مواردی که گوگل در چند سال اخیر بیش از اندازه به آن اهمیت داد همین بحث گواهی SSL است. از نظر گوگل سایت هایی که از این گواهی استفاده نمی کنند و همچنان پروتکل HTTP را بر روی سایت خود دارند سایت های امنی نیستند. از این رو آن ها را از نتایج جستجو حذف می کند یا فعالیت هایی که بر روی سئو آن ها انجام می شود را بررسی نمی کند. همچنین در بروزرسانی هایی که انجام گرفته است در صفحه ناشناس یا همان Incognito برچسب ناامنی برای این وب سایت ها در نظر می گیرد.

2. اگر SSL ندارید قید نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره را بزنید

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد یکی از اصلی ترین مجوزها برای سایت های فروشگاهی به شمار می رود. مدتی است که این نماد برای تمامی وب سایت های فروشگاهی اجباری است. مراحل اخذ آن نیز نسبت به گذشت بسیار سخت تر شده است و اگر سایتی از نظر ایمنی در سطح مناسبی نباشد نمی تواند این نماد را دریافت کند. یکی از شروط دریافت اینماد داشتن گواهی SSL است. حتی اگر با ارفاق بتوانید بدون این گواهی نماد را دریافت کنید، برای دریافت نماد دو ستاره باید حتما SSL را نصب کنید.

3. جلب اعتماد بازدیدکنندگان

مهم ترین دارایی هر سایتی بازدیدکنندگان آن است. بدون کاربران و بازدیدکنندگان سایت هیچ ارزشی ندارد و هیچگاه رشد نخواهد کرد. سطح درک و دانش کاربر امروزی با گذشته یکی نیست. کاربران امروزی اطلاعات زیادی دارند و قطعا دوست دارند در سایت های امن فعالیت کنند. اگر متوجه شوند سایت شما دارای گواهی SSL نیست یا به آن سر نمی زنند یا تنها در مواقع ضروری که هیچ منبع دیگری نباشد به شما مراجعه می کنند. پس بهتر است برای افزایش بازدید سایت خود همین الان SSL را بر روی سایت خود نصب کنید.

کاربردهای SSL

4. ارائه برنامه در اپ استورها

گواهی SSL تنها در سایت ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. این پروتکل امنیتی در اپلیکیشن و برنامه های موبایل و کامپیوتر نیز استفاده می شود. اگر طراح برنامه ای هستید و دوست دارید آن را در اپ استورها قرار دهید و از این راه کسب درآمد کنید باید این گواهی را نصب کنید. در غیر این صورت اپ استورها اجازه انتشار به شما نمی دهند چرا که امنیت استور و همچنین کاربران آن را به خطر می اندازید.

5. نصب SSL در ادوب کانکت

ادوب کانکت بی شک بهترین نرم افزار برای برگزاری کلاس مجازی است. این نرم افزار داری نسخه تحت وب نیز می باشد که می توانید برای دریافت امکانات و همچنین بالا بردن سطح امنیت گواهینامه SSL را نصب کنید. به عنوان مثال برای فعال کردن میکروفن ووب کم در نسخه‌ی تحت وب باید از پروتکل HTTPS و SSL استفاده کنید.

جمع بندی

شما نیز اگر صاحب سایت و کسب و کار اینترنتی هستید، بهتر است هرچه سریع‌تر گواهی SSL را برای وب سایت خود فعال کنید. با انجام این کار علاوه بر بالا بردن امنیت سایت خود و جلب اعتماد گوگل و دیگر موتورهای جستجو، می‌ توانید سئو سایت خود را نیز افزایش دهید و کاربران بیشتری را به سمتسایت خود روانه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا